MUNDIAL DE RAL·LIS

​WRC 2017: Ogier estrena el Fiesta guanyant el Monte-Carlo

Latvala i Tänak completen el podi, després de sortejar les complicades carreteres franceses, amb unes condicions que han garantit un "Monte" típic, ple de drama i sorpreses.

| 22/01/2017 a les 17:49h
Arxivat a: Competició, WRC, ral·li, Monte-Carlo, Ford, Hyundai, M-Sport, Toyota, Citroën
Sébastien Ogier al Monte-Carlo 2017
Sébastien Ogier al Monte-Carlo 2017 | Red Bull Content Pool
La primera cita del calendari del Campionat Mundial de Ral·lis, el Monte-Carlo, tradicionalment no dóna pistes sobre quins cotxes van millor o l'estat de forma dels pilots, ja que l'estat de l'asfalt és molt canviant, amb neu, gel i seccions eixutes. L'elecció de neumàtics mai és la correcta, els pilots han de fer eleccions que permetin perdre el menor temps possible durant els bucles.

A la primera especial, dijous al vespre, vam haver de lamentar la mort d'un espectador després d'una situació desafortunada. El pilot involucrat ha demanat respecte per la víctima i per l'organització.

Si deixem a banda aquest fet, esportivament, puc dir que he presenciat un dels millors inicis de temporada que recordo, combinant emoció pels nous cotxes de 380 cavalls amb molta més aerodinàmica, incògnita pel que fa al canvi de pilots i noves marques, el patiment viscut als últims trams i l'espectacularitat de les imatges.
 

Els pilots d'M-Sport amb Malcolm Wilson Foto: Red Bull Content Pool


Sébastien Ogier s'ha endut la victòria després de ser el més regular. Tot i protagonitzar un moment tens durant el primer tram, on va encallar el cotxe a la neu durant uns segons, el de Gap ha fet lluir el bon rendiment del nou Ford Fiesta RS de M-Sport. Personalment estic content per Malcolm Wilson, el cap de l'equip. És un dels homes que més ha donat i segueix donant al món dels ral·lis, a totes categories i nivells. Després de molt de temps i d'arriscar-ho tot per fitxar Ogier, ha pogut tastar el xampany de la victòria.

Això si, amb el permís de Thierry Neuville. Fins a l'incident que dissabte a la tarda el va fer aturar al bell mig del tram 13, estava liderant amb autoritat el ral·li. A la sortida d'un revolt a esquerres, va accelerar massa brusc i la roda posterior dreta va impactar amb una vorera, provocant una punxada i danys a la suspensió. Segurament va arriscar innecessàriament, ja que treia 51 segons a Ogier i Ingrassia, però el que ha quedat clar és que els belgues de Hyundai han estat els més ràpids en acomodar-se al nou cotxe i a més, han demostrat que l'i20 Coupe WRC és un dels cotxes forts del campionat. Els mecànics van reparar els danys i avui diumenge, ha sortit a totes per obtenir els 5 punts que s'atorguen al guanyador de la Power Stage. Així ha estat. Aquests punts són molt importants de cara al campionat, ja que s'ha classificat quinzè a la general del ral·li.
 

Thierry Neuville al Monte-Carlo 2017 Foto: Red Bull Content Pool


Jari-Matti Latvala, al segon graó del podi, ha finalitzat un ral·li d'adaptació al Toyota Yaris WRC molt content, al ser capaç de tornar a donar un podi a Toyota, que no arribava des de l'època en què Carlos Sainz pilotava un Corolla WRC. Entrava a la meta de l'últim tram pràcticament emocionat, i és que abans que pilot, és un gran aficionat i coneixedor de la història de l'esport.
 

Jari-Matti Latvala al Monte-Carlo 2017 Foto: Red Bull Content Pool


La segona plaça de Latvala-Anttila realment ha estat heretada d'Ott Tänak, que no ha tingut més remei que classificar-se tercer. El pilot d'M-Sport ha patit aquest matí, problemes de motor a la primera passada pel Turini (SS15 La Bollene Vesubie – Peira Cava 1) i ha finalitzat el tram molt lent. Beneficiat per la cancel·lació del tram SS16, que l'organització ha neutralitzat degut a la presència d'espectadors en zones prohibides, els estonians han parat a reparar el que han pogut amb les eines que portaven.
 

Ott Tännak al Monte-Carlo 2017 Foto: Red Bull Content Pool


Ha estat suficient per conservar la tercera plaça i evitar que Dani Sordo i Marc Martí els prenguessin el merescut trofeu. Els de Hyundai han patit tot el cap de setmana amb el glaç i la neu. Sordo ha demostrat anar de pressa, però tan sols en sec, on ha marcat un millor temps aquest matí. El càntabre semblava enfadat amb la seva actuació, però segons el meu punt de vista, la seva quarta plaça és meritòria. Ha aconseguit mantenir-se en pista i aprofitar-se dels errors de la resta. Cal destacar que al tram 13 es va trencar la direcció assistida de l'i20 abans d'un revolt molt ràpid, que Dani no va ser capaç de traçar. Van sortir disparats cap a un camp a 180 km/h i van perdre 1 minut i 12 segons reincorporant-se i finalitzant el tram a base de múscul. Potser s'esperava barallar amb Neuville i Ogier, però de cara al campionat, el resultat no és gens negatiu.
 

Dani Sordo al Monte-Carlo 2017 Foto: Red Bull Content Pool


Els que sí que han signat un resultat per oblidar han estat els nous Citroën C3 WRC. L'única notícia positiva ha estat el millor temps de Stéphane Lefebvre al SS15, però sembla que el nou aparell francès no rutlla com ho fa la resta. Entre problemes tècnics i sortides de pista, Meeke no ha pogut acabar el ral·li i Lefebvre no ha passat de la novena posició. Esperem veure'ls a dalt aviat, ja que té pinta d'un mundial disputat (com a mínim més que els anteriors) i com més varietat millor.

Agafeu-vos que es presenta un campionat molt interessant!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack | Porsche
Màxim rendimient, sense cridar l'atenció | El 911 GT3 Touring prescindeix de l'aleró posterior fix gde mida XXL del GT3, i el substitueix per un aleró ocult que desplega de mode automàtic a alta velocitat
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition | Audi
Actualització per al motor 2.0 TFSI, que s'adapta a la norma d'emissions al mateix temps que augmenta la potència fins als 207 Cv
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
La variant amb la carroseria familiar tipus "Bread Van" és també el més ràpid de tots els signats per John Cooper Works