MAC

El Govern preveu impulsar el Pacte Nacional de l'Audiovisual per avaluar «els desitjos i les mancances del sector»

El secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Jordi Del Rio, ho anuncia durant la presentació del MAC | El Mercat de l'Audiovisual de Catalunya del 2016 obre la porta al món dels 'influencers' i dels 'youtubers'

per NacióGranollers, 26 de maig de 2016 a les 14:30 |
La presentació del MAC. | MAC
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de maig de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Govern preveu impulsar el Pacte Nacional de l'Audiovisual per "avaluar les fuites, els desitjos i les mancances del sector", segons ha anunciat el secretari general de Mitjans de Comunicació, Jordi Del Rio.

L'objectiu és "poder arribar al Parlament amb un document" i començar a legislar "en relació a les necessitats del sector". El Pacte està encara en una fase "molt embrionària" però la intenció és asseure "en una mateixa taula" tots els actors implicats. Jordi del Rio ho ha explicat a la presentació de la 17ena edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, que aquest any se celebrarà l'1 de juny a Granollers i que tractarà, entre d'altres, el món dels influencers de les xarxes socials, amb especial atenció als youtubers.

 
El secretari general de Mitjans de Comunicació, Jordi del Rio, ha posat de manifest que el sector de l'audiovisual genera a Catalunya una riquesa d'aproximadament 513 milions d'euros i mou un volum de negoci de 1.700 milions d'euros. A banda, ocupa 11.500 persones. "Són dades suficientment importants com perquè el Govern es prengui seriosament aquest sector", ha assenyalat. Per això, ha alertat de la necessitat del Pacte Nacional de l'Audiovisual, que tot i estar en una fase "molt embrionària" ja disposa "d'una petita oficina tècnica" per començar-hi a treballar.


Jordi del Rio ha fet aquest anunci a la presentació del MAC 2016, que aquest any se celebrarà en una única jornada el pròxim 1 de juny a Granollers a Roca Umbert. La programació, aquesta vegada, donarà un especial protagonisme al món dels 'influencers' de les xarxes socials com Youtube, Instagram, Snapchat i Vine. Hi haurà una taula rodona amb usuaris i experts d'aquestes plataformes.

Hi haurà una altra franja horària dedicada als youtubers, on hi haurà un diàleg amb el youtuber Ismael Prego Wismichu. El món dels influencers i dels youtubers en particular "és un fenomen realment extraordinari per lo inexplicable que arriba a ser : una persona es grava a ell mateix i té una repercussió de milions de persones. Això mereix un anàlisi a nivell semiòtic i a nivell de noves perspectives de la comunicació", ha alertat el director del MAC, Josep Maria Codina.


El MAC d’aquest 2016 acollirà un total de 34 empreses, gairebé el triple de l'any passat. Hi hauran 600 metres quadrats i 12 espais expositius. Hi haurà també ponències del president del Consell Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher; del professor de la UAB, Joan Manel Tresserras; el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo; o la directora de NacióDigital, Karma Peiró, entre d'altres.
 

 

Participació