Proves Motos

Provem les noves KTM 1090 Adventure i 1290 Super Adventure: l'evolució de l'espècie

Un cop més, KTM ha fet un pas de gegant en aquest competit segment, amb dues motos que ens poden donar moltes satisfaccions

| 25/01/2017 a les 17:45h
Arxivat a: Proves Motos, SuperAdventure, 1090, 1290, Maxi-Trail, Proves Motos, Adventure, Ktm
La KTM 1290 SuperAdventure en acció
La KTM 1290 SuperAdventure en acció | Sebas Romero
El creixement de la marca austríaca KTM en el terreny de les motos trail ha estat constant. Després de sorprendre a tothom amb la seva maxi trail Super Adventure fa poc més d'un any, ara ataca de nou en aquest competit segment de les trail.

KTM ha fet un pas més enllà a la seva gamma Adventure 2017, que ja vàrem poder veure al saló Intermot de Colònia. Els nous models han adaptat els seus motors a la vigent normativa Euro 4 i diversificant la gamma en models adaptats a diferents usos més concrets. Així les noves Adventure 1090 es presenten ara en dues versions i la Super Adventure 1290 desdoblada en tres models.

A principis d'any, en la nostra tria de les cinc motos més esperades pel 2017 ja hi vàrem afegir la KTM 1090 Adventure a la nostra tria, així que ja podeu imaginar quines ganes en tenia de provar-les.

He pogut fer una primera presa de contacte amb les dues grans novetats per aquest any en la seva gamma Travel Adventure: la 1290 Super Adventure i l'esperada 1090 Adventure.

La 1290 és una evolució lògica de la Super Adventure, complementant-la dins la gamma de la casa austríaca amb dos acabats nous: la S, la que hem pogut provar, de caràcter més esportiu i asfàltic, i la R, pensada pels usuaris que no es limitaran a l'asfalt en les seves aventures. L'actual Super Adventure, romandrà com el model T, per a usuaris més orientats als llargs recorreguts gràcies a la seva personalitat més touring.
 

KTM 1290 SuperAdventure en la seva versió Foto: Sebas Romero


La 1290 S ha millorat en diversos aspectes, presentant ara, una estètica amb punts molt moderns i arriscats. El seu llum davanter de tecnologia Led, de marcada personalitat (recorda un insecte), és un prodigi d'efectivitat conduint de nit, amb unes llums addicionals per a revolts que s'encenen progressivament a mesura que inclinem la moto per veure millor la carretera.

Un altre punt destacat, el seu nou quadre d'instruments, completament digital, de molt fàcil lectura tant de dia com de nit, i que ens permet sincronitzar el nostre smartphone per controlar la música o contestar trucades des dels comandaments de la moto. Comandaments que, per cert, són retro-il·luminats.
 

L'innovador quadre d'instruments de la 1290 SA Foto: Sebas Romero


Del seu funcionament només en podem dir meravelles, 160 poderosos cavalls, uns increïbles 140 Nm per respondre amb energia sobrada al puny del gas sigui quina sigui la marxa que portem engranada. Girar el seu accelerador electrònic ens obre les portes a un món de prestacions brutals. Això si, sempre sota control gràcies als seus modes de conducció i als sistemes de seguretat, com l'ABS per corbes o el control de tracció, també configurable en diverses posicions.

El seu comportament és excitant, amb una sensació molt elevada de seguretat gràcies a les suspensions electròniques semi-actives White Power amb forquilla invertida WP de 48 mm i monoamortiguador darrere de 200 mm de recorregut. El pilot pot seleccionar entre quatre escenaris d'ús: 'Comfort', 'Street', 'Sport' i 'Offroad', mentre que la SCU (centraleta electrònica del sistema d'amortiment) adapta els nivells d'amortiment en temps real al tipus de superfície i al pilot, d'acord amb la informació proporcionada per un joc d'acceleròmetres i sensors de recorregut. A més, la precàrrega de les dues suspensions pot ajustar-se en quatre nivells predefinits (sol, només amb equipatge, amb dos ocupants i amb dos ocupants amb equipatge) - oferint la geometria adequada a totes les situacions.
 

Prestacions siderals i confort a prova de quilòmetres, una combinació guanyadora Foto: Sebas Romero


La 1290 Super Adventure S ve equipada amb rodes de 19 "i 17" (Pirelli Scorpion Trail II), posant en relleu la seva orientació més asfàltica. Per frenar-la comptem amb dos discos de 320 mm mossegats per pinces radials Brembo de 4 pistons davant i un disc de 267 mm darrere. En resum, una moto d'altes prestacions, a l'última en seguretat i confort per gaudir de la més bèstia de les KTM Travel Enduro.
 

La KTM Adventure 1090 tot i ser la més bàsica és una gran moto Foto: Sebas Romero


La KTM 1090 Adventure 2017 és la lògica evolució de la petita 1050 i que com a dany col·lateral esborra del catàleg de KTM les molt preuades 1190. La 1090 S recorda per estètica a la 1050, però incorpora algunes millores com els modes de conducció i alguns elements de seguretat. Però el que més convenç és el seu motor de 125 Cv, una potència més que suficient per fer d'aquesta KTM un dimoni en les carreteres de revolts. La 1090 també pot oferir-se amb el motor limitat a una potència de 48 cv, el que la fa una de les trail més interessants per als que tenen el carnet A2.

El seu motor empeny sempre, des del primer gir de motor, sempre tenim gas quan el necessitem. Tu tries si vols una moto tranquil·la o una amb prestacions esportives, el motor és capaç de resprondre a qualsevol exigència. És una moto molt fàcil de conduir que transmet una trepitjada molt segura i aplomada, sempre disposada a perdonar-nos els nostres errors de conducció gàcies al seu control de tracció i ABS de darrera generació. En combinació amb el seu xassís, la moto transmet de manera molt nítida les sensacions al pilot, fent que mantenir el control de la moto sigui un joc de nens.
 

La 1090 també ens ofereix unes prestacions de primer ordre Foto: Sebas Romero


La suspensió ha millorat respecte a la 1050, malgrat no ser de regulació electrònica. Equipa una forquilla invertida WhitePower amb barres de 43 mm i 185 mm de recorregut i el monoamortiguador WP de 190 de recorregut ajustable en precàrrega i rebot. També els frens, amb pinça Brembo radial de 4 pistons i discos de 320 mm davant i un 267 mm darrere.

Tot i ser la trail més accessible de la gamma, la KTM 1090 Adventure 2017 compta amb unes prestacions que la converteixen en una opció molt intel·ligent per viatjar. L'altra bona notícia és que també està disponible en versió R, amb llandes de radis i més alta, pels amants de l'autèntic ús trail fora de carretera.

Un cop més, KTM ha fet un pas de gegant en aquest competit segment, amb dues motos que ens poden donar un bon grapat de quilòmetres de plaer sobre d'elles, i a un preu molt competitiu. El segment Maxi-Trail, està en peu de guerra ...



KTM Adventure 1090 i 1290 Super Adventure S

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.