mobilitat

PDECat-Demòcrates vol que a Granollers s'optimitzin els desplaçaments en transport públic i vehicle privat

El grup presenta al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana

| 13/03/2018 a les 18:28h
Arxivat a: Política, mobilitat Granollers, Eugènia Llonch, Oriol Vila, Àlex Sastre, PDECat-Demòcrates, PDECat
Imatge de la roda de premsa de PDECat-Demòcrates
Imatge de la roda de premsa de PDECat-Demòcrates | Cedida
El grup municipal del PDECat-Demòcrates ha presentat aquest dilluns una bateria d’al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) que el ple del consistori va aprovar el passat mes de novembre.

“Per la intensa activitat política no vam poder treballar tan en profunditat com haguéssim volgut el PMU i ja aleshores ens vam comprometre-hi a fer aportacions a posteriori en forma d’al·legacions” ha manifestat el portaveu, Àlex Sastre.


"Aquestes al·legacions volen millorar el text i sobretot, donar-li una voluntat d’integrar la intermodalitat (l’ús de diferents modes de transport) en lloc de tractar-los de forma diferenciada. Cada cop més els ciutadans fan servir diferents maneres de moure’s”, ha afegit el regidor Oriol Vila, que juntament amb Eugènia Llonch han acompanyat Àlex Sastre. També s’ha destacat que les dades d’origen per desenvolupar el PMU són de 2015 i fruit d’una enquesta d’hàbits de mobilitat entre els granollerins. “Potser seria convenient actualitzar les dades i ampliar la mostra per conèixer els hàbits de mobilitat de tota la gent que ens visita.”

Les al·legacions que plantegen actuacions concretes són les següents:

Tranport públic:

-Millores de la mobilitat transversal del servei d’autobusos, incloent una parada d’autobus al TAG.
-Mesures per incrementar la velocitat comercial del transport públic i fer-lo més competitiu.

Vehicle privat:

-Mesures restrictives del pas de vehicles als carrers Francesc Fàbregas, Camí Ral i la riba est del Passeig de la Ribera (mobilitat a l’entorn del camp de futbol de Palou)
-Optimització de recorreguts i sentits de circulació als carrers a l’entorn de l’illa de vianants per evitar desplaçaments excessivament llargs i sinuosos.

Aparcaments:

-Fomentar, en els aparcaments dissuassoris, un canvi de modalitat de transport, especialment en el repartiment de paqueteria i productes.

Altres:

-Centralització informàtica del sistema semafòric.
-Pla de contingència de supressió de les barreres arquitectòniques per millorar l’accessibilitat i complir amb la llei que obliga a fer-ho abans del gener de 2019.
-Disseny d’una corona de doble sentit de circulació als carrers Roger de Flor, Torras i Bages, Foment i avinguda Sant Esteve/Avinguda del Parc/Girona. 

COMENTARIS

Obstacles als vehicles
Anònim, 13/03/2018 a les 22:38
+2
-1
Cada vegada mes, l'Ajuntament de Granollers, esta eliminant els carrers a on fins ara hi podies passar amb cotxe, per convertirlos amb zones peatonals.
Sembla, com si tothom estigues de festa per poder-hi passejar.
Amb una ciutat hi ha comerç i per tant el cotxe necessita espais per anar d'un lloc l'altre.
Es molt maco inaugurar carrers petonals... i els cotxes, que ???
D'acord que el centre ho sigui, pero ara han posat la moda de anar incrementant cada vegada mes les zones peatonals.
Aprofito tambe, per protestar amb el canvi de sentit que han fet per anar correus i molt especialment per anar al centre medic Cemac. Alla la gent que hi va es gent gran, malalta i alguns amb problemes de mobilitat.
Es una vergonya la volta que s'ha de fer per poder-hi arribar...
EL VEHICLE PRIVAT = COTXE PRIVAT = MOLTA CONTAMINACIÓ A GRANOLLERS MILLORS FE SERVIR ELS SERVEIS PÚBLICS ES IGUAL A MENYS CONTAMINACIÓ I MENYS ACCIDENTS DE TRANCIC
Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU FALTEN MARQUESINES A LA ESTACIÓ DE TREN I FALTA TENIR UN BON AJUNTAMENT CUIDI DE TOTS ARA NO EL TENIN , 14/03/2018 a les 03:16
+1
-0
Sóc un EX-Conductor no tin Cotxe i dic Clarament QUE SENSE COTXE TAMBE ES VIU BE I ENS PODEN DESPRESAR TAMBE A TOT ARREU ..Fe servir EL Trasport Públic .
es no volguer Contaminar el Aire que respiren a Granollers i a tot arreu ..MENYS COTXES PRIVATS Vol dir menys ACCIDENTS DE TRANSIT A LES CARRETERAS .. Faltan més RADARS Per controlar las Velocitats que ban els COTXES PER DINTRA GRANOLLERS DINTRA CARDEDEU I PER LES CARRETERAS .
a Menys Velonitat ja menys accidents es un FET .
Els semàfors de Granollers regulen el trànsit de forma aïllada
Joan Ferrer, 14/03/2018 a les 18:03
+3
-0
La circulació de vehicles encara és pitjor per la deficient programació dels semàfors a les vies principals de Granollers.
És molt necessari centralitzar informàticament els semàfors que regulen el trànsit de les arteries principals de Granollers per a controlar i millorar la fluïdesa dels vehicles, i estalviar als conductors cues totalment evitables.
Cues que provoquen un empitjorament de la qualitat de l'aire per la contaminació dels cotxes aturats que condensen les partícules en suspensió, tan perjudicials per la salut.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Els jutjats de Granollers
Els jutjats de Granollers | ACN
01/01/1970
La mesura estava pendent des d'octubre i s'havia paralitzat amb l'aplicació de l'article 155
El pòdium dels guanyadors del Gran Premi
El pòdium dels guanyadors del Gran Premi | Miquel Rovira Fotografia
01/01/1970
Marc Márquez i Valentino Rossi han completat el podi del Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP
Un dels peatges de Catalunya
Un dels peatges de Catalunya | ACN
01/01/1970
El ministre de Foment, José Luís Ábalos, assegura que vol ser "coherent" amb els compromisos i propostes del PSOE