coronavirus

Fer classe amb un mestre que està confinat a casa

L'escola Sant Lluís Gonçaga, de la Garriga, s'adapta a les baixes de professors

per Jaume Ventura , 10 de novembre de 2020 a les 12:36 |
La classe, amb el mestre connectat des de casa | Jaume Ventura
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
11 del matí. Comença la classe de Tecnologia pels alumnes de tercer d’ESO de l’escola Sant Lluís Gonçaga, a la Garriga. Sembla una aula normal, menys per un detall: en Martí, el mestre, la imparteix des de casa, on acaba el confinament que ha hagut de seguir pel positiu per coronavirus d’un familiar.

A través de videotrucades, veu i escolta els alumnes, i ells l'observen i el senten impartir la classe i hi pot haver una conversa sobre la matèria que s'estigui tractant: "Aviam, qui em sap dir alguna activitat de la nostra vida diària en què gastem electricitat?", pregunta el mestre, tal i com si tingués els estudiants al davant.


Uns alumnes que, asseguren, t'acabes acostumant a una classe així: "És el mateix, l'essència del professor es manté. És una bona manera de mantenir el contacte", explica l'Aitana. "Jo també ho aplicaria en el cas que un alumne hagi d'estar deu dies aïllat", afegeix l'Ot.

Aquestes classes es fan amb l'ajuda d'un mestre de suport, que vigila que tot plegat funcioni com toca. La iniciativa serveix perquè la formació avanci i no quedi condicionada per l'absència de l'especialista: "Jo, per exemple, soc mestra de llengües. Si un alumne em fa una pregunta molt concreta no sabré respondre-li. En canvi, tenir el Martí a l'altra banda de la pantalla ens ajuda molt i és com si la classe l'estigués fent ell", explica la Marta Massana, la responsable que està amb els alumnes.


El director del centre, Felip de Dalmases, creu que de tot plegat se'n poden treure aspectes positius: "Des del punt de vista tradicional, no hi ha res que substitueixi un mestre a l'aula. Però fins i tot de grans problemes n'hem de treure coses bones: hi ha dos mestres pels grups estables, es fomenta el treball en equip, els alumnes estan més ben atesos i es generen sinergies", destaca.

L’escola toca fusta, perquè de moment només ha patit el confinament de dos professors i d’algun alumne de forma individual, però de cap grup sencer.




Altres notícies que et poden interessar





 


 

Participació