transport

La línia de bus exprés entre Sabadell, Granollers i Mataró va tenir un 18% més de viatgers durant l'any passat

Totes les línies que passen pel Vallès Oriental van tenir resultats positius

per Redacció, 6 de març de 2018 a les 19:36 |
Un dels autobusos de la línia exprés.cat | Generalitat
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de març de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La línia exprés.cat que uneix Sabadell, Granollers i Mataró va tenir un 18% més d'usuaris l'any 2017 respecte el 2016, segons ha informat aquest dimarts el Departament de Territori i Sostenibilitat. En concret, el 2017 aquest corredor ha transportat 677.085 viatgers. Això representa un increment del 18% respecte de l’any 2016 i del 20% respecte l’any anterior a la transformació d’aquesta línia en exprés.

La resta de línies que passen per la comarca també ofereixen bons resultats:


-e7 Barcelona – la Vall del Tenes (inici setembre 2013): Durant el 2017, en tot el corredor han viatjat  910.656 usuaris. Això representa un increment del 3% respecte el 2016. Aquest augment és del 20% si el comparem amb el 2012, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.

-e9 Barcelona – Caldes de Montbui  (inici agost 2014): Durant el 2017 s’han transportat 1.918.008 usuaris a tot el corredor Barcelona – Caldes de Montbui. Això representa un increment del 5% respecte el 2016. Aquest augment és del 12% si el comparem amb l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.

-e19 Barcelona - Alella (inici novembre 2016): Durant el 2017 tot el corredor ha transportat 176.193 viatgers. Això representa un increment del 43% respecte del 2016.

-e21 Barcelona – Mollet del Vallès (inici setembre 2017): Durant els 4 mesos de funcionament d’aquesta línia, en tot el corredor s’han transportat 475.574 viatgers. Això representa un increment del 3% respecte el mateix període del 2016.


En total, la xarxa de busos d’altes prestacions exprés.cat ha transportat l’any 2017 16,18 milions de viatgers, el que suposa un 58% més que l’any 2016, quan el nombre d’usuaris va ser de 10,26 milions. Segons la generalitat, aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. Concretament, l’any passat en van entrar en funcionament 6, repartides per tot el territori, que s’afegien a les 30 que ja donen servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests 36 corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%.
 
A banda de l’increment de l’oferta, la incorporació dels serveis a la xarxa exprés.cat comporta un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació, comoditat i capacitat dels serveis. Aquest any, a més de la posada en servei de noves línies exprés, s’han establert nous itineraris a les línies e2 Barcelona-Terrassa i e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú per tal de millorar la comunicació amb la zona universitària de l’avinguda Diagonal a Barcelona.

 

Participació