Obres per suprimir les cues d'accés de l'AP-7 i la C-33 a la C-17 a Mollet

Territori i Sostenibilitat ampliarà la connexió a a dos carrils per evitar l’embotellament

per Redacció , 7 de gener de 2016 a les 10:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de gener de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de millora del nus de connexió entre l’AP-7 i la C-33 per incorporar-se a la C-17, a Mollet del Vallès, que evitaran les cues que es formen ara dels vehicles que van en direcció a Vic. Les obres consistiran en l’ampliació de l’actual connexió d’un carril a dos, que quan arribin al tronc de la C-17 enllaçaran amb un tercer carril ja existent. El pressupost de l’obra és de 793.000 euros. El termini previst d’execució dels treballs és de quatre mesos, amb una previsió que puguin començar durant el primer trimestre de 2016.
 

Actualment la incorporació a la C-17 (en direcció cap a Vic) dels vehicles procedents de les autopistes C-33 i AP-7 té problemes de congestió i formació de cues, sobretot a les hores punta. El motiu és que el ramal de connexió té dos carrils, un procedent de la C-33 i un altre procedent de l’AP-7, que abans de la confluència amb la C-17 es transformen en un únic carril que és el que arriba al arriba al tronc de la C-17.
 

Per millorar la situació es preveu formar el ramal de connexió amb dos carrils. Aquests dos carrils, en arribar al tronc de la C-17 es transformaran en un tercer carril (ja existent actualment) i una falca (de nova construcció) de 300 metres per permetre la pèrdua de l’altre carril. Les obres inclouen també unes pantalles antisoroll per protegir la Torre dels Cellers. Les pantalles tindran uns 300 metres de longitud.
 

El nou ramal de connexió estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d’1 metre. En el tram de la C-17, a més dels tres carrils existents, es formarà una falca d’amplada variable (de 3,5 a 0 metres) i un voral interior d’1,5 metres
 
L’actuació inclou la reposició de l’enllumenat existent, la millora del drenatge i la senyalització vertical i horitzontal. A més es preveu la revegetació dels talussos. També cal desviar diferents serveis elèctrics i de telecomunicació.

 

Participació