Novetats Cotxes

​Nou Ferrari 812 Superfast: el cotxe de sèrie més potent mai construït

La nova berlinetta de 12 cilindres i prestacions extremes debutarà en primícia mundial al Saló de Ginebra

| 16/02/2017 a les 19:02h
Especial: Saló de Ginebra 2017
Arxivat a: Novetats Motor, 812, Superfast, Berlinetta, Saló de Ginebra 2017, Ferrari, Novetats Cotxes
Ferrari 812 SuperFast, el Ferrari de carrer més potent i prestacional de la història.
Ferrari 812 SuperFast, el Ferrari de carrer més potent i prestacional de la història. | Ferrari
Amb motiu de la 87 edició del Saló de Ginebra,Ferrari presentarà en primícia mundial la nova berlinetta de 12 cilindres, la 812 Superfast, el Ferrari de carrer més potent i prestacional de la història.

Un vehicle amb tantes innovacions i un significat especial, perquè la sèrie 12 cilindres va ser aquella amb la qual, oficialment comença a caminar la història del Cavallino Rampant l'any 1947, complint-ara 70 anys.
 

Ferrari 812 SuperFast Foto: Ferrari


El 812 Superfast, hereu excepcional dels extraordinaris F12berlinetta i F12tdf, es dirigeix ​​a una tipologia de client que busca el Ferrari més prestacional i exclusiu de la gamma, i que desitja un vehicle que transmeti la màxima esportivitat tant en carretera com en pista. Tot això sense renunciar al confort necessari per gaudir intensament un Ferrari d'una manera captivadora.

Propulsat per un nou motor V12 de 6,5 litres que lliura 800 CV, el 812 Superfast marca un nou punt de referència entre els vehicles esportius amb motor central
davanter.

Amb una potència màxima assolida a 8.500 revolucions per minut i una potència específica de 123 cv / litre, valors mai obtinguts en el passat per motors davanters en models de sèrie, exalta la sensació d'esportivitat extrema, sobretot en règims alts, sent aquest últim un segell distintiu dels V12 Ferrari.

La potència del motor es veu enaltida pel so del escapament, que és característic en un motor de tan elevada cilindrada. El 80% del parell màxim de 718 Nm a 7000 r.p.m. es troba ja disponible a les 3500 r.p.m., la qual cosa confereix al vehicle un clar avantatge tant en maniobrabilitat com a resposta de l'accelerador a baixes revolucions.

Ha estat possible assolir aquest nivell de prestacions gràcies també a l'adopció per primera vegada en un motor altament prestacional del sistema d'injecció directa a 350 bar, juntament amb els conductes d'aspiració de geometria variable derivats dels motors d'aspiració F1.
 

Ferrari 812 SuperFast Foto: Ferrari


El canvi de doble embragatge atorga uns registres específics que han reduït els temps dels canvis de marxa tant en pujar com en baixar les mateixes. Això garanteix una resposta de l'accelerador si cap encara més excepcional.

El 812 Superfast està equipat amb components i sistemes de control d'última generació que li atorguen un nivell de conducció sense comparació possible.

El 812 Superfast és el primer Ferrari dotat d'EPS (Electric Power Steering), la direcció assistida elèctrica, que dins de la millor tradició Ferrari s'utilitza per incrementar les prestacions i la diversió en la conducció integrant-la amb els altres sistemes i controls presents en el vehicle, incloent-hi la versió 5.0. del sistema patentat Ferrari Side Slip Control (SSC).

Entre altres sistemes integrats s'inclou el sistema Passo Curt Virtuale 2.0 (PCV) que, gràcies a l'experiència acumulada en el sistema implementat per primera vegada al F12tdf, ha estat posteriorment evolucionat augmentant l'agilitat i reduint els temps de respostes de la nova berlinetta de 12 cilindres.

Dissenyat al Centre d'Estil Ferrari, el nou 812 Superfast redefineix el codi de lectura dels Ferrari V12 anteriors subratllant, amb les seves formes i proporcions molt esportives, l'excepcional nivell de prestacions del vehicle.
 

Ferrari 812 SuperFast Foto: Ferrari


Partint de la silueta, es nota la connotació fastback, amb dos volums a la part posterior que recorden al 365 GTB de 1969. El disseny del lateral escurça òpticament la part posterior i està caracteritzat per uns músculs prominents sobre el pas de roda, que donen així al vehicle un sentit de potència i d'agressivitat que rendeixen honor a les prestacions del poderós V12. Les òptiques full-LED integrades en el disseny de les preses d'aire esculpides al capó contribueixen a emfatitzar el múscul davanter amb un efecte coberta que envolta la roda davantera.

A la part del darrere dels quatre fars rodons inspirats en la tradició Ferrari ressalten un disseny construït sobre línies horitzontals i que confereixen al 812 Superfast una actitud molt imponent i allargada, reduint òpticament l'altura del espòiler i de la cabina.

Com en tots els Ferrari, estil i funcions aerodinàmiques es plasmen de la millor manera en solucions i formes innovadores. Dos exemples són el frontal multifuncional que integra entre d'altres l'ingrés a les portes dinàmiques sobre la part anterior del fons, i el parafang posterior que presenta un inèdit bypass aerodinàmic per incrementar la càrrega.

El 812 Superfast debuta amb el nou color Rosso Setanta anni, creat específicament per a celebrar el 70 aniversari de la marca.

L'interior del 812 Superfast ha estat revisat en coherència amb l'aspecte més extrem del seu exterior, preservant l'excepcional espai i confort a bord del qual sempre han fet gala les berlinettas Ferrari de 12 cilindres.
 

Ferrari 812 SuperFast Foto: Ferrari


L'habitacle es beneficia d'una major caracterització esportiva amb un efecte flotant entre els components principals que combinats tots transmeten un esperit purament esportiu, però al mateix temps refinat i essencial. El quadre de comandament té una estructura horitzontal que creua i engloba els orificis de ventilació i crea una estructura metàl·lica. Els nous seients es distingeixen per una ergonomia optimitzada i un estil lleuger i esportiu. Una novetat més, és la interfície, home-màquina, amb un nou volant i instrumentació, al costat del sistema d'info entreteniment i climatització de última generació.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem?
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem? | Miquel Rovira / Roger Sala
Joan Regí
Hamilton s'imposa de principi a final en una cursa marcada per la possible sortida del GP d'Espanya del Gran Circ | Liberty Media ja ha confirmat la tornada del GP dels Països Baixos, mentre l'assistència al Circuit és la pitjor des de 1999 | Les negociacions entre Liberty i institucions, encara obertes, estan en un moment clau
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA