L’Ajuntament de Granollers engega la seu electrònica

El portal permetrà fer tràmits municipals si es disposa de DNI electrònic o altres certificats digitals

per Redacció , 5 de febrer de 2014 a les 11:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de febrer de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Acte de presentació de la seu electrònica de lAjuntament de Granollers Foto: Ajuntament de Granollers

L’Ajuntament de Granollers posa en marxa la seu electrònica seuelectronica.granollers.cat , aquesta és la nova oficina administrativa virtual de l'Ajuntament de Granollers. Un portal per fer tràmits municipals, tant per a la ciutadania com per a les empreses, si es disposa de DNI electrònic o altres certificats digitals, segons ha informat l'Ajuntament de Granollers en un comunicat.


L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, va remarcar, aquest dimarts en l’acte de presentació de la seu, l’aposta clara del consistori en transparència: “donar més informació per facilitar la participació, de manera que la ciutadania entengui més i millor l’acció de l’equip de govern en l’administració i la gestió, per exemple, del pressupost.”

La Seu electrònica integra els serveis electrònics a què es pot accedir, sense limitació horària i amb total seguretat. És una eina més de proximitat de l'administració, que posa a l'abast de la ciutadania la informació i els serveis municipals. A més de poder fer tràmits en línia com: presentar una instància, demanar un certificat d’empadronament, pagar impostos i multes...


Els continguts de la seu
Els continguts s’estructuren en tres àmbits: l’Ajuntament que inclou informació sobre l’organització i la gestió de l’administració local (amb novetats com información de retribucions a polítics, organització municipal, junta de govern, actuacions al territorio amb el plànol amb les obres i els projectes en curs, el pressupost, les auditories, els indicadors de transparencia internacional i els indicadors de segell transparencia de la UAB); la informació pública on hi ha la guía del contribuent, subvencions, catàleg de tràmits, subvencions…i novetats com el perfil de contractant, entre d’altres. I l’oficina virtual que dóna accés a fer tràmits disponibles en format electrònic.Les principals novetats d’aquest apartat són la finestreta única empresarial i la carpeta del proveïdor, que disposarà de més visibilitat i recursos a partir del gener de 2015 (quan entra en vigor l’obligació legal de factura electrònica).


La Seu electrònica estarà en procés de canvi constant, per anar actualitzant els continguts, com és el cas de l’E-tauler, el tauler amb anuncis i edictes que, de moment, no està activat.
 

 

Participació