Barcelona analitzarà l'impacte digital en la comunicació

El media140 2011 se celebra el 13 i el 14 d'abril al Cibernàrium del 22@ amb més de 30 ponents vinguts d'arreu del món

per NacióGranollers , 11 d'abril de 2011 a les 10:41 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 d'abril de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fundat el febrer de 2009, Media140 és un moviment global independent per explorar el futur de la web en temps real, crear esdeveniments únics i explorar plataformes que afecten a empreses i consumidors. El seu objectiu és promoure el diàleg, la col.laboració i la innovació dins del periodisme, els mitjans de comunicació, la publicitat, l'entreteniment, el màrqueting, les relacions públiques i la indústria del joc i la tecnologia.

Durant dos dies —el 13 i el 14 d'abril— acadèmics, professionals i pensadors de tot el món, que treballen en el sector del periodisme i la comunicació, parlaran, reflexionaran i exploraran, en una atapeïda agenda —en conferències, tallers, taules rodones i sessions individuals—, com utilitzar les noves tecnologies per millorar el periodisme que es fa avui. És el media140 2011, que enguany se celebra amb el lema "Explorem l'impacte de la tecnologia digital en el periodisme i la comunicació".


La trobada tindrà lloc al nou Cibernàrium del districte 22 @, en la intersecció del carrer de Roc Boronat i el carrer de Sancho de Ávila, a prop del Parc Barcelona Media, amb bones comunicacions (Llacuna [L4] o Glòries [L1], i a uns 5 minuts a peu del MediaTIC.

Es tracta d'na experiència veritablement participativa girarà entorn de tres eixos, el primer més reflexiu o filosòfic, el segon centrat en l'emprenedoria i el negoci, i un tercer més creatiu. Hi haurà tallers per a tots els gustos, necessitats i interessos.  Aprendrem a utilitzar noves tecnologies innovadores, mitjans per mesurar la participació de l'audiència o per seguir el xat o en línia; com comercialitzar i sindicar continguts digitals, el periodisme mòbil, l'edició colaborativa de vídeo, l'ús de dades obertes, crowd sourcing , i molt més. L'esdeveniment serà multilingüe, amb traducció simultània en català, castellà i anglès.


Un gran ventall de ponents des de l'Orient Mitjà, els Estats Units, Àfrica i altres països d’Europa, seran a Barcelona per parlar i compartir els seus coneixements, experiències i estratègies. Veurem algunes persones que ja van participar al media140 Barcelona 2010, als quals ara els acompanyaran 30 nous ponents. Entre els ponents, cal destacar la presència de:
  • Riyaad Minty, director de Social Media a Al Jazeera.
  • Stef Lewandowska, cofundador i director d'innovació a Aframe.
  • Victor Miclovich, cofundador de The Kuyu Project i col·laborador en el desenvolupament d'Ushahidi.
  • Pau Llop, periodista i emprenedor, cofundador i director de Bottup.com.
  • Karma Peiró, directora de participació d'usuaris 3cat24.cat.
  • Alex Puig, emprenedor social i fundador de ShoTools.com.
  • Narcís Vives, director d'Itinerarium.
  • Antoni Piqué, consultor en Organització i Integració de Redaccions.
  • Eirik Wallem Fossar, periodista multimèdia i desenvolupador de flash per al diari noruec Aftenposten .
Les dues jornades, de matí i tarda, ofereixen un ampli programa que pretén abastar tot el ventall de l'impacte de la tecnologia digital en el periodisme i la comuniació.


Cataspanglish serà l'amfitrió d'una nova línia de treball en la qual es presentaran projectes de la comunitat local perquè la gent hi interactuï amb les seves idees en acció.

L'edifici té WiFi i un nombre limitat de preses de corrent per als que vulguin carregar els seus ordinadors portàtils o telèfons mòbils.

El hashtag que s'utilitzarà per conversar a Twitter serà #media140 i també es podrà seguir les novetats a través de Facebook i Flickr. Igualment, s'ha posat en marxa un bloc especial per l'esdeveniment on l'equip de premsa encapçalat per Sonaratv dóna veu als  ponents, i a través del qual recollirà i informarà del que passi en el congrés en temps real. Qualsevol opinió es podrà compartir participant en el projecte #comunicaos #media140 de Comunicaos , una iniciativa de Vudeo.

Tot i que l'esdeveniment s'iniciarà dimecres 13 d'abril amb el registre al Cibernàrium, edifici que s'estrenarà amb el media140, la nit de dimarts, de 20:00 a 22:00 h, hi haurà una trobada informal de "preescalfament" al bar Borneo (Rec, 49, Barcelona).



 

Participació