Pilots de Llegenda

Benjamí "Min" Grau: el rei de Montjuïc

El seu nom estarà per sempre lligat a les 24 Hores de Montjuïc però Min Grau va ser, i encara és, un pilot polifacètic

Als seus 72 anys prepara la seva participació al Tourist Trophy de l'Illa de Man. L'Illa dels valents

| 21/12/2016 a les 21:57h
Arxivat a: Histories del Motor, Benjamí Grau, Min Grau, 24 Hores Montjuïc, Pilot, Motos, Històries del Motor
Min Grau amb la seva Ducati al circuit de Montjuïc
Min Grau amb la seva Ducati al circuit de Montjuïc | Joan Segura
Benjamí "Min" Grau i Marín va néixer a Barcelona, al barri de Sants-Montjuïc l'any 1954. En Min sempre explica a tothom que el vulgui escoltar, que al cap de dues hores de néixer el seu pare ja el va pujar a una moto. Creixent envoltat de motos i a pocs centenars de metres del circuit de Montjuïc està clar que semblava predestinat a unir per sempre el seu nom amb el de la muntanya.

I és que Min Grau és conegut com el rei de Montjuïc on va guanyar fins a set vegades les mítiques 24 hores. Però més enllà de les 24 Hores, en Min, és un pilot molt polifacètic capaç de córrer el mateix cap de setmana amb una 50 cc una 250 cc i acabar amb una potentíssima 950cc bicilíndrica. Onze vegades Campió d'Espanya de velocitat i cinc de resistència durant els anys 70, participà també amb èxit en pujades de muntanya i fins i tot en proves d'enduro.

La seva victòria més sonada, a part de les 24 Hores, va ser al GP d'Espanya de 1974 celebrat també, a casa seva, al circuit de Montjuïc on es va imposar a un tal Angel Nieto. Aquell any va acabar novè al mundial havent disputat només dues curses.

Grau no va participar en gaires en competicions internacionals, però tot i així, cada cop que traspassava la frontera aconseguia èxits de prestigi. En el seu palmarès internacional es pot anotar un Campionat d'Europa de Resistència fins a 250 cc. La victòria a l'única prova del Campionat d'Europa de Muntanya en què participà. Una victòria als 1000 km de Mugello. Un segon lloc a les 24 Hores de Le Mans i guanyador en categoria Silhouettes (per a motos de sèrie) fent equip amb Salvador Cañellas.
 

Fa pocs dies al circuit d'Alcarràs prparant el TT de l'illa de Man Foto: Ramón Oliver Tió

 
Actualment als seus 72 anys en Min continua pujat a la moto i no només per esbarjo. Ara porta al cap anar a córrer a la Road Race més mítica de la història del Motociclisme, el Tourist Trophy de l'illa de Man. Una gesta només a l'abast d'uns quants escollits i el rei de Montjuïc, acostumat a fer salts a la recta de l'estadi a més de 220 km/h n'és un d'ells. Ens explica el seu projecte en aquesta entrevista.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides