Novetats Cotxes

Nou KIA Stinger, debut internacional al Saló de Detroit

Una potent berlina esportiva de dos volums que redefinirà la marca Kia

| 10/01/2017 a les 09:18h
Arxivat a: Novetats Motor, Kia, Stinger, GT, Saló Detroit 2017, Novetats Cotxes
Kia Motors compleix la seva promesa de llançar un model de producció basat en el prototip GT Concept
Kia Motors compleix la seva promesa de llançar un model de producció basat en el prototip GT Concept | KIA
En un esdeveniment marcat en la seva majoria per les novetats dels Fabricants nord-americans, Kia Motors Amèrica (KMA) ha presentat al Saló de Detroit el nou Kia Stinger. L'Stinger és una berlina esportiva per a cinc passatgers que redefineix un segment actualment copat per fabricants europeus. Serà el vehicle de producció amb les prestacions més altes de la història de KIA.



Des de l'estudi de Kia a Frankfurt, el lloc de naixement del GT concept, s'ha volgut crear "Un veritable Gran Turisme, un cotxe per agradables viatges de llarg recorregut, que no es basi en una potència aclaparadora, reaccions brusques i estil brutal, tot això a costa del luxe, el confort i l'elegància" apunta Gregory Guillaume, dissenyador en cap de Kia Motors Europa. "Amb el Stinger no es tracta de ser el primer a arribar a la destinació sinó en gaudir del viatge. Es tracta de passió."

A l'unir-se a la companyia després de deixar BMW al desembre del 2014, Albert Biermann va veure per primera vegada el Stinger com un cotxe que, al volant, havia d'igualar el seu impressionant disseny. "Crec que, per a la marca Kia, l'Stinger és un esdeveniment especial" assenyala Biermann. "Perquè ningú s'espera un cotxe així, no només per la seva imatge sinó per la forma en què es condueix. És un animal completament diferent."

Establir els punts forts de la fabricació sobre el bastidor nu definiria l'Stinger i els enginyers ho han fet meticulosament, estudiant amb lupa als seus competidors. Amb 2.906 mm, la distància entre Eixos del Stinger és més gran que la d'un Audi A4, un Infiniti Q50, un Lexus IS, un BMW 4 Gran Coupe i fins i tot que la del Lexus GS i el Mercedes CLS.

També és més Llarg (4.830 mm) i ample (1.870 mm) que els altres en aquest segment, el que fa que totes les places siguin amplies. L'àrea de càrrega de l'Stinger és també més gran que la de la majoria de models en la seva classe, amb espai suficient per a quatre maletes grans o bosses de golf, i té una porta motoritzada amb la funció Smart Trunk disponible. Sobre un xassís amb un 55 per cent d'acer avançat d'alta resistència, l'Stinger proporciona una base ultra rígida, perquè els enginyers treballin en el confort i l'estabilitat. Aquesta rigidesa també contribueix a reduir l'NVH (soroll, vibracions i aspror). La suspensió davantera MacPherson i posterior multi braç han estat configurades per proporcionar al conductor una resposta òptima.

KIA Stinger

 
 
 


Com a novetat dins de la gama Kia, el conductor pot modificar l'amortiment i les característiques de l’estabilitat mitjançant un control electrònic de la suspensió anomenat Dynamic Stability Damping Control (control Dinàmic d'Estabilitat i amortiment). Funciona predictivament davant les accions del conductor, depenent de les condicions de la carretera i l'estil de conducció. El sistema permet escollir cinc modes de conducció (Una altra novetat de Kia): Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

Kia està desenvolupant dues potents mecàniques per a l'Stinger, dos motors turboalimentats orientats longitudinalment i situats cap enrere sota el Llarg i esculpit capó. De la versió estàndard Theta II amb quatre cilindres, 2,0 l de cilindrada i turbocompressor s'obté una potència màxima de 255 CV a 6.200 rpm, aproximadament. Un parell Màxim de 353 Nm està disponible entre 1.400 i 4.000 rpm. Les prestacions són encara més destacables en el motor Lambda II V6 de 3,3 l biturbo, del qual s'esperen 365 CV a un règim estimat de 6.000 rpm i un parell Màxim de 510 Nm des de 1.300 a 4.500 rpm.

L'objectiu de Kia és passar de 0 a 100 km / ha 5,1 segons i una velocitat màxima de 269 km / h amb el V6 biturbo. L'Stinger presenta la segona generació d'una caixa de canvis automàtica de vuit velocitats per a cotxes de tracció posterior. Vista per primera vegada en la berlina de luxe K900, aquesta caixa de canvis és un disseny de la companyia i proporciona al conductor canvis ràpids i una excel·lent economia de consum.

També per primera vegada en un Kia trobem un convertidor de parell amb absorció per pèndol centrífug , més comú en aviació i motors de competició, que redueix les vibracions a la transmissió. El conductor pot Deixar que la caixa canviï per si mateixa o seleccionar els marxes manualment mitjançant les lleves a la part posterior del volant.

Com passa amb la suspensió i la direcció, es poden seleccionar fins a cinc programes de funcionament del canvi, mitjançant el sistema de control electrònic del vehicle. La resposta de l'accelerador també s'ajusta de forma coordinada. Com que els conductors no sempre viuen en Climes càlids, l'Stinger és el primer KIa que s'oferirà amb una tracció 4x4 o posterior.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals