entrevista dels lectors

«El problema de la contaminació no és exclusiu de la Ronda Sud, ho és a tota la ciutat»

El candidat de Junts per Granollers, Àlex Sastre, respon les preguntes dels lectors de NacióGranollers

per Jaume Ventura , 19 de maig de 2019 a les 20:52 |
Àlex Sastre, durant un discurs | Junts per Granollers
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de maig de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El candidat de Junts per Granollers a les eleccions municipals, Àlex Sastre, respon a les preguntes fetes pels lectors de NacióGranollers.

-Creu que els carrers de Granollers estan prou nets? Relacionat amb això: com es poden evitar les imatges de grans quantitats de mobles i  trastos llençats al carrer?


-No, no ho estan prou. No ho dic jo, ho diuen els centenars de queixes que ens han arribat directa o indirectament per part de moltes persones els darrers 4 anys. Per nosaltres, la solució passa per un nou contracte de neteja i recollida d'escombraries, que contempli més detalladament els serveis que ara detectem que són deficients, amb un control més exhaustiu per part de l'Ajuntament, i un sistema innovador, més just i que ens permeti incrementar el % de recollida selectiva: de pagament per generació on qui menys residus generi i més separi, pagui menys. Pel que fa als mobles, que és incivisme, creiem més en la via de les campanyes pedagògiques explicatives, institucionals i a través dels agents cívics,  per generar consciència entre la gent, tot i que evidentment insistirem amb les multes econòmiques als que siguin identificats realitzant aquestes accions.

-Com creu que es pot resoldre la contaminació generada pel trànsit a la  Ronda Sud?


-El problema de la contaminació no és exclusiu de la Ronda Sud, ho és a tota la ciutat. La solució passa per potenciar la mobilitat sostenible i en transport públic per sobre del vehicle privat. Una via és ampliar i fer més segura la xarxa pedalable a tots els principals equipaments i millorar els aparcaments per bicicletes i patins. També ho és reordenar la mobilitat amb una corona de doble sentit de circulació que simplifiqui i agilitzi els recorreguts. Pel que fa a la Ronda Sud, on a banda de contaminació hi ha una problemàtica d'excés de trànsit i de segregació espaial, creiem que la solució més viable passa per extreure el trànsit de pas, els vehicles que ni venen ni van a Granollers, desviant-los per altres vies, i controlant la velocitat per pacificar-la.

-Està d'acord amb què els veïns de la Ronda Sud tallin la via per les  seves reclamacions?


-Els veïns de la Ronda Sud tenen molts motius per estar molestos, fa molts anys que pateixen aquestes molèsties, i per tant, tenen tot el dret de protestar i manifestar-se. Crec que el tall parcial de la Ronda és una via per manifestar-se que evita molèsties majors, el tall total de la via crec que és contraproduent per la demanda de canvi dels propis veïns.

-Es pot evitar que segueixin tancant comerços històrics de la ciutat?

-Es pot evitar que aquests comerços quedin buits. Actualment, una associació de comerciants ja està posant en pràctica plans Reempresa per tal de posar en contacte comerços que no troben continuïtat amb persones que volen seguir portant-los. Aquesta pràctica l'hem de poder estendre a a tota la ciutat. A banda d'això, apostem per un nou pla estratègic de comerç que identifiqui els reptes actuals que tenim i que posi totes les eines de ciutat (promoció exterior de ciutat, mobilitat, aparcament, etc) per tal de dinamitzar aquest comerç.

-L'estació de mercaderies desapareixerà algun dia?

-Si fem bé la feina, sí. De fet ja està planificat que es traslladi a la Llagosta. Que aquest trasllat que fa anys encara no s'hagi executat, tenint a la ciutat un govern germà del de l'Estat (PSC-PSOE), vol dir que des de Granollers no s'ha fet bé la feina a l'hora d'exigir el compliment dels compromisos.

-Què li sembla la reforma del carrer Girona?

-Més enllà del carril bici -que només s'ha instal·lat al tram nord del carrer- és una reforma funcional, no representa una transformació profunda de la ciutat ni un model diferent. A banda d'això, no s'han escoltat propostes com les d'eliminar els girs a l'esquerra per tal d'agilitzar la mobilitat del carrer i fer-la més pràctica.

-Està a favor que hi hagi llaços grocs als edificis públics? I als  carrers?

-Estic a favor de la llibertat d'expressió. I aquesta llibertat inclou els llaços grocs, que representa la demanda que no hi hagi ningú empresonat per les seves idees polítiques, com ara està passant a Espanya.

-Creu que hauria de consultar-se a la ciutadania sobre alguns projectes  o decisions importants del consistori? Posi'm algun exemple, siusplau.

-Evidentment. Hem d'anar passant d'un sistema on s'escullen uns representants que prenen TOTES les decisions cap a un sistema on cada vegada la ciutadania pugui prendre més decisions puntuals entre eleccions. Els pressupostos participatius són un exemple clar, i s'han acabat implantant per la insistència dels grups de l'oposició. La fracció del pressupost que es decideix de forma participativa s'ha d'anar incrementant i s'han de poder convocar consultes ciutadanes per decidir com volen que siguin determinades reforma de l'espai públic o els noms dels carrers i places, per exemple.

-Quin és el principal repte que pensa vostè que afronta Granollers a mig  termini?

-Segurament són 3: afrontar l'envelliment de la població i poder-hi donar respostes com a ciutat, l'encariment del preu del lloguer i resoldre la qüestió de l'accés a l'habitatge i afrontar la contaminació i el canvi climàtic a través d'un canvi de paradigma en pràctiques com la mobiltitat, l'ús dels recursos energètics i la gestió dels residus.

-Què repetiria i què canviaria del que ha fet el PSC els darrers anys a  la ciutat?
-Seguir apostant per donar pes als desplaçaments a peu -tot i que és un projecte que es va iniciar quan diverses forces governaven la ciutat- i la recuperació del riu Congost.

 

Participació