trànsit

​El veïns de la Ronda Sud avisen que no es dissoldran i que continuaran amb les protestes

No descarten portar les seves manifestacions a altres punts de la ciutat

per Redacció , 8 de març de 2019 a les 17:07 |
Un instant de la roda de premsa d'aquest dijous | @urifc75
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 de març de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’endemà de fer-se públic que la Generalitat els hi prohibeix tallar la Ronda Sud els dijous a la tarda, l'Assemblea Integradora de la Ronda i Sud de Granollers ha fet una roda de premsa per valorar-ho i explicar les accions que duran a terme a partir d’ara. El portaveu de la plataforma, Pau Tomé, ha estat molt clar: “No ens dissoldrem i continuarem amb els talls previstos els dilluns i les bicicletades dels divendres”.

 




Tomé ha explicat que la resolució arriba al demanar pdoer tallar els quatre carrils de la ronda, i en fa culpable l’Ajuntament de Granollers, concretament el regidor de Mobilitat i Via Pública, Juanma Segovia, que segons asseguren va enviar un informe desfavorable.


Des de la plataforma també s’ha criticat els arguments utilitzats a la resolució: “Denuncien un increment d’accidents, quan cap ha coincidit amb els talls que hem organitzat; denuncien retards als centres escolars, quan els talls els dijous són a les 6 de la tarda; denuncien retards als serveis emergències, quan els deixem passar sempre si es produeixen; i posen per davant els interessos d’empreses privades com Aldi, Carrefour i Burger King per davant de la salut de la gent”, ha denunciat Segovia. “També esgrimeixen el que consideren baix suport a les manifestacions, quan la gent que hi ha sempre va rotant, i perturbació de l’ordre públic, quan hem tingut un comportament exemplar. Si fins i tot diuen que ha augmentat la contaminació a Tres Torres per aquests talls!”, ha afegit.

Tomé també ha destacat que, segons les dades de la resolució, s’ha passat de 40.000 a 51.600 vehicles diaris en només dos anys: “Això vol dir que la gran majoria de cotxes que passen per aquí no són de Granollers”, defensa. “Passen 1.900 vehicles, 99 dels quals camions, en una hora”.


Pel que fa a accions futures de la plataforma, Tomé ha explicat que estudien presentar un recurs a la resolució per vulnerar el seu dret de reunió i que continuaran amb els talls previstos. Alhora, ha afegit que no descarten portar les protestes a altres punts de la ciutat: “Si no ens permeten fer-ho a la Ronda Sud, ho farem a altres vies”.

 

Participació