La Gastroteca.cat es va presentar a Granollers per promoure aliments «propers i de qualitat»

per Redaccio, 17 de desembre de 2008 a les 22:02 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de desembre de 2008 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 
Per a aquesta presentació es va comptar amb la presència del secretari de Comerç i Turisme, Emili Valdero i Mora, de la directora dels Serveis Territorials d'Innovació, Universitats i Empresa a Barcelona, Gemma Boix i Lopez, i el cap del programa de comercialització agroalimentària i del portal, Ramon Sentmartí. Es va comptar amb l’assistència de productors i comerciants agroalimentaris de la nostra comarca.
 
La Gastroteca pretén ser un canal d’enllaç interactiu i dinàmic entre productors, elaboradors, comerciants, restauradors i consumidors dels productes, per tal de millorar la competitivitat de les empreses d’aquest sector i afavorir el seu accés als mercats. S’hi poden trobar tres tipus d’informacions: els productes, on comprar-los i on tastar-los. El portal incorpora també vídeos sobre els productes i els seus elaboradors, receptes, enllaços, agenda, i totes les novetats relacionades amb els productes agroalimentaris de qualitat.
 
En el transcurs de la mateixa, també es va presentar la campanya ‘Aquest Nadal, tasta Catalunya’ amb la gastroteca.cat, destinada a promoure els productes agroalimentaris catalans de qualitat per aquestes festes. Mitjançant el seu web, accessible des del de la Gastroteca, pretén ser una eina útil tant per consumidors com per distribuïdors de productes. A través de la l’opció ‘On comprar els lots’, es pot trobar el llistat de les empreses proveïdores de lots; també es pot accedir a aquesta informació a través d’un mapa interactiu de Catalunya per comarques. En la mateixa secció s’hi adjunta un formulari per a totes les empreses que vulguin constar en el portal com a proveïdores de lots.
 
Hi ha un segon àmbit, ‘Adhesions a la campanya’, adreçat a totes les corporacions, entitats, empreses... que s’avinguin a sumar-se als objectius a la campanya. Aquesta iniciativa s’emmarca en la creixent demanda social pel consum responsable i de proximitat, el suport als productes locals, la riquesa en el gust, la qualitat, i en definitiva en generar sinèrgies de sostenibilitat i complementarietat a escala local entre productors, distribuïdors i consumidors.
 
Web de la Gastroteca: www.gastroteca.cat

 

Arxivat a:
Societat
Participació