mobilitat

Granollers farà pagar als veïns per estacionar a la zona verda

Les zones blaves i verdes i blaves passaran de 861 a 1.500

per Redacció , 28 d'octubre de 2020 a les 13:00 |
Dos cotxes estacionats en places de zona verda a Granollers | Google Street View
Granollers farà pagar per als veïns usuaris de la zona verda, que fins ara era gratuïta. En concret, hauran d'abonar un euro per setmana. És una de les mesures que s'han aprovat aquest dimarts al ple de la ciutat. Segons el regidor de Mobilitat, Juanma Segovia, "no tenim prou places per fer reserves gratuïtes per a tots els veïns, i d'aquesta manera donem valor a la zona verda i fins i tot eliminem alguns casos de picaresca".

Aquest canvi és un dels més destacats del nou pla d'aparcaments del municipi. Segovia ha admès que les mesures que es contemplen "generaran debat", però ha defensat que pot passar amb altres actuacions que en els eu dia van generar polèmica: "Ara ja no discuteix que es tallés el trànsit a la carretera", ha dit.


El regidor ha explicat que entre el mes de febrer i març es va estudiar l'oferta, demanda, rotació i ús de les zones d'aparcament de la ciutat. La investigació ha permès precisar que l'ocupació mitjana de les places no regulades és del 96%, i que les ocupen uns 8.750 usuaris, sent els residents (57%) els que hi són majoritàriament. Es calcula que 200 vehicles no es mouen en tot el dia.

L'ocupació nocturna en superficie és del 97%, i un 42% d'aquests vehicles no estan censats a la ciutat. Segovia ha admès que, en partm això passa perquè els aparcaments dissuassoris de la ciutat estan saturats, només trobant lloc en part a Ramon Llull, menys quan hi ha mercat: "Això fa que 800 vehicles censats a la ciutat no puguin aparcar amb l'oferta actual. Toca actuar", ha defensat.


A part del pagament per la zona verda, l'Ajuntament de Granollers proposa regular com a zona verda l'entorn de Primer de Maig, en total unes 316 noves places: els carrers Prat de la Riba, Roger de Flor, Pius XII i Anníbal: "És una zona amb un dèficit d'aparcaments", destaca Segovia. També es convertirà a zona verda el Passeig de la Muntanya, a excepció de les zones més pròximes a l'Hospital, que seran blaves. En total s'instauraran 148 places verdes entre Francesc Ribes i Josep Umbert, i 25 blaves entre Francesc Ribes i Ausiàs March.

També hi haurà 90 noves places de zona blava al carrer Roger de Flor. A més, les places del carrer Agustí Vinyamata passaran de ser zona blava B a zona blava A.


Un altre canvi estarà al voltant d'alguns equipaments. A l'entorn de les piscines i del Palau d'Esports (carrer Francesc Macià) començarà una prova pilot amb 30 i 40 places -respectivament- de zona blava a preu reduït: 50 cèntims l'hora per un màxim de tres hores.

Per tot plegat, Granollers passarà, a principis de l'any vinent, de 662 places de zona blava i 199 de zona verda, a 800 blaves i 700 verdes.

La proposta ha comptat amb els vots a favor del PSC, les abstencions d'ERC, Ciutadans i Primàries i el vot en contra de Junts per Granollers.

Mònica Ribell, de Primàries, ha elogiat la tarifa blava especial al voltant d'equipaments, però ha demanat que s'estudiï una tarifa plana pels usuaris de l'hospital i fins i tot espais lliures o amb tarifes especials al voltant de centres mèdics o de recuperació a l'hora de descarregar els malalts.

Des d'ERC, Núria Maynou ha criticat que "si l'ordenança no va acompanyada d'una aposta per treure el vehicle de la ciutat es pot veure com una mesura recaptatòria".

Amanda Ramos, de Junts, s'ha mostrat d'acord amb l'augment de places de zona verda, però no amb el canvi de gratuïtes a de pagament. També ha lamentat que no s'hagi aprofitat per implantar la tarifa ECO de vehicles elèctrics i ha demanat que es treballi per reduir la indisciplina viària.

 

 

Participació