Consells Seguretat

​Estàs buscant una cadireta pel teu fill? Compte ! Aquest any canvia la normativa

Aquesta nova reglamentació tindrà les seves conseqüències tant en l'actual norma ECE R44 / 04, corresponent a les proves d'homologació, com a la més recent R129 (i-Size)

| 21/02/2017 a les 13:51h
Arxivat a: Consells de conducció, Sistemes de Retenció Infantil, SRI, Cadiretes, nens, I-Size, Consells seguretat
Un Sistema de Retenció Infantil degudament homologat és vital per la seguretat dels infants
Un Sistema de Retenció Infantil degudament homologat és vital per la seguretat dels infants | Volvo
Si en aquests moments ets dels que estàs buscant una cadireta per al teu fill al cotxe, pren nota, perquè hi haurà canvis en la normativa sobre els sistemes de retenció infantil (SRI). La construcció i requisits d'homologació milloraran aquest 2017 buscant una major seguretat per als més petits, tant és així que a partir de l'estiu, els fabricants hauran de complir la nova normativa que actualitza l'esmentada ECE R129 o iSize, en vigor des del 2013, per a aquestes cadiretes.

En què afecten aquests canvis?

Els SRI deixen de catalogar en funció del pes per fer-ho per l'estatura dels nens. En aquesta mesura hi han influït els nous sistemes de seguretat dels mateixos vehicles, que igual que succeeix amb l’airbag del seient de l'acompanyant, representen, sovint, més un risc que un benefici per als menors d'edat.

La nova normativa, que tindrà un impacte major en el cas de nens que mesurin més de 100 centímetres, ja que obliga als fabricants a què els seus productes superin unes dures i exigents proves en col·lisions frontals i laterals. Els nous sistemes de retenció infantil seràn compatibles amb els coixins de seguretat de cortineta que es munten en els laterals del vehicle i que eviten que el cap del petit surti del SRI i pugui quedar atrapada entre les cortinetes i les portes.

La nova normativa estipula, a més, que el sistema de subjecció per a cadiretes ISOFIX ja no és obligatori per a les cadires per a nens de 100 a 150 cm, sinó que serà opcional. Això és a causa de les millores que incorporen els vehicles en els seus propis cinturons de seguretat. 
 

Segons apunta la DGT, els SRI redueixen un 75% les morts i un 90% les lesions Foto: Volvo


Finalment, una altra de les novetats fa referència als elevadors. Així la R129 no permetrà elevadors sense respatller, de tal manera, que tots els elevadors amb norma R129 venuts a partir de l'estiu hauran de comptar amb respatller.
 
Els elevadors amb respatller asseguren un millor encaminament del cinturó de seguretat al voltant de les espatlles i una protecció millorada en el cas d'impactes laterals, cosa que resulta fonamental, si tenim en compte que alguns dispositius de seguretat que es troben a l'interior del vehicle, com ara els coixins de seguretat de cortina o els cinturons, no estan desenvolupats per a menors de 125 centímetres.

Llavors, amb la nova normativa no podré utilitzar seients elevadors sense respatller?

Cal tenir present que estem parlant d'una homologació i que no estarà prohibit utilitzar elevadors sense respatller fins que el reglament de Trànsit així ho reculli o bé, ho indiqui la normativa del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat. 


On col·locar-los? Revisem la Llei de Trànsit i Seguretat Viària sobre els SRI

La normativa de la Direcció General de Trànsit especifica des de l'1 d'octubre de 2015, segons el Reial Decret que va modificar l'art. 117 del Reglament General de Circulació, que els menors d'edat d'estatura igual o inferior a 135 cm, que utilitzin un sistema de retenció infantil homologat i degudament adaptat a la seva talla, han de situar-se en els seients del darrere excepte tres excepcions:

1 .- Quan el vehicle no disposi de seients del darrere, es a dir, quan és un biplaça.

2 .- Quan tots els seients del darrere es trobin ocupats per menors d'edat d'aquesta altura.

3 .- Quan no sigui possible instal·lar en els seients posteriors els sistemes de retenció infantil.

A més, en el Reial Decret esmentat, s'estableix l'obligació d'instal·lar les 'cadiretes' segons les instruccions facilitades pel fabricant, ja que hi ha diferents tipus de sistemes homologats: uns orientats en el sentit de la marxa i altres, en el contrari. 

En cas que els menors ocupin els seients davanters, han d'anar amb el sistema de retenció adequat al seu pes i talla. Si el vehicle disposa de coixí de seguretat frontal, únicament es podran utilitzar els sistemes de retenció orientats cap enrere si el coixí de seguretat ha estat desactivat. 

Us recordem que Trànsit recomana seguir utilitzant els sistemes de retenció infantil homologats a la seva talla fins que el menor arribi als 150 centímetres.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals