mobilitat

​Granollers Pedala proposa 10 mesures per aconseguir «una ciutat pedalable»

Demana als partits que les incorporin en els seus programes electorals

per Redacció, 15 d'abril de 2019 a les 14:42 |
Granollers Pedala proposa mesures per la millora de la mobilitat a la ciutat | Granollers Pedala
Granollers Pedala ha fet públic un decàleg de mesures per aconseguir tenir “una ciutat pedalable” i ha proposat als diversos grups polítics que es presenten a les eleccions municipals del 26 de maig que les incorporin al seu programa. L’entitat ha alertat que “ens trobem en una situació de crisi ambiental que està incidint de forma significativa en les condicions climàtiques i de qualitat de l’aire, que fa inajornables els canvis en els hàbits de mobilitat quotidiana”. En aquest sentit, destaquen que “el paradigma de l’ús habitual del vehicle privat resulta insostenible, ¡ cal que ciutats com la nostra avancin cap a una mobilitat on es prioritzin els modes actius i el transport públic”.

L’entitat ha reconegut que Granollers “ha fet passos importants en la pacificació i peatonalització del centre, que ha contribuït a consolidar el nombre de desplaçaments diaris a peu. Ara cal eixamplar el zoom i incorporar la bicicleta perquè en distàncies més llargues també hi hagi alternatives eficients a l’ús del vehicle privat. Cal assumir, però, que l’espai destinat al vehicle privat ha de reduir-se significativament per facilitar el desplegament de la bicicleta i la millora del transport públic”.


El comunicat també destaca que és “necessari afavorir la combinació de la bicicleta amb el transport públic interurbà, especialment el tren, com alternativa a l’ús del vehicle privat motoritzat en els desplaçaments interurbans”.

Per tot plegat proposen:

-Articulació d’una xarxa pedalable segura i continua que connecti barris, centres educatius, equipaments i estacions de transport públic interurbà de la ciutat, coordinada a nivell de conurbació amb els municipis de Canovelles i les Franqueses, a partir de la proposta de xarxa pedalable prevista al Pla de Mobilitat però extenent-la als extrems de la ciutat.

-Connexions interurbanes i polígons: coordinació, planificació i execució dels trams propis de les connexions interurbanes amb els municipis veïns.


-Millorar la xarxa d’aparcaments per a bicicletes.

-Introduir una formació sobre mobilitat i circulació urbana amb bicicleta als centres educatius de primària i secundària.

-Promoure l’ús de la bicicleta com a opció de mobilitat quotidiana amb activitats com pedalades, actes de divulgació i sensibilització, etc.

-Promoure la distribució urbana de mercaderies amb bicicleta al centre de la ciutat.

-Promoure el cicloturisme impulsant una taula de coordinació i promoció a nivell comarcal per desenvolupar una xarxa de connexions pedalables entre municipis.

-Establir i fer efectiva la limitació de 30 km/h a tota la ciutat a excepció dels vials que disposin d’una solució segura per bicis.

-Facilitar l’acollida i coordinació d’empreses vinculades a la fabricació de bicicletes i accessoris.

-Articular un marc estratègic que permeti planificar i coordinar les polítiques de mobilitat en bicicleta.

 

Participació