Aleix Espargaró: «L'objectiu de la temporada és ser a dalt»

El granollerí assegura que la moto encara és "lluny d'on volem que sigui", però espera bons resultats

per Europa Press , Redacció, 23 de febrer de 2015 a les 09:09 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de febrer de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Aleix Espargaró, en l'acte promocional d'aquest darrer dijous a Sabadell. Foto: Playmarker agency / Europa Press


El granollerí Aleix Espargaró, pilot de Moto GP, ha assegurat que el seu objectiu per aquesta temporada és "ser a dalt" ja que no va optar per Suzuki, en el retorn de la marca japonesa a Moto GP, per romandre "fora del 'Top 10'", si bé va reconèixer que la moto encara està "molt verda" i lluny del potencial que esperava tenir.  


"Serà difícil ser al davant des del principi, però si he vingut a Suzuki no és per ser fora del 'Top 10'. L'objectiu és ser a dalt. Potser no per barallar-se amb les Honda, Yamaha i Ducati oficials però sí per ser-hi just darrere", va explicar el més gran dels germans Espargaró en un acte promocional d'aquest darrer dijous a Sabadell.

En aquest sentit, va assegurar que el millor d'aquesta situació tant per ell com pel seu company Maverick Viñales, és que hi ha "molt marge de millora". "I en canvi, equips que sabem que ara estan per davant, no evolucionaran tant d'aquí a final de temporada", va augurar.


"Encara som lluny d'on volem ser. Hem anat progressant, però hi ha molt a fer. Amb el canvi d'equip noto molta diferència, és molt més gran, hi ha més responsabilitat, més expectació... El que ens va passar al test de València va ser que vam tenir molts problemes de motor i ara ho hem solucionat", va argumentar.

El pilot granollerí va afirmar que, més enllà dels problemes amb la potència de la moto, li costa molt adaptar-se a la seva nova muntura. "La mida de la moto és un handicap per a mi. Els emprovadors japonesos de Suzuki són més petits i en aquest sentit han fet una moto més a mida de Maverick. Ara he estat una setmana al Japó treballant amb el túnel del vent i cada vegada em sento més còmode", va matisar.


Suzuki, un equip per estar al 'top 10'

"Des del principi el projecte Suzuki era el que més il·lusió em feia. Al principi hauré de tenir més paciència, la moto encara està una mica verda, però quan tot es posi al seu lloc, l'equip em començarà a demanar resultats i el fet de ser pilot oficial em posa pressió. Però ho veig bo", es va sincerar en aquest sentit.

Sobre el seu company d'equip, Maverick Viñales, ha subratllat que "té molt talent". "Potser en carrera li costa una mica, però ara mateix a una volta és molt ràpid. L'any passat va fer una temporada espectacular a Moto2. Hem estat entrenat junts, ja ens coneixíem d'abans i ens portem molt bé", apunta.

Pel que fa al seu germà Pol, que seguirà al Yamaha Tech 3, creu que hauria de fer-ho "millor" que en el passat Mundial perquè "ja té un any d'experiència, té una moto oficial i ha d'intentar estar amb els quatre primers". "Lluitarà per ser al davant, segur. Jo confio que estigui donant guerra amb les dues Yamaha i les dues Honda", va desitjar.

 

Participació