tribunals

La CUP presenta un contenciós administratiu per «declarar la guerra» al pla urbanístic del Circuit de Catalunya

Boya a Crivillé: "Els burros potser són els catalans que ajudem uns senyors que no fan un retorn impositiu pel que guanyen amb aquesta infraestructura"

| 16/01/2017 a les 13:59h
Arxivat a: Actualitat , contenciós administratiu, jutjat, Pla Director Urbanístic del Circuit de Barcelona-Catalunya, Circuit, CUP, PDU
La CUP ha presentat aquest dilluns un contenciós administratiu al TSJC en contra del Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit de Catalunya perquè volen "declarar la guerra" a un model d'oci, comerç i turisme que no comparteixen. Així ho ha assegurat la regidora cupaire de Granollers, Maria Oliver. Al seu torn, la presidenta del grup parlamentari de l'esquerra anticapitalista, Mireia Boya, ha lamentat la proposta urbanístic per al Vallès –"més hotels, un parc temàtic, i vies de comunicació que destrossen els pocs espais oberts de la zona"- i ha lamentat que el lobby del motor "decideixi" les polítiques públiques del Govern. "Els burros potser són els catalans que ajudem uns senyors que no fan un retorn impositiu pel que guanyen amb aquesta infraestructura", ha etzibat Boya a l'excampió del món de motociclisme a la categoria de 500 c.c. Àlex Crivillé.

Boya ha assegurat que el PDU del Circuit suposarà "impactes significatius en contaminació atmosfèrica", i en aquest sentit ha reiterat el 'no' dels cupaires a una proposta de turisme que ha comparat amb BCN World. De fet, ha acusat el Govern de seguir les directrius dels lobbys, i en el cas del Circuit, el sector del motor. 

En plena negociació pressupostària, Boya ha recordat que l'esquerra anticapitalista al Parlament ha presentat una esmena per aplicar una reducció del 30% de les ajudes públiques aquest any per al Circuit de Montmeló. I creu que la proposta dels cupaires pren encara més força després de les declaracions de l'excampió mundial en motociclisme Àlex Crivillé: "Els burros potser són els catalans que ajudem uns senyors que no fan un retorn impositiu pel que guanyen amb aquesta infraestructura", li ha retret. 

En aquest sentit, ha recordat que el debat amb el Govern encara està "obert" en aquest punt: "Hem parlat de tots els PDUs i esperem que d'aquí a l'aprovació final dels pressupostos, si es produeix, sigui una de les esmenes que es pugui tenir en compte; no posem línies vermelles a res", ha insistit. De moment, però, els cupaires, també la plataforma local 'Que no ens venguin la moto', han presentat el contenciós administratiu al TSJC perquè "si la via pressupostària no funciona per aconseguir això, la justícia pugui fer la seva pròpia via contra un PDU que no té cap sentit". 

La regidora cupaire a Granollers, Maria Oliver, ha assegurat que estan "en clau de batalla contra una bajanada" de projecte que afecta una zona agrícola i que pot suposar un increment del el soroll i la contaminació mediambiental. "Entenem que és un projecte absolutament insostenible, som aquí per declarar la guerra a un model d'oci, de comerç i de turisme que no necessitem". 

La presentació del contenciós no atura el projecte. S'obre ara un període d'al·legacions perquè el Govern pugui respondre a la demanda dels cupaires. El PDU afecta els municipis de Parets del Vallès, Montmeló i Granollers.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo | Volvo Cars
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides