neteja

PDECat-Demòcrates de Granollers ​demana penalitzacions a l'empresa «si no compleix el contracte de recollida d'escombraries»

El grup ha presentat una bateria de preguntes "davant la insatisfacció amb el servei"

per Redacció, 5 de juliol de 2018 a les 11:00 |
Contenidors de neteja de la ciutat | Ajuntament de Granollers
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El grup municipal del PDCat-Demòcrates a Granollers ha presentat un conjunt de preguntes a l’equip de govern sobre l’estat actual del servei de recollida d’escombraries a Granollers. "No parem de rebre queixes per la insatisfacció que genera entre els ciutadans un servei que és el més costós econòmicament i que no creiem que estigui al nivell esperat" ha manifestat el portaveu, Àlex Sastre. El grup ha presentat les qüestions per escrit "perquè en quedi constància i poder rebre una resposta escrita més àmplia i concreta que la que es pot rebre, per exemple, en un ple".

Les preguntes són sobre 8 fets a l’entorn del servei de recollida d’escombraries: "Les males olors al voltant dels contenidors de fracció orgànica, especialment dels nous models amb tapa oberta. També s’ha demanat amb quina freqüència són netejats; El sobreeiximent de brossa en alguns contenidors; La freqüència de buidatge dels diferents contenidors, per la sensació generalitzada que no tots es buiden cada vegada; La dificultat d’obertura de la tapa dels contenidors, especialment per part de persones grans i amb dificultats de mobilitat; La neteja dels voltants i sota els contenidors; L’existència d’una auditoria o d’un informe de qualitat del servei; La possible constància per part de l’equip de govern de l’incompliment d’algun element del contracte per part de l’empresa concessionària; L’existència d’un estudi de satisfacció del servei per part de la ciutadania".


El grup també ha constatat "la necessitat d’un control més exhaustiu del contracte per tal de prestar un bon servei i assegurar que l’empresa compleix amb allò estipulat pel preu acordat. De moment no hi ha hagut cap informe de retorn de la persona que fa el seguiment del contracte, i tot just fa poques setmanes que s’ha licitat el control de qualitat del servei, més de 15 mesos després de l’inici de la concessió". Finalment, s’ha demanat a l’equip de govern que si es detecten incompliments per part de l’empresa, s’apliquin penalitzacions: “Els ciutadans paguen impostos i taxes i si els prestadors dels serveis no compleixen amb allò acordat, cal aplicar els elements de pressió i de defensa dels interessos de la ciutadania que té l’Ajuntament". 

 

Participació