La Roca Village esquiva la crisi i augmenta un 7% les visites

Reivindica les compres com a element dinamitzador de Catalunya com a destinació turística

per ACN, 18 d'agost de 2012 a les 00:01 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 d'agost de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La directora de negoci de Value Retail a l'estat espanyol, Elena Foguet. Foto: Jordi Pujolar

El complex 'outlet' de moda i complements La Roca Village sembla immune a la crisi econòmica. Les xifres del negoci progressen any rere any i aquest 2012 el nombre de visitants ja ha crescut un 7%, respecte a la primera meitat del 2011. Elena Foguet, directora del complex vallesà, apunta algunes xifres sobre el consum, i detalla que la despesa dels turistes de Hong Kong, Rússia, Japó, Xina o EUA se situa entre els 300 i els 400 euros de mitjana. És per això que La Roca Village reivindica el turisme de compres com un element clau de dinamització de Catalunya com a destinació turística, que permet "enriquir el conjunt de l'oferta turística" al territori.


Segons Foguet, l'èxit del negoci rau en l'explotació d'un model que s'adapta als canvis de tendències del mercat internacional, però sense ser oportunista. Pel que fa a les xifres, destaca que durant la primera meitat d'aquest any 2012 ja han passat per La Roca Village 1,5 milions de persones, el que suposa un increment del 7% respecte al mateix període de l'any passat. El 2011, el complex 'outlet' va tancar l'exercici amb més de 3 milions de visitants, segons dades facilitades per Value Retail.

Turistes i estrangers

"Es continua creixent per l'impacte del client internacional", afegeix Foguet. Detalla que un 65% dels clients de La Roca Village són turistes, gairebé tots estrangers i amb unes despeses mitjanes que, en alguns casos, arriben als 400 euros per transacció, com és el cas del hongkonguès o l'americà. En relació al total de vendes, els visitants estrangers de fora de la Unió Europea -són la majoria- han incrementat el seu consum un 70% durant la primera meitat del 2012, respecte al mateix període de l'any passat. Russos i xinesos són els que més han contribuït a aquests resultats.

Tot i que Foguet no vol reactivar cap polèmica sobre la conveniència o no de que La Roca Village pugui obrir els diumenges, la directora entén que la seva vocació és principalment turística. "El benefici del turisme de compres és per a tot el territori. No només volem que ens vinguin a comprar", assegura. Des de La Roca Village apunten que s'han iniciat relacions per promoure el territori català, des de la ciutat de Barcelona o la Costa Brava, però també el territori més proper a la Roca del Vallès, com el Montseny, el Maresme o els vins de la DO Alella.


Visitants al complex 'outlet' La Roca Village, aquest mes d'agost. Foto: Jordi Pujolar

 

Participació