IxM-CUP carrega contra l'alcalde de Mollet per renunciar a la gratuïtat del peatge de la C-33

La formació apunta que enterrar aquesta reivindicació històrica podria ser moneda de canvi amb La Caixa per a cobrir el greu dèficit de l'Ajuntament

per Redacció, 24 de setembre de 2013 a les 13:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de setembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Acció informativa d'IxM al peatge de la C-33. Foto: IxM-CUP

Independents per Mollet (IxM)-CUP ha qualificat de "greu error" les recents declaracions de l'alcalde de Mollet, Josep Monràs, en les que manifestava que després de la construcció del tram soterrat de la C-17 a Montcada i Reixac (Vallès Occidental), la supressió del peatge de Mollet-La Llagosta de la C-33 ja no és necessària. "La reclamació històrica del peatge gratuït anava amb l'afegitó que era mentre que no hi hagués una infraestructura viària que no obligués a passar pel peatge", va subratllar el batlle fa uns dies. La formació molletana, que defensa des de fa anys la supressió de la barrera de pagament, ha recordat que aquest és l'últim dels peatges de la primera corona metropolitana que encara és de pagament, perquè "totes les autopistes metropolitanes tenen un primer tram gratuït, menys la C-33".


El Portaveu d'IxM-CUP, Txus Carrasco, ha alertat que "els ciutadans de Mollet no podem acceptar que el greuge del peatge sigui moneda de canvi de res", i ha puntualitzat que "si el que pretén l'alcalde, atenent el deute de 43 milions d’euros que té pendent l'Ajuntament, és guanyar-se el favor de La Caixa (propietària de la concessionària Abertis), va per mal camí". IxM apunta que amb aquesta renuncia l’alcalde incompliria tots els acords que el ple municipal ha aprovat "amb el seu propi vot de regidor", així com diverses resolucions parlamentàries aprovades també en aquest sentit, en les que l'eix ha estat sempre la supressió d'aquesta barrera o la construcció d’una sortida exempta de pagament a l'alçada de Mollet.

Pel a Carrasco, el tram soterrat de la C-17 a Montcada, tot i que pot suposar una millora en la fluïdesa, "no es pot comparar amb el tram d'autopista que es reivindica gratuït, ni per traçat, ni per límits legals de velocitat, ni pels embussos que es produeixen a les hores punta a l'alçada de la cimentera". Per aquest motiu IxM-CUP, insta Monràs a "donar compliment als acords aprovats pel ple de l'Ajuntament de Mollet i a treballar per aconseguir la gratuïtat d'aquesta barrera, per a totes les persones usuàries i no només per les de Mollet", atès que aquest peatge està més que amortitzat i que els beneficis obtinguts per la concessionària i els impostos derivats que han anat a parar a les arques de l’Estat, "han sortit durant les darreres tres dècades de les butxaques de tots els usuaris que l'han utilitzada, independentment de la seva procedència territorial".

 

Participació