RUTES

Ruta: Creuant les Muntanyes de Prades amb el Mercedes CLA 220 d

Una ruta d'uns 50 quilòmetres, creuant les Muntanyes de Prades, visitant l'Espluga de Francolí, el Monestir de Poblet, Prades, el Pantà de Siurana i el poble de Siurana. Això sí, acompanyats del Mercedes-Benz CLA 220 d.

| 01/02/2017 a les 10:50h
Arxivat a: Rutes, Siurana, 220d, Ruta, Muntanyes de Prades, Prades, Poblet, l'Espluga de Francolí, S, Mercedes, CLA, Mercedes-Benz
Ruta amb el Mercedes-Benz CLA 220 d per les Muntanyes de Prades
Ruta amb el Mercedes-Benz CLA 220 d per les Muntanyes de Prades | Ferran Rosàs
Com sempre que començo a escriure una ruta d'aquestes característiques, m'agrada puntualitzar que aquí no trobareu un recorregut cultural que podríeu fer amb autocar visitant monuments. Tot i que conèixer el patrimoni també és un tipus de turisme molt interessant, aquesta informació la podeu trobar a la Viquipèdia. La meva idea és oblidar-me de tot, gaudir de la carretera, del cotxe i de la bellesa dels indrets.

Ens trobem davant del cartell d'entrada a l'Espluga de Francolí, tret de sortida del recorregut que m'he marcat. Al voltant de 50 quilòmetres de carretera espectacular. D'aquelles carreteres que propicien la creació de vincles humans amb màquines. Si t'has d'enamorar d'un cotxe, en aquesta ruta ho faràs.


 

Ruta amb el Mercedes-Benz CLA 220 d per les Muntanyes de Prades Foto: Ferran Rosàs


Hem vingut amb el Mercedes CLA 220 d Coupé, una unitat amb un motor dièsel de 177 cavalls, canvi automàtic DCT de 7 marxes i lleves de canvi darrere el volant. Tot i que la seva carrosseria deriva d'un compacte, aquest sedan cupè vol atorgar al conductor una experiència prèmium. Els 33.000 euros a partir dels quals us podeu començar a configurar un CLA ja asseguren la seva exclusivitat. Escollint l'acabat AMG amb el motor de 381 cavalls se'n poden arribar a pagar 80.000.

L'Espluga, terra de carquinyolis, neules, vanos, vi i coves, convida a passejar pels seus carrers, però fa fred i no me'n puc estar de tastar com n'és de dolç el CLA a la carretera. Aquest poble de la Conca de Barberà dóna pas a una carretera bastant recta i sense dificultats cap a Poblet. Pel camí podem observar un paisatge de vinya, maco ara, preciós quan és època de fulles verdes i olors afruitades.

Ja deveu conèixer el Reial Monestir de Santa Maria de Poblet, un dels elements més emblemàtics de Catalunya pel que fa a patrimoni. Passar amb el cotxe pels voltants et transporta a èpoques medievals. Mons que sovint semblen de fantasia, i costa entendre com el Mercedes CLA ha evolucionat dels carros que, plens de raïm, freqüentaven l'indret fa 900 anys.
 

Muralles del Monestir de Poblet Foto: Ferran Rosàs


Aparcar i fer una visita per dins, posa la pell de gallina. A mi, només de pensar que allà hi ha enterrats reis com Jaume I, Martí l'Humà o Pere IV i que el va fer construir Ramon Berenguer IV em fa sentir petit, insignificant, tot i haver sortit d'un Mercedes. La construcció és sorprenent, em transporta a films com "El nom de la rosa", videojocs com "Uncharted" o "Assassin's Creed" o a novel·les de Ken Follett. Però hem de deixar les ganes d'explorar enigmes i trobar secrets medievals per un altre dia. Només estem al peu de les Muntanyes de Prades.

Encarem un dels plats forts de la ruta. La T-700. Una carretera magnífica, entre vinyes, penya-segats amb vistes espectaculars, bon asfalt i bosc als voltants. Si voleu gaudir del plaer de conduir, eviteu època de bolets, on la gent el que va és a gaudir de remenar el bosc i d'aparcar a les cunetes.

Aquest traçat, que va de Poblet fins a Prades, serpenteja la muntanya amb viratges ben tancats i paelles. Eren escenari de la mítica Pujada a Prades del Campionat de Pujades en costa, que ja queda en el record dels aficionats. Una de les parts més emblemàtiques n'és el conegut popularment "tomb de Saragossa". És una secció on es va haver de picar la pedra de tal manera que sembla que passem per un túnel sense sostre. No té res a veure amb la ciutat o la província. El van anomenar així perquè l'amo de les terres, un home de Vimbodí, portava per cognom Saragossa.

Aquí podem gaudir de l'excel·lent xassís del CLA. Abans de sortir de Poblet, m'he configurat el mode de conducció Individual perquè tots els paràmetres estiguin en mode Sport (direcció i resposta del motor) menys el canvi, que el vull manual, per controlar el cotxe en tot moment mitjançant les lleves del volant. Tot i que anem amb compte amb el gas i anticipant les frenades per les baixes temperatures, el Mercedes ràpidament es mostra dinàmicament impecable, sembla que vagi sobre raïls i ens fa oblidar de qualsevol cosa que no sigui gaudir de la conducció i la carretera.

Passada la secció de paelles i deixant les increïbles vistes enrere, entrem en una secció de bosc, preciosa a la tardor i la primavera. I tot seguit, després de creuar aquest tram, ja veiem de lluny Prades.

La carretera es fa més estreta durant els últims quilòmetres fins al poble, també cal anar amb compte amb l'adherència de l'asfalt.
 

El Mercedes-Benz CLA 220 d al Portal de Prades Foto: Ferran Rosàs


A Prades, arribem encantats amb el CLA. Hem arribat gairebé als 1000 metres sobre el nivell del mar i ens trobem al bell mig de les muntanyes que porten per nom el d'aquesta històrica població. A més de celebrar elements espectaculars com les muralles, la font de la Plaça Major, un castell i la característica pedra vermella que guarneix tots els edificis, a Prades han potenciat molt el turisme de qualitat, familiar i rural.
 

El Mercedes CLA 220 d a la Plaça Major de Prades Foto: Ferran Rosàs

 

Això fa que puguem gaudir d'un bon vermut, d'una bona experiència gastronòmica i tastar algun vi de la zona. A gustos colors, però personalment, per menjar bé de veritat, recomano deixar la plaça i buscar pels carrers empedrats, cosa que vam fer.

Després de pair una mica, el Mercedes ens demana més carretera. Agafem la T-701 per anar a veure el Pantà de Siurana, a 15 quilòmetres de Prades. A Albarca, hem d'agafar la C-242, per seguir fins al Pantà. A causa del relleu, la carretera serpenteja i regala uns paisatges molt macos. Ben dinat, amb música relaxant i entregat a la conducció, el CLA em regala una experiència sensorial memorable.
 

Pantà de Siurana Foto: Ferran Rosàs


El sol es comença a pondre quan arribem a l'embassament. El trobem molt buit, sembla que toca esperar les pluges, però les línies dissenyades per Mark Fetherston i Robert Lešnik ens demanen una sessió fotogràfica amb la llum ataronjada que arriba entre les muntanyes.

La presa és espectacular, i val la pena passejar-se una mica per la zona. A l'estiu i primavera, el llac té colors molt bonics, envoltat de roselles. Però això no és tot. Dalt de la muntanya que corona el pantà, hi ha la població de Siurana.
 

El Mercedes-Benz CLA 220 d amb Siurana de fons Foto: Ferran Rosàs


Marxem del Pantà de Siurana amb la intenció de gaudir dels últims raigs de sol dalt del poble. Per fer-ho cal sortejar una carretera amb gran desnivell, estreta i amb revolts molt tancats i cecs. Des de dalt, tot un espectacle.
 

La carretera que puja fins a Siurana Foto: Ferran Rosàs


Arribem a dalt, on ens espera un dels indrets més espectaculars pels quals he fet una ruta. No només perquè tenim evidències que ja hi vivia gent al segon mil·lenni abans de Crist, o per les construccions (algunes de més de 1000 anys). Es tracta d'una població envoltada de penya-segats. La sensació al visitar el poble, tot i que ho intento i us porto fotografies, és gairebé indescriptible.

 

El Pantà des de Siurana Foto: Ferran Rosàs


Possiblement per això s'ha convertit en un paradís internacional pels escaladors. Furgonetes, caravanes, campervans i artefactes similars amb matrícules franceses, belgues, italianes, angleses, entre d'altres, omplen esplanades i càmping. S'hi poden presenciar autèntiques reunions internacionals d'escaladors.

Un cop amagat el sol, el nostre dia de ruta s'acaba. El CLA olora que ens comencem a preocupar per un dilluns atrafegat a la ciutat. Molt considerat, decideix regalar-nos un fantàstic viatge de tornada, amb confort, bones sensacions i una fantàstica il·luminació nocturna, que també sembla contribuir a decorar Prades durant el Nadal.
 

Mercedes-Benz CLA 220 d als carrers de Prades Foto: Ferran Rosàs

 

Aquí podeu veure totes les imatges de la ruta amb més qualitat.

Ruta: Creuant les Muntanyes de Prades amb el Mercedes CLA 220d

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona | Seat
01/01/1970
El Tarraco és el tercer SUV de SEAT i representa l'entrada del fabricant de Martorell en la categoria dels tot camí de fins a 7 seients
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel).
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel). | Arxiu ED.
01/01/1970
Un article del doctor en Física Xavier Bohigas
Des de fa temps la ciutadania és conscient dels efectes nocius de la contaminació atmosfèrica sobre la salut de les persones, sobretot de les que viuen a les ciutats. Ha ajudat a aquesta presa de consciència la informació facilitada per la comunitat científica i les campanyes de diverses plataformes i organitzacions en defensa de la salut de les persones. Les dades objectives són aclaparadores.
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.