Proves Motos

Provem la Suzuki SV 650: contents de retrobar-te

Una moto lògica que arriba per a recuperar els èxits passats de la casa de Hamamatsu en el segment de mitja cilindrada

| 11/02/2017 a les 16:24h
Arxivat a: Proves Motos, Naked, Carnet A2, Proves Motos, SV650, Suzuki
La Suzuki SV650 retorna als orígens
La Suzuki SV650 retorna als orígens | F.Boada
El 1999 Suzuki va introduir una nova moto al mercat. Les motos naked estaven de moda i Suzuki presento una moto lleugera, àgil i fàcil però també amb bones prestacions gràcies a un motor prou potent i un bon xassís. La SV 650 va atreure immediatament als pilots principiants, però també als més experimentats que caminaven a la recerca d'una moto de prestacions suficients, fiable i manteniment barat.
 

La primera generació de la SV650 presentada al 1999 Foto: onlymotorbikes.com


La moto va continuar en producció, amb èxit, fins al 2012, moment en el qual Suzuki, aprofitant un re-styling va canviar la seva denominació a Gladius. La moto que continuava sent perfectament vàlida, com vam demostrar amb la Rider 1000 que vàrem fer amb ella, va quedar classificada com a moto per a noies ... Potser per una estètica massa amable, poc agressiva.

Sota el concepte 'Retorn al seu origen', la marca japonesa ha desenvolupat la que pot considerar quarta generació del model. La nova SV650 presentada el 2016. Recuperada la seva imatge esportiva, més si comptem amb els additaments del cupolino, les tapes laterals i el seient sport opcionals. La seva figura esvelta promet agilitat.
 

El model del 2016 recupera l'essència de la SV 650 Foto: F.Boada


En la revisió del motor per adaptar-lo a la norma Euro4, es va aprofitar per anar una mica més enllà. Aquest motor ha estat posat al dia convenientment amb més de 60 components nous que estrena aquesta mecànica bicilíndrica, destaca el sistema d'injecció optimitzat, la tecnologia de doble bugia de Suzuki per a una major eficàcia en la combustió i menors consums i emissions, els conductes de l'airbox són de nou disseny per millorar el parell motor a mig règim, i el radiador té un ventilador més gran per millorar la refrigeració. Els cilindres i pistons han estat tractats amb un recobriment que redueix la fricció i l'escapament 2 en 1 és ara més lleuger i sona millor.

Amb aquestes modificaiones el motor bicilíndric V-Twin de 645 centímetres cúbics entregant ara 10 cavalls més que en la versió anterior a 76,5 CV, aconseguits a 8500 voltes, i també creix la xifra parell motor fins als 64 Nm a 8.100 voltes. A més la Suzuki SV650 presenta dos nous sistemes: el 'Low RPM Assist', que ajuda al pilot en les arrencades i en la marxa a baix règim; i l'innovador 'Suzuki Easy Start', que simplifica l'operació de posada en marxa del motor amb només una lleu pressió sobre el botó d'arrencada.
 

El seient esportiu i els embellidors laterals són opcionals Foto: F.Boada


Un altre dels seus grans arguments, són els consums continguts d'aquesta actualitzada mecànica que, en termes de conducció eficient, se situarà entre els 4,5 i 5 litres als 100 km, així que no serà complicat assolir els 300 km d'autonomia amb els 14, 5 litres de què disposa el dipòsit. El xassís és un bonic multitubular d'acer que marca l'estètica esportiva de la moto. Per a la suspensió davantera comptem amb una forquilla convencional amb barres de 41 mm i en la suspensió del darrere, un amortidor amb bieletes ajustable en precàrrega.

La frenada queda encomanada a un doble disc davanter de 290 mil·límetres mossegats per pinces de dos pistons i Darrere a un disc de 240 mm amb pinça monopistó. Equipa ABS de sèrie. Les llandes d'aliatge de 17 polzades alberguen un pneumàtic davanter 120/70 i 160/60 al darrere.
 

La SV650 equipa components sencills però de gran efectivitat Foto: F.Boada


Asseguts sobre la moto, notem immediatament l'estretor del conjunt, possible gràcies a la configuració de la mecànica V-Twin. El seient està a 785 mil·límetres del terra, 5 mil·límetres més amb aquest seient opcional, d'aspecte més esportiu però també més encoixinat i còmode. La moto tampoc és molt llarga i vam arribar perfectament al manillar per adoptar una postura molt natural.

A la bàscula marca un pes de només 197 quilos, aquesta continguda xifra al costat de l'estretor de la moto i la seva alçada escassa, ens garanteix que qualsevol que volti el metre setanta podrà moure la moto amb facilitat i seguretat en les maniobres a peu parat.

En posar-la en marxa, agraïm la comiditat de l'assistent de posada en marxa, doncs només cal prémer breument el botó d'encesa per sentir despertar el seu bicilíndric. Tot seguit, la segona novetat: l'assistent d'arrancada. Un mecanisme que no deixa l'embragatge de cop, fent fàcil la maniobra de sortir en primera des de parat, i que fa que sigui quasi impossible calar la moto, autèntic maldecap pels pilots novells. Aquest sistema fa també que l'accionament de l'embragatge sigui molt suau, fet que agrairem quan circulem per ciutat.
 

La Suzuki SV650 és una moto molt eficaç alhora que pràctica Foto: F.Boada


Un cop en marxa, el motor és molt suau i alegre, fent gala de l'herència històrica del fabricant japonès en aquests models com hem comentat abans. El xassís i les suspensions són excel·lents, traient tot el suc de la petita sis i mig, com si es tractés d'un model més potent. Els revolts es negocien d'una manera molt fàcil, fet pel qual ens sembla una moto ideal per a qui es vol iniciar en aquest món, alhora que els més experts en podran gaudir plantant cara a motos més aparents o de més prestacions. Només trobem a faltar un aire més esportiu al seu manillar, poc esportiu. La frenada és correcta, malgrat que l'ABS té tendència a actuar massa sovint en l'eix posterior.

En definitiva, és possible que la Suzuki SV 650 no sigui la moto més innovadora, ni la més cridanera del seu segment, però és còmoda en ciutat, divertida en carretera i sempre econòmica d'ús. Amb una relació qualitat / preu encomiable.

Una moto lògica capaç de dibuixar-te un somriure en carretera oberta. La Suzuki SV650 és una molt bona moto per aprendre, tot i que molts conductors experts trobaran en ella una opció econòmica de gaudir rodant en moto.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
Set places en una carrosseria de 4,96 metres de longitud, 658 litres de maleter i eficient sistema de propulsió híbrid elèctric de 4a generació amb 248 CV i tracció total elèctrica AWD-i.
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment