Pilots de Llegenda

Benjamí "Min" Grau: el rei de Montjuïc

El seu nom estarà per sempre lligat a les 24 Hores de Montjuïc però Min Grau va ser, i encara és, un pilot polifacètic

Als seus 72 anys prepara la seva participació al Tourist Trophy de l'Illa de Man. L'Illa dels valents

| 21/12/2016 a les 21:57h
Arxivat a: Histories del Motor, Benjamí Grau, Min Grau, 24 Hores Montjuïc, Pilot, Motos, Històries del Motor
Min Grau amb la seva Ducati al circuit de Montjuïc
Min Grau amb la seva Ducati al circuit de Montjuïc | Joan Segura
Benjamí "Min" Grau i Marín va néixer a Barcelona, al barri de Sants-Montjuïc l'any 1954. En Min sempre explica a tothom que el vulgui escoltar, que al cap de dues hores de néixer el seu pare ja el va pujar a una moto. Creixent envoltat de motos i a pocs centenars de metres del circuit de Montjuïc està clar que semblava predestinat a unir per sempre el seu nom amb el de la muntanya.

I és que Min Grau és conegut com el rei de Montjuïc on va guanyar fins a set vegades les mítiques 24 hores. Però més enllà de les 24 Hores, en Min, és un pilot molt polifacètic capaç de córrer el mateix cap de setmana amb una 50 cc una 250 cc i acabar amb una potentíssima 950cc bicilíndrica. Onze vegades Campió d'Espanya de velocitat i cinc de resistència durant els anys 70, participà també amb èxit en pujades de muntanya i fins i tot en proves d'enduro.

La seva victòria més sonada, a part de les 24 Hores, va ser al GP d'Espanya de 1974 celebrat també, a casa seva, al circuit de Montjuïc on es va imposar a un tal Angel Nieto. Aquell any va acabar novè al mundial havent disputat només dues curses.

Grau no va participar en gaires en competicions internacionals, però tot i així, cada cop que traspassava la frontera aconseguia èxits de prestigi. En el seu palmarès internacional es pot anotar un Campionat d'Europa de Resistència fins a 250 cc. La victòria a l'única prova del Campionat d'Europa de Muntanya en què participà. Una victòria als 1000 km de Mugello. Un segon lloc a les 24 Hores de Le Mans i guanyador en categoria Silhouettes (per a motos de sèrie) fent equip amb Salvador Cañellas.
 

Fa pocs dies al circuit d'Alcarràs prparant el TT de l'illa de Man Foto: Ramón Oliver Tió

 
Actualment als seus 72 anys en Min continua pujat a la moto i no només per esbarjo. Ara porta al cap anar a córrer a la Road Race més mítica de la història del Motociclisme, el Tourist Trophy de l'illa de Man. Una gesta només a l'abast d'uns quants escollits i el rei de Montjuïc, acostumat a fer salts a la recta de l'estadi a més de 220 km/h n'és un d'ells. Ens explica el seu projecte en aquesta entrevista.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium