negocis tradicionals

Anar 50 anys a la mateixa perruqueria

Siluet, a les Franqueses del Vallès, arriba a les cinc dècades de vida

per Jaume Ventura , 31 de gener de 2020 a les 17:07 |
La perruqueria Siluet, a les Franqueses del Vallès. | Jaume Ventura
Aquesta informació es va publicar originalment el 31 de gener de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Diverses fotografies de l’any 1970 són testimonis de la inauguració de la perruqueria Siluet, a les Franqueses del Vallès. Ara fa 50 anys que la porta del primer tercera s’obre per rebre unes clientes que, després de cinc dècades, s’han convertit en part d'una segona família per a tothom. El passat cap de setmana van celebrar una festa per commemorar els primers cinquanta anys de vida d’un negoci que va començar la Neus Rof després de fer d’aprenent a Granollers i seguir-se formant a Barcelona.

Mirant enrere, té clar quins són els secrets de la perruqueria: "L'èxit és dels clients, perquè sense ells no hi ha negoci i per sort tenim una clientela molt fidel, però també és bàsic treballar molt professionalment", explica en declaracions a VOTV


La perruqueria sempre ha estat situada en un pis de la plaça Gaudí de Corró d'Avall i s’ha anat reformant i adaptant amb els anys. La Neus també recorda l'evolució dels estils. De com, fa anys, marcaven els cabells amb rul·los i els assecadors en forma de casc, el pas per atteliers i referents com Llongueras per aprendre les últimes tendències, i l’actual ús de l’assecador de mà, a més d’especialitzar-se en els recollits.

El fet de portar cinc dècades oberts fa que comptin amb clientes que han vist créixer el negoci. Dos exemples són la Montserrat Giol i la Maria Gaja, que fa cinquanta anys que només són clientes d'aquesta perruqueria. Afirmen que la Neus "no s'ha equivocat mai amb elles" i que, per elles, és més que una perruquera que els hi talla o els hi arregla els cabells.


La perruqueria confia en durar, com a mínim, cinc dècades més. I ho fan amb un sistema no massa habitual: no permeten reservar hores concretes, per la qual cosa eviten que les clientes s’hagin d’esperar.
 

 

Participació