educació

​La Generalitat vol millorar la FP industrial a Granollers

Ultima amb l'ajuntament granollerí un conveni per definir el futur educatiu de la ciutat | El conseller també ha visitat Mollet del Vallès

per Redacció, 13 de març de 2019 a les 21:59 |
El conseller Bargalló, durant la visita a l'Institut Cumella | @educaciocat
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha visitat aquest dimecres Granollers per conèixer el sistema educatiu de la ciutat de primera mà. A l’Escola Pereanton ha tingut una rebuda musical per part dels alumnes i ha vist un assaig en directe dels alumnes pel Cantània. Al centre també ha vist diverses aules, el pati i s’ha reunit amb l’equip directiu.

Durant la visita a Granollers les dues parts han tractat el conveni que s’està acabant de tancar per definir el futur educatiu de la ciutat, en què es parla, segons ha precisat l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, "dels itineraris en equipaments i projectes educatius". En aquest anàlisi, el futur de la formació professional a la ciutat ocupa un lloc destacat.


<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="ca"><p lang="ca" dir="ltr">▶️Els alumnes de l&#39;escola Pereanton de <a href="https://twitter.com/hashtag/Granollers?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#Granollers</a> interpreten una peça musical de Michael Jackson en el marc del projecte escolar Música per créixer <a href="https://t.co/1blArTzl1X">pic.twitter.com/1blArTzl1X</a></p>&mdash; Educació (@educaciocat) <a href="https://twitter.com/educaciocat/status/1105816828104855552?ref_src=twsrc%5Etfw">13 de març de 2019</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


El conseller, que també ha visitat l'Institut Antoni Cumella, ha destacat la importància de consensuar la planificació escolar amb els ajuntaments i ha posat sobre la taula que els ajuntaments que deixessin de rebre aportacions per les escoles bressol ho recuperin amb inversions futures. Pel que fa la lluita contra la segregació, ha demanat que tots els actors s’hi sumin per eliminar-la i i ha avançat que el curs que ve hi haurà menys alumnes a P3 però més a secundària.

Bargalló també ha estat a l’ajuntament granollerí, on ha saludat als diversos regidors i ha signat al llibre d’honor del consistori.


També a Mollet

Bargalló també ha estat a Mollet del Vallès. Allà s’ha compromès a consensuar la planificació escolar de Mollet entre el mateix Departament, l’Ajuntament i la comunitat educativa. 

Durant una visita a l’Escola Joan Salvat Papasseit, el conseller Bargalló, ha manifestat el seu “compromís de treballar conjuntament amb l’Ajuntament de Mollet, la comunitat educativa de la ciutat i el Departament d’Educació per consensuar quina ha de ser la planificació escolar de Mollet a mitjà i llarg termini”. Segons Bargalló, “aquesta planificació comporta parlar d’infraestructures però sobretot de model educatiu i d’oferta, ja que un dels principals reptes amb els que ens trobem està en la etapa de secundària, fruit de la davallada de demanda de primària com a conseqüència de l’evolució demogràfica dels darrers anys”.

Davant la possibilitat que desaparegui un grup de P3 a l’Escola Cal Músic, Bargalló ha estat contundent al dir que “cap família de Mollet es quedarà sense plaça de P3 pública. Si hi ha increment de demanda, ampliarem, si hi ha excés d’oferta, reajustarem”.

De la seva banda, l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha agraït que el conseller hagi acceptat la seva invitació i que “hagi expressat la seva clara voluntat de sumar sinergies i treballar conjuntament per planificar el present i el futur educatiu de la nostra ciutat, com sempre ha defensat aquest ajuntament”.

Monràs també ha recordat que “hi ha una realitat objectiva que són les dades de natalitat, i pel que fa el proper curs, tenint en compte que ens aquests moments estem en període de portes obertes, tindrem un bon termòmetre per saber quina és la situació i actuar en conseqüència sempre pensant en les famílies i en la seves necessitats”.

Monràs també ha aprofitat la visita a la Salvat Papasseit per posar-la “d’exemple extensible a tot Mollet, no només per la metodologia educativa, sinó també com a model dels grans equips de professionals que tenim a la ciutat i que tot i haver patit un període extremadament injust, han seguit educant i treballant en complicitat amb els pares i les mares de les escoles”.

 
 
 

 

Participació