Proves Cotxes

Provem el Ford Mustang GT : L'autèntic Pony Car, europeïtzat

Amb el seu poderòs motor V8 de 5.000 centímetres cùbics, el Mustang és la quinta essència de l'esportiu americà

| 15/01/2017 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Ford, Mustang GT V8, Esportiu, Gran Turisme, Muscle Car, Proves Cotxes
Mustang GT, un americà sorprenent
Mustang GT, un americà sorprenent | F.Boada
Provar el Ford Mustang es posar-se al volant d'un mite, una icona de la indústria automobilística americana. El Mustang es va presentar al públic d'EEUU el 17 d'abril de 1964 i des d'aquell mateix moment ... és llegenda. El Mustang va ser el precursor d'una nova categoria de cotxes, els anomenats "Pony Cars". Cotxes caracteritzats per les seves grans prestacions i pel seu preu contingut. Caracteristica dels Pony Cars és també la seva carrosseria cupè amb una línia marcada per un capó llarg i una saga retallada. Ara, amb 50 anys a l'esquena arriba per fi des de la factoria de Flatrock (Michigan) a Europa.

La carrosseria, de 4,78 metres de llarg manté tota l'essència històrica i clarament és al meu criteri el Mustang modern més atractiu. Criden l'atenció l'enorme capó, les llandes de 19 polzades o els traços verticals que defineixen les llums, tant les del darrere, com les davanteres que t'observen amb mirada desafiant.

Així que pujo al cotxe amb aires de Steve McQueen. Col·loco el seient, ajusto els retorvisors, em cordo el cinturó i premo, amb una emoció poc habitual, el botó d'arrencada. L'immens V8 de 5.000cc es posa en marxa i un so greu i potent brolla dels escapaments inundant el pàrquing. Dono un segon cop de gas, impossible resistir la temptació, per tornar a sentir bramar el V8 en buit mentre tota la carrosseria balla a ritme, un calfred em recorre l'esquena. Engrano la primera i miro endavant ... La visió d'un morro immens i un bon reguitzell de columnes posaran, de primeres, la meva percepció espacial a prova.
 

La millora en la presentació interior és notable Foto: Ford


A la llum del sol, primer cop d'ull a l'interior. Com no podia ser de cap altra manera l'interior té una presentació molt a "l'americana". Darrere el volant multifunció de cuir i trobem un quadre d'instruments d'aire molt clàssic, la tradició és la tradició. El davantal està presidit per una pantalla tàctil multifunció de 8" que governa els sistemes de infoentreteniment, la navegació i la climatització. M'ha agradat molt el seu funcionament tan fluid.

Ford era molt conscient que per portar el cotxe als consumidors europeus, la qualitat dels seus acabats havien de fer un salt endavant important i sembla que hi han treballat seriosament.

El cuir recobreix els seients, volant i palanca de canvi, mentre que l'alumini és present en diverses motllures i detalls. Tot i així encara trobem plàstics durs que queden exposats a la vista i al tacte, com alguns commutadors de la consola central. Els fabricants europeus ja fa temps que han après a "amagar" aquests plàstics de pitjor qualitat allà on no els veus.

El lloc de conducció no admet crítiques. Ràpidament, trobes la posició de conducció optima a les seves confortables butaques. Les places posteriors tenen un accés complicat, però un cop asseguts hi ha un espai raonable per a les cames i no tant per als nostres caps. La marcada caiguda del sostre limita necessàriament aquesta cota, els 2+2 ja se sap.

Circular per la ciutat amb el Mustang no és la millor de les experiències, el cotxe és llarg i molt ample i des del seient del conductor costa dominar tots els contorns, com a mínim de primer moment. A cada parada el cotxe es converteix en el centre d'atenció, hi hauràs de conviure amb això.
 

El seu comportament dinàmic és espectacular Foto: Ford


Deixem la ciutat enrere i enfilo la carretera, normalment no em moriria de ganes de treure un esportiu americà de l'autovia o carreteres nacionals, però després de sentir als meus companys cantar les excel·lències d'aquest Mustang a la presa de contacte que li van fer al circuit de Castellolí, ja no puc esperar més.

Fins ara he portat el Mustang amb marxes llargues i poques revolucions aprofitant el seu immens parell motor de 530 Nm. A partir d'ara la cosa canvia, primers revolts, redueixo dues marxes i el V8 torna a bramar. A partir de 3.000 voltes l'empenta del motor és més que contundent i s'estira fins una mica més enllà de les 6.500 voltes, on assoleix la seva potència màxima de 421 cavalls. Començo a envejar, molt fort, als companys que van poder treure-li el suc en circuit, en carretera oberta és una bogeria, em quedo amb un petit tast.

Suficient però per adonar-me'n que el Mustang no és un Muscle-Car més. Conscient que a Europa existeixen les corbes, Ford Performance, tots els Mustang GT que venen a Europa n'equipen el pack de sèrie, a fet una posada a punt excepcional.

Segurament encara no té l'efectivitat d'un BMW M4, per citar un competidor, però el comportament dinàmic del Mustang s'allunya molt del típic "ferro" americà.

La seva precisió en les trajectòries és excel·lent, com també ho és la seva capacitat de tracció. Et permet jugar amb els pesos amb una gran noblesa i si vols descol.locar l'eix del darrera ho podràs fer encara que portis tots els controls en funcionament, però ho has de provocar amb insistència, si no, el cotxe va sobre raïls i ni es mou. Bona part de la culpa la tenen els seus pneumàtics posteriors de mida 275/40.

Realment costa de creure, perquè d'entrada les seves dimensions t'espanten, perquè és molt ample 1,92 metres i a més molt pesat, sobrepassant els 1.800 kg. La frenada a càrrec d'uns immensos discos Brembo amb pinces de sis pistons també va sobrada.
 

La seva estampa és espectacular Foto: F.Boada


Una mirada a l'ordinador de consum, que marca ara 36 litres als 100 km, et convida rapidament a tornar a una conducció relaxada. El Mustang aguanta perfectament el tipus en conducció esportiva, però està clar que se sent més còmode exercint de Gran Turisme, aprofitant els seus 5.000 centímetres cúbics per avançar de pressa en marxes llargues gaudint de l'addictiu so greu que emana del V8 i del seu confort de marxa.

On no té rival el Mustang és en qüestió de preu. No trobareu al mercat cap GT amb un V8 de 5.000 cc i 421 Cv de potència pels 47.000 euros que demanen pel Mustang. Un BMW M4 el comences a configurar a partir dels 92.000 euros.

Ford Mustang GT

 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt