mobilitat

Junts per Granollers critica «l'electoralisme i la manca d'explicacions» en la implementació del carril bici

Àlex Sastre ha proposat una campanya d’ús de la bicicleta i fer-ho en col·laboració amb els veïns

per Redacció , 14 de febrer de 2019 a les 10:22 |
Àlex Sastre, atenent els mitjans | Junts per Granollers
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La candidatura de Junts per Granollers, que encapçala el regidor Àlex Sastre, s’ha pronunciat en referència a la instal·lació d’un carril bici que comunica el centre de la ciutat amb l’estació de tren de Granollers Centre. A parer del candidat a l’alcaldia, Àlex Sastre, “que aquest carril bici i les mesures per establir aquest itinerari ciclable arribin a 3 mesos de les eleccions municipals, quan es podrien haver realitzat en qualsevol moment abans, són una mostra més del caràcter electoralista de l’obra del govern municipal”.

Sastre també ha fet notar que “els veïns dels carrers afectats no en sabien res i s’ho han trobat. Si realment volem que la ciutat avanci cap a l’ús de la bicicleta, els veïns han de percebre que aquestes reformes es fan amb ells i no malgrat o contra ells”. Sastre també s’ha estranyat que un govern municipal "que tan predica que fa les reformes en col·laboració amb els veïns, aquesta vegada no s’hi hagi posat en contacte". Tot i això, Sastre ha reconegut que defensen "el fons d’aquest tipus d’actuacions”.


Sastre ha recordat que el 2015 ja es va presentar amb un programa que incloïa implementar un conjunt d’itineraris ciclables, ha constatat que els índex de contaminació i la seva repercussió sobre les persones i el medi ambient fan que “hem d'avançar sí o sí cap a una mobilitat més sostenible. I per fer-ho hem de convèncer la ciutadania i fer pedagogia. Si no es fa així, correm el risc de generar animadversió cap a la bicicleta”.

També ha afegit que “no tenim clar si en carrers amb un sol carril de circulació el carril bici segregat és una solució millor que la prioritat invertida amb limitació de velocitat a 30 km/h i una senyalització acurada”. “En el nostre programa per les municipals del maig, ampliarem les propostes en aquest sentit. Volem avançar progressivament cap a una limitació de 30km/h al casc urbà i que els itineraris ciclables connectin altres equipaments claus, com l’estació de Granollers-Canovelles”, ha afegit finalment el candidat a l’alcaldia.

 

Participació