Proves Cotxes

Provem l'Audi A4 Allroad V6 3.0 Tdi Quattro: probablement el millor dels A4

A mig camí d'un SUV i un familiar és una opció excel·lent per a les nostres escapades de cap de setmana i per gaudir del nostre temps d'oci en familia

Audi A4 Allroad V6 3.0 Tdi 272 cv

| 28/01/2017 a les 13:48h
Arxivat a: Proves Cotxes, Crossover, Allroad, A4, Audi, Proves Cotxes, Familiar, prèmium
Luxe, tecnologia,confort,aventura,pretacions. Tot contingut en una carrosseria familiar
Luxe, tecnologia,confort,aventura,pretacions. Tot contingut en una carrosseria familiar | F.Boada
L'Audi A4 Allroad Quattro combina amb molt encert una estètica aventurera i algunes capacitats off-road, amb una imatge prèmium i les capacitats d'un bon vehicle familiar, de fet és el més exclusiu dels A4 Avant que et pots comprar, si deixem de banda l'especialíssim S4 de 355 Cv.

La seva imatge exterior és molt elaborada. La seva principal diferència estètica respecte a un A4 Avant "normal" és l'adopció d'uns marcats passos de roda en plàstic negre i el muntatge de diferents panells de protecció de la carrosseria, com el robust protector de baixos i el difusor posterior, que integra una doble sortida d'escapament, acabats en color plata. A més llueix un esportiu i distintiu frontal en forma de V rematat amb un para-xocs dotat de preses d'aire especifiques i uns llistons cromats verticals adornen la seva graella Singleframe. I perquè quedi ben clara la seva exclusivitat, insígnies "allroad" decoren el para-xocs davanter, la porta del darrere i els llindars de les portes.

Les barres de sostre, que en aquest acabat són d'alumini com els marcs de les finestres, és un altre dels elements que distingeixen a aquesta versió Allroad. Tot plegat es remata amb unes llandes d'aliatge de 18 polzades amb pneumàtics 245/45. L'altura de la carrosseria, que ha estat incrementada en 23 mil·límetres, i la grandària més gran de les rodes comparat amb les de l'Audi A4 Avant proporcionen en total 34 mil·límetres addicionals de distància lliure al terra que ens permeten certa tranquil·litat al deixar enrere l'asfalt.
 

L'A4 Allroad té una imatge sumament atractiva Foto: F.Boada


Tot aquest paquet estètic aconsegueix que la carrosseria Avant de l'A4 tingui una imatge, tot i vestir-se de muntanyenc, molt més elegant, dinàmica, alhora que robusta, i a parer meu, més atractiva que la d'un A4 Avant "normal".

Amb 4.750 mil·límetres de longitud i 1.842 d'amplada, el nou Audi A4 allroad quattro s'assembla a la seva base tècnica original. Mesura 1.493 mil·límetres d'altura i la seva distància entre eixos és de 2.818 mil·límetres. El compartiment d'equipatge de l'Audi A4 allroad quattro, ofereix 505 litres de capacitat en la seva configuració de sèrie. La capacitat total fins al sostre i amb els seients del darrere abatuts és de 1.510 litres. Un conjunt de raïls i un kit per assegurar la càrrega, que s'ofereixen com a elements opcionals, fan encara més fàcil el transport d'objectes. 

En obrir les portes ens trobem amb un interior d'aire modern, elegant i luxós, la qualitat percebuda és altíssima, es nota el gust pel disseny en cada detall i es deixa entreveure la gran càrrega tecnològica del cotxe. El davantal té un disseny molt net. Llàstima de la pantalla central sobreposada que en trenca una mica l'harmonia dominant. A més la nostra unitat equipa l'espectacular Audi Virtual Cockpit un quadre d'instruments digital amb pantalla de 12,3 polzades que substitueix els instruments analògics i que és totalment configurable.
 

L'interior mostra una realització impecable Foto: F.Boada


Les butaques davanteres de cuir i regulació elèctrica recullen perfectament el nostre cos i resulten molts còmodes, per quilòmetres que et vulguis posar a l'esquena. A les places del darrere hi ha bon espai per a dos adults, mentre que la plaça central es veu penalitzada per la presència del túnel de transmissió. Hem de destacar de tota manera que si bé l'habitabilitat és correcte no és pas el més ampli dels seus competidors.

La nostra unitat de proves equipa el motor V6 TDI de 3.0 litres de cubicatge que eroga una potència màxima de 272 CV i 600 Nm de parell motor entre 1.500 i 3.000 voltes.

El refinament d'aquest V6 dièsel és senzillament espectacular. Ras i curt, de fa temps que és un dels meus propulsors predilectes.

El seu funcionament és molt suau, no diries que és dièsel ni a baixes voltes, no vibra gens, no fa soroll i és suau i tranquil. Però si decideixes enfonsar el peu dret, despertaràs a la bèstia, recorda que estem davant d'un cotxe de gairebé 300 CV i gràcies a la contundència dels seus 600 Nm de parell màxim quan el fas enfadar et catapulta endavant amb una contundència notable, no debades és capaç de fer el 0-100 en 5'4 segons, un registre propi d'un esportiu de pura raça. És una sort que tota aquesta força es transmeti a terra a través de la tracció total Quattro.
 

Les prestacions i el comportament de l'A4 Allroad són de primer ordre Foto: F.Boada


La tracció Quattro li atorga una enorme capacitat d'adherència en tot tipus de circumstàncies, tant fa si l'asfalt és moll, sec o trencat. Tant fa que decideixis trepitjar a fons a la sortida d'un revolt tancat, no he tingut una sola pèrdua de tracció durant tota la prova. El sistema de tracció total Quattro d'Audi és purament mecànic i, per tant, actua sense cap tipus de retard. La tracció Quattro està associada amb l'optimitzat sistema de control selectiu de parell, el qual està actiu sobre qualsevol tipus de superfície.

La transmissió automàtica de vuit marxes Tiptronic de 8 velocitats marida a la perfecció amb el propulsor i permet que el motor pugui funcionar sovint prop del seu punt ideal de càrrega. Realitza els canvis de marxa igual de ràpid que la de doble embragatge però molt més suau que aquesta última. De fet, si no mirem el quadre d'instruments o estem realment atents al soroll, és impossible adonar-se de quan ha canviat. Només és pitjor que la S-Tronic seqüencial, quan anem molt ràpids per carreteres de muntanya i busquem metrallar el canvi a reduir marxes, on es torna una mica més lenta.
 

Amb el seu motor de 272 cv es un rodador incansable Foto: F.Boada


Per la seva banda l'Audi Drive Select permet triar entre els diferents modes de conducció. Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency i Individual, modificant així la reacció del motor, la transmissió, la direcció, la suspensió i l'acció dels diversos sistemes d'assistència a la conducció, en funció de les nostres necessitats de cada moment, el tipus de via o el nostre estat d'ànim.

En vies ràpides l'A4 Allroad és mostra com un company de viatge extraordinari, ràpid, silenciós i molt còmode, amb una qualitat rodadora excel·lent. En carreteres de segon ordre, seleccionem el mode Dynamic, el cotxe demostra llavors un molt bon equilibri entre efectivitat i confort.

L'entrada als revolts és molt precís gràcies a una direcció molt directa i el pas per corba és ràpid, gràcies a unes suspensions que aconsegueixen reduir força els moviments de la carrosseria malgrat anar un xic elevada i als 1.805 quilos que pesa l'A4.

El consum mitjà de la prova, realitzant tot tipus de conduccions per autopista, carretera, ciutat i pistes, durant més de 1.000 km ha estat de 8,6 litres / 100 km. Per a un cotxe familiar, dotat de tracció total i un motor v6 de 272 cv que incita a anar de pressa. No està gens malament. Si ens limitem a un ús més estàndard del vehicle, hem aconseguit consums que superen per molt poc els 6 litres, un registre realment notable.
 

Amb l'A4 Allroad és possible fer petites excursions per pistes Foto: F.Boada

 

 


Amb l'A4 Allroad és possible, a més, circular per pistes. L'alçada més gran lliure a terra, els protectors i la tracció integral són bons aliats a l'hora de circular per pistes en bon estat amb menor risc de colpejar els baixos. Llàstima de no poder comptar amb una suspensió pneumàtica regulable en alçada, com la que equipa l'Audi A6 Allroad que milloraria molt les seves capacitats off-road.

En definitiva, estem davant d'un cotxe luxós, còmode i potent. A mig camí d'un SUV i un familiar, si tenim en compte l'ús real que acabem per fer-ne dels SUv's l'A4 Allroad ens ofereix un millor equilibri en carretera que aquests. Una opció excel·lent per a les nostres escapades de cap de setmana i per gaudir del nostre temps d'oci. Si a més equipem l'extraordinari V6 3.0 Tdi de 272 Cv, també podrem gaudir d'unes prestacions de primer ordre sense penalitzar en excés els consums. I més enllà de la disfressa d'aventurer la seva carrosseria conté solucions tecnològiques d'avantguarda que porten el seu refinament i nivell de seguretat a cotes molt elevades.


Audi A4 Allroad V6 3.0 Tdi 272 cv

 
 
 
 

COMENTARIS

Compte amb els motors Audi tfsi GASOLINA , 1,8 Y 2,0
Anònim, 01/02/2017 a les 21:30
+0
-0
Ojo con los motores Audi.
Yo tengo un A-5, 2.0 TFSI y a los 85.000 Km me gasta 1 litro de aceite cada 1.000 Km, es un problema de los motores 1,8 y 2,0 TFSI, gasolina, no es de fiar la marca alemana en estos momentos.
Con estos dos motores AUDI tiene problemas en la mayoría de los coches.
La fiabilidad alemana se ha perdido.
Anteriormente había tenido un Audi durante 17 años CON CASI 200.000 KM y ningún problema.
Cuidado con los inventos Audi.
la solución cambio de pistones y bielas, con un coste aproximado de 2.500 a 3.000 Euros, poca broma y no hay garantía que valga, excepto que esté en periodo de garantía oficial.

UNA VERGONYA DE AUDI

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
Set places en una carrosseria de 4,96 metres de longitud, 658 litres de maleter i eficient sistema de propulsió híbrid elèctric de 4a generació amb 248 CV i tracció total elèctrica AWD-i.
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.