mobilitat

PDECat-Demòcrates vol que a Granollers s'optimitzin els desplaçaments en transport públic i vehicle privat

El grup presenta al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana

per Redacció, 13 de març de 2018 a les 18:28 |
Imatge de la roda de premsa de PDECat-Demòcrates | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El grup municipal del PDECat-Demòcrates ha presentat aquest dilluns una bateria d’al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) que el ple del consistori va aprovar el passat mes de novembre.

“Per la intensa activitat política no vam poder treballar tan en profunditat com haguéssim volgut el PMU i ja aleshores ens vam comprometre-hi a fer aportacions a posteriori en forma d’al·legacions” ha manifestat el portaveu, Àlex Sastre.


"Aquestes al·legacions volen millorar el text i sobretot, donar-li una voluntat d’integrar la intermodalitat (l’ús de diferents modes de transport) en lloc de tractar-los de forma diferenciada. Cada cop més els ciutadans fan servir diferents maneres de moure’s”, ha afegit el regidor Oriol Vila, que juntament amb Eugènia Llonch han acompanyat Àlex Sastre. També s’ha destacat que les dades d’origen per desenvolupar el PMU són de 2015 i fruit d’una enquesta d’hàbits de mobilitat entre els granollerins. “Potser seria convenient actualitzar les dades i ampliar la mostra per conèixer els hàbits de mobilitat de tota la gent que ens visita.”

Les al·legacions que plantegen actuacions concretes són les següents:

Tranport públic:

-Millores de la mobilitat transversal del servei d’autobusos, incloent una parada d’autobus al TAG.

-Mesures per incrementar la velocitat comercial del transport públic i fer-lo més competitiu.

Vehicle privat:

-Mesures restrictives del pas de vehicles als carrers Francesc Fàbregas, Camí Ral i la riba est del Passeig de la Ribera (mobilitat a l’entorn del camp de futbol de Palou)
-Optimització de recorreguts i sentits de circulació als carrers a l’entorn de l’illa de vianants per evitar desplaçaments excessivament llargs i sinuosos.

Aparcaments:

-Fomentar, en els aparcaments dissuassoris, un canvi de modalitat de transport, especialment en el repartiment de paqueteria i productes.

Altres:

-Centralització informàtica del sistema semafòric.
-Pla de contingència de supressió de les barreres arquitectòniques per millorar l’accessibilitat i complir amb la llei que obliga a fer-ho abans del gener de 2019.
-Disseny d’una corona de doble sentit de circulació als carrers Roger de Flor, Torras i Bages, Foment i avinguda Sant Esteve/Avinguda del Parc/Girona. 

 

Participació