INFRAESTRUCTURES

Territori licita el projecte constructiu de la variant de Sant Feliu de Codines

L’actuació evitarà el pas de 4.000 vehicles per l’interior del nucli urbà amb un nou traçat de 4,1 quilòmetres

per NacióGranollers, 5 d'abril de 2016 a les 09:26 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de la redacció del projecte constructiu per construir una variant de la C-59 al seu pas per Sant Feliu de Codines. Amb aquest projecte s’evitarà que 4.000 vehicles passin pel centre urbà al llarg d’uns tres quilòmetres, i segons el Departament “es minimitzaran les molèsties als veïns”.
 

La nova variant tindrà una longitud de 4,1 quilòmetres, amb una amplada variable entre els 10 i els 13,50 metres. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit. Per facilitar els avançaments en els trams amb més ascendents, serà d’un carril per sentit més una via lenta en sentit  Castellterçol amb vorals a ambdós costats d’1,50 metres.
 
Un pressupost de 25 milions d’euros
 

La variant s’iniciarà a l’alçada del punt quilomètric número 20, amb una nova rotonda que donarà accés a l’actual travessera. En el seu començament pel costat sud, tindrà un llarg viaducte d’uns 500 metres per salvar el torrent de can Bosc, per posteriorment vorejar el nucli de la població pel costat oest. Connectarà amb la carretera BP-1241 de Gallifa amb una segona rotonda a nivell, per finalitzar a l’alçada de l’encreuament amb la carretera C-1413b cap a Centellles, amb una tercera rotonda a nivell.
 
La futura variant de Sant Feliu de Codines disminuirà el temps de pas per aquest terme municipal a la meitat, atès que suposarà una reducció de 900 metres del recorregut actual, que transcorre per l’interior del municipi. Es preveu que l’actuació tingui un cost aproximat d’uns 25 milions d’euros.
 

 

Participació