Construir una via de gran capacitat al Vallès Oriental per no desdoblar tota la N-II

Foment vol redactar un estudi per unir el Quart Cinturó a Granollers amb la futura A-2 a Maçanet

per Redacció, 26 de setembre de 2012 a les 11:15 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de setembre de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El tram de la N-II entre Caldes de Malavella i Sils porta dos anys empantanegat. Foto: Mireia Recasens

Fa poc El ministeri de Foment ha publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) la revocació del projecte per desdoblar la N-II entre Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva argumentant que és massa car. Les obres en aquest tram de només 8,9 quilòmetres costarien uns 23 milions d'euros. A més, l'executiu espanyol afirma que la N-II entre Montgat i Tordera és de titularitat de la Generalitat des del febrer del 2010 i, per tant, entén que no es competència estatal desdoblar aquest tram. Això sí, Foment ofereix una alternativa: la redacció d'un estudi informatiu per unir la B-40 (el polèmic Quart Cinturó) a Granollers amb la futura A-2 a Maçanet a través d'un "itinerari de gran capacitat".


Per al govern espanyol, amb aquesta nova opció, que només evitaria un gran impacte mediambiental (sobretot al Baix Montseny) si anés ben enganxada a l'autopista AP-7, es donaria prioritat a l'itinerari que discorre per l'interior en lloc del costaner. "Constitueix l'alternativa racional als trams de carretera N-II Montgat-Tordera i Tordera-Maçanet de la Selva", sentencia el ministeri, que passa per alt que el tram de la B-40 que ha d'unir Terrassa (Vallès Occidental) amb Granollers encara no té ni traçat definitiu.

El sector empresarial gironí, que fa més d'una dècada que reclama sense èxit el desdoblament de la N-II, de la qual només estan enllestits vuit quilòmetres del centenar que transcorren per la província, ja ha posat el crit al cel davant d'aquesta nova solució de Foment. Per la seva banda, el Govern també s'ha mostrat molt crític amb la decisió del ministeri. El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha acusat Foment de "girar l'esquena als interessos de Catalunya", i de posar sobre la taula "una proposta perversa que no és res més que una manera de tirar pilotes fora per justificar l’abandonament del projecte de desdoblament de la N-II".

Tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Viladecavalls, al Vallès Occidental. Foto: ACN

 

Participació