coronavirus

L'AMPA de l'Escola Ponent denuncia que el centre «torna a ser abandonat per les administracions públiques»

Les famílies exigeixen que es garanteixi el dret a l’educació i a la salut dels més petits

per NacióGranollers , 9 de setembre de 2020 a les 21:21 |
L'escola Ponent de Granollers. | Google Street View
L'AMPA de l'Escola Ponent, de Granollers, ha denunciat aquest dimecres l'estat amb què començaran el curs escolar, dilluns que ve. En un comunicat diuen que veuen "amb estupor" com el centre "torna a ser abandonat per les administracions públiques".

L'associació de mares i pares d'alumnes assegura que aquest dimecres s'han assabentat que l'escola, classificada com a centre de màxima complexitat, "només rebrà com la dotació extra de ½ docent, recurs totalment insuficient per poder dur a terme la reducció de la ràtio". "Una vegada més, tornem a constatar com les promeses educatives no es compleixen i es castiga de nou als més vulnerables", afegeixen. 


En aquest sentit, critiquen el conseller d'Educació, Josep Bargalló, per no haver complert el que hauria promès: "que els centres de màxima complexitat rebrien més recursos per equilibrar la inequitat del sistema. La pandèmia i la greu crisi econòmica han tingut efectes especialment devastadors al nostre centre".

L'AMPA alerta que es viu "una emergència educativa". Primer, perquè "el confinament ha agreujat la bretxa educativa a l’alumnat on un volum considerable d’infants han estat desconnectats de l’escola durant sis mesos". En conseqüència, avisen, "la bretxa digital ha incrementat la bretxa educativa preexistent, i el punt de partida dels nostres alumnes es situa molt lluny de la línia de sortida per aquest nou curs 2020-2021". "Malgrat l’esforç extenuant de la comunitat educativa de Ponent durant el confinament, l’educació digital o a distància no ha pogut suplir l’educació presencial".


En segon lloc, destaquen que el perfil socioeconòmic de les famílies del centre fa que siguin "especialment vulnerables a la incidència de la pandèmica, perquè el virus sí entén de classe social". "Això implica no només que hi hagi més risc de contagi, sinó que els períodes intermitents de no presencia a l’escola seran més freqüents que a altres centres. Les evidències científiques posen de manifest que com més nombrós és el grup-classe més probabilitat de contagi o de períodes d’aïllament. Per aquest fet, les famílies exigim que es garanteixi el dret a l’educació i a la salut dels nostres infants".

Per tot plegat demanen "que es compleixin les promeses" i que es doti el centre dels recursos humans necessaris per a poder configurar grups estables de convivència de màxim 20 alumnes.


Finalment, apunten que el Pacte Nacional contra la Segregació Escolar "recull com la matricula fora de termini castiga greument als centres de màxima complexitat i que s’ha de blindar per tractar-se d’un element molt destorbador". En aquest sentit, afegeixen que els darrers anys "hem vist amb impotència l’arribada d’alumnat en degoteig constant durant el curs, però aquest any exigim que el pacte es compleixi d’una vegada i per això apel·lem a la responsabilitat del Departament d’Educació i de la Comissió de Garanties d’Admissió".

 

Participació