mobilitat

Els veïns del sud de Granollers es constitueixen en assemblea per aconseguir la reforma de la ronda

Insisteixen que està sobresaturada i que és un problema per la integració de la ciutat | Proposen soterrar-la i suprimir els peatges a l'AP-7 per descongestionar

per Redacció, 9 de febrer de 2018 a les 10:07 |
Els veïns, reunits en assemblea | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de febrer de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Tal i com ja van avançar la setmana passada, aquest dimecres al vespre una trentena de veïns dels barris del sud de Granollers s'han reunit per constituir-se oficialment en l'anomenada Assemblea Integradora de la Ronda i Sud de Granollers. El seu objectiu és aconseguir la reforma de la ronda, per la qual cosa demanen a les administracions "que siguin dignes i lleials a la ciutadania" i la soterrin el seu traçat urbà.

En un comunicat que han fet públic després de la reunió, els veïns qualifiquen la ronda de "frontera" i lamenten que més de vint anys després de la seva inauguració "està sobresaturada i esdevé un veritable problema per l’articulació, integració natural del barri de Can Bassa amb la resta de la ciutat i per la salut del veïns. Un veritable cas de segregació espacial urbana".


Analitzant l'evolució de la via, els veïns diuen que només ha tingut un aspecte positiu: la descongestió automobilística d’altres zones de la ciutat.

També enumeren els problemes que genera, per exemple la gran quantitat de soroll i contaminació ambiental que es generen. En aquest sentit, demanen estudis d’impacte ambiental i social.

D'altra banda, creuen que la via "actua com a veritable barrera per les comunicacions a peu fluïdes entre el barri de Can Bassa i la resta de la ciutat" i alerten que molts joves la creuen per passos no habilitats per culpa dels pocs passos de vianants que hi ha. En aquest sentit, també expliquen que això s'agreuja amb la presència de l'accés del trànsit de vianants cap a l’Escola Mestres Montaña i l’Institut Celestí Bellera. Per això demaen més passos de vianants al llarg del traç urbà i que els semàfors prioritzin el ciutadà, tal i com ja passa a la Ronda Nord a l'alçada de Canovelles.

Pels veïns tampoc ajuda la programació del sistema de semàfors, que segons lamenten "prioritza desmesuradament el trànsit rodat sobre els transeünts".


Finalment, destaquen l'alta quantitat de camions i vehicles de transport que utilitzen la ronda com a travessera per no haver de pagar el peatge de l'AP-7, per la qual cosa demanen que s'aixequin les barreres a La Roca del Vallès per convertir una via que "és més àgil i està molt més equipada i preparada que la Ronda Sud" en un cinturó de circumval·lació ràpida de Granollers. Si es fes així, creuen que la ronda podria ser simplement una via d’accés a la ciutat.

Els veïns acaben avisant que "els compromisos concessionaris de les administracions públiques amb empreses privades no haurien de ser un argumentari vàlid per negar-se a resoldre un greuge que fa més de vint anys que afecta la salut de la ciutadania i l’articulació social de la ciutat".

 

Participació