L'home que va creuar el desert en un Panda

| 18/01/2017 a les 13:53h
Arxivat a: NacióMotor TV, Panda, Dakar, Guilio Verzeletti

Mentre que Stéphane Peterhansel va estar a tots els titulars del Ral·li Dakar 2017, amb la seva 13a victòria en la cursa, es va donar un altre resultat transcendental que va passar desapercebut. Probablement perquè va finalitzar en la 55a posició en la categoria de cotxes.

Això és l'antepenúltima plaça, però és com una victòria si es condueix un petit Fiat Panda -o PanDakar si el volem dir pel seu nom-. Aquesta era la quarta participació del vehicle a la cursa, però només ha estat capaç d'arribar al final en aquesta edició.

L'any 2007, quan la fàbrica s'hi va involucrar, es va reclutar el bicampió del món de ral·lis Miki Biasion com a pilot. El petit Panda va ser engolit per una duna de sorra al Marroc, abans que el ral·li comencés. El Panda va retornar a mans privades l'any que ve, però tampoc va aconseguir acabar. Un altre intent, el 2014, va finalitzar amb la suspensió trencada a l'11è dia. El temps va passar fins que el pilot italià Guilio Verzeletti va competir amb una versió actualitzada del Panda i, aquest any sí, va aconseguir finalitzar la carrera més dura del planeta. 

“Som un equip privat sense els recursos dels equips de fàbrica, tot i que vam aconseguir que la gent de Fiat ens tiressin un cable”, explica Verlazetti, un veterà pilot amb 16 participacions a la prova en camions, motos i cotxes. “Hem invertit un gran esforç, jo diria que al voltant de 2.000 hores de treball. El recorregut de les suspensions es tan curt que hem sentit les irregularitats del terreny a les nostres carns. Fins i tot per la nit!”, afegeix.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Dos de cada tres nens viatgen incorrectament en el cotxe
Dos de cada tres nens viatgen incorrectament en el cotxe
Ferran Boada
Els desplaçaments de casa al col·legi acumulen el nombre més gran de conductes de risc | Portar-los en cadires que no els corresponen o amb els arnesos folgats són errors comuns
L'espectacle de la Resistència al Circuit de Barcelona-Catalunya
L'espectacle de la Resistència al Circuit de Barcelona-Catalunya | Josep Mª Marcet Llosa
El nou Juke arriba amb un aspecte atlètic, més espai interior i carregat de tecnologia
El nou Juke arriba amb un aspecte atlètic, més espai interior i carregat de tecnologia | Nissan
El nou Nissan JUKE fa el seu debut global en 5 ciutats d'Europa, un mercat on s'han venut gairebé 1 milió de JUKE, des que aquest model redefinís el sector dels crossover compactes fa 9 anys
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt