trànsit

Les marxes lentes de camions complicaran el trànsit de sortida del pont a tot el país

Els transportistes protesten contra la prohibició de circular per trams de l'N-340 i l'N-2 i l'N-240 i els desviaments obligats per l’autopista

per Redacció, Terres de l'Ebre, 11 d'octubre de 2018 a les 12:28 |
L'N-340 al peatge d'Altafulla-Torredembarra, amb un rètol lluminós que informa de la restricció de pas de camions fins a Vilafranca Sud | ACN
Els transportistes es mobilitzen avui per mostrar el seu desacord a la prohibició de circular per trams de l'N-340 i l'N-2 i l'N-240 i els desviaments obligats per l’autopista sense una bonificació del 100% dels peatges. Per a aquesta tarda, han convocat marxes lentes en diversos punts de Catalunya que poden condicionar la mobilitat en l’operació sortida del Pont del Pilar.

Les manifestacions estan previstes entre les 16 i les 19 h i poden afectar vies com l’AP-7, B-23, B-10, N-II, N-340 i N-240.


Els transportistes de les comarques de Tarragona iniciaran a les 17 h una marxa lenta de camions que recorrerà l'A-7 i l'N-340 fins a l'accés de l'autopista a Altafulla. Un cop allà, s'incorporaran a la via ràpida fins a la sortida de Tarragona i, des d'aquest punt, repetiran el recorregut una segona vegada.

També es farà una marxa lenta per la N-340 des de l'Arboç i fins a la població del Vendrell per tornar cap a l'Arboç, en aquest cas, només es durà a terme una vegada.

I per últim, els transportistes de les Terres de l'Ebre duran a terme una marxa lenta per l'N-340 entre l'Aldea i Alcanar, que repetiran dues vegades anar i tornar. A la convocatòria anunciada per la FEAT a principis de mes s'hi han sumat altres territoris del país, com ara Lleida o Girona.

Els transportistes asseguren que se’ls està “criminalitzant”, quan l’arrel del problema és el mal estat de les carreteres. A més, diuen que l’obligació de pagar peatges, que s’ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d’entre “300 i 600 euros mensuals”.

Des del 2 de setembre passat, s’estableix el desviament obligatori de camions cap a l’AP-7 als trams de l’N-340 entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles han de circular obligatòriament per l’AP-2.

A les comarques gironines, la restricció de pas per l’N-II va entrar en vigor a mitjans d’abril del 2013. Inicialment afectava tots els trams de nacional entre Maçanet de la Selva i la Jonquera (Alt Empordà). Tot i que més endavant, amb l’obertura del tram Sils-Caldes de l’N-II, l’obligatorietat de circular per l’AP-7 es va reduir a partir de Fornells de la Selva i cap al nord. La mesura afecta tots els tràilers de quatre eixos o més. Se’ls bonifica entre un 42,53% i un 50% el peatge (depenent de si fan trajectes interns o bé tot el tram de la via de pagament).

El president de la Confederació Empresarial de Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT) explica que no s’oposen a què el trànsit de camions es desviï per l’autopista, perquè hi ha carreteres que arrosseguen mancances evidents d’inversió. Ara bé, Eduard Ayach afirma que això passa perquè “la bonificació de peatge sigui del 100%”, i més tenint en compte “que no hi ha cap altra alternativa per circular”.

En el cas que no s'arribi a la gratuïtat exigeixen, almenys, el 75% de bonificació, igual que s'aplica en altres comunitats autònomes.

 

Participació