La quinzena edició del MAC aposta per la formació i per la reducció de costos

El Mercat Audiovisual de Catalunya es celebra a Granollers en la jornada del proper 4 de juny | L'organització destaca que l'edició 2014 ha costat un 60% menys que l'edició de l'any passat

per Esteve Plantada , Roca Umbert de Granollers, 20 de maig de 2014 a les 19:05 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de maig de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'aposta d'aquest MAC 2014 passa per la formació Foto: Toni Torrillas

El Centre de Formació i Serveis de Roca Umbert ha acollit aquest migdia la presentació de la 15a edició del Mercat Audiovisual de Granollers (MAC 2014). L'acte ha comptat amb la presència de Francesc Pena, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local; Josep Mayoral, alcalde de Granollers; Alba Barnusell, regidora de Cultura i Comunicació de l'Ajuntament de Granollers; i Josep Maria Codina, gerent de Granollers Audiovisual, SL. 


En la seva intervenció, Codina ha volgut posar en valor el fet d'haver fet 15 edicions "ininterrompudes". També ha subratllat que, enguany, el MAC només estarà actiu un sol dia, el proper 4 de juny de 2014, però que això farà que sigui "més intens" i que compti amb una interessant "concentració d'activitats". 

Novetats i nous costos del MAC 2014

Entre les novetats a destacar, Codina ha assenyalat el canvi d'ubicació, que ara passa de la Nau Dents de Serra a la Sala NauB1 i al mateix Centre de Formació i Serveis, cosa que provoca que els costos siguin "molt menors". En aquest sentit, Codina ha volgut deixar ben cla que l'actual edició "serà un 60% més econòmica que l'any passat" i també ha volgut refermar l'aposta que el MAC fa per la formació, "gràcies a les càpsules OMAC, que estan sent tot un èxit a nivell d'inscripcions".

Sense moure's gaire de l'expressa voluntat de sobrietat, Josep Mayoral ha afirmat que "la primera bona notícia és que el MAC es fa", allunyant-se així de la crisi del sector i de la "bombolla vinculada al món digital". L'alcalde de Granollers ha volgut destacar, també, tot el bagatge d'¡informació i continguts que ha ofert el MAC al llarg d'aquests 15 anys. "Hi trobarem creativitat pel que fa als continguts, un canvi radical de suports tecnològics i un baix cost de producció", ha afirmat, per concloure.


Tot plegat fa que la gran novetat d'enguany sigui la incorporació al programa dels microtallers de formació, divulgació i reciclatge de diferents aspectes del sector: des de l'ús de programaris específics a estratègies per a millorar els processos d'autogestió, difusió i comunicació dels professionals del sector.

Objectius del MAC 2014
El MAC 2014 té com a objectiu seguir oferint "les claus que estan definint el procés de transformació del sector audiovisual". Per aquest motiu es programaran continguts relacionats amb les novetats tecnològiques, els formats, els sistemes de distribució i les estratègies d'explotació de l'àmbit audiovisual.

El MAC, conscient del procés de canvi i transformació del sector, vol obrir un diàleg amb tots els seus agents: des dels professionals del mitjans de comunicació fins als representants de les noves formes de comunicació audiovisuals procedents dels àmbits més recents del sector com són la tecnologia mòbil, el món de les aplicacions i les múltiples formes d'explotació online.

El MAC 2014 serà molt més barat que el de l'edició 2013 Foto: Toni Torrillas

 

Participació