Els dos Vallesos exigeixen a Foment que escolti el territori abans d'executar noves infraestructures com el Quart Cinturó

Els presidents dels dos consells comarcals han fet arribar una carta al ministre Íñigo de la Serna

per Redacció, 11 de juliol de 2017 a les 17:58 |
Moment en què e va dur a terme la cala del túnel i el cap d'obres va passar d'un cantó a l'altre el 17 de juny | ACN / Norma Vidal
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de juliol de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els presidents dels consells comarcals del Vallès Occidental i el Vallès Oriental, Ignasi Giménez i David Ricart, han fet arribar una carta al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, per exigir-li que "tingui en compte les conclusions del Pla de Mobilitat del Vallès amb les opinions i valoracions de les entitats que estan participant en el procés participatiu que porta a terme el govern català" a l'hora de plantejar possibles infraestructures noves com la B-40. Consideren que aquest document ha de ser l'instrument que defineixi les actuacions que han de portar-se a terme al territori i les propostes de futur per desenvolupar un sistema de transport públic eficient i competitiu.

Els presidents comarcals confien que aquest Pla servirà per posar punt i final al debat sobre la tipologia de la via, traçat i oportunitat de la B-40 entre Terrassa i la Roca del Vallès.


En la carta els dos presidents també fan notar que han conegut els detalls de l'adjudicació de l'estudi informatiu que ha encarregat el ministeri a través dels mitjans de comunicació i asseguren que han rebut "amb estupor" l'anunci d'adjudicació de la redacció de l'estudi informatiu de la B-40 entre Terrassa i Granollers.

L'escrit recorda al ministre que el territori "està submergit en un intens debat sobre les necessitats en infraestructures de mobilitat" i que "junt amb el govern de la Generalitat està participant activament en l'elaboració del Pla de Mobilitat per a les dues comarques amb la voluntat que aquest compti amb la màxima participació de les entitats socials, econòmiques, empresarials i ambientals del territori, a més del consens de les institucions locals i comarcals".

"Estem convençuts que el plantejament de les infraestructures viàries i ferroviàries ha de portar-se a terme des del territori, des del consens i amb la màxima participació possible, per poder repensar i redissenyar les vies de comunicació adequades al territori i a les seves necessitats reals".

 

Participació