Proves Cotxes

BMW 330e iPerformance

Totes les capacitats d'una bona berlina prèmium, l'economia d'ús d'un utilitari i zero emissions en ciutat

| 04/12/2016 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, 330e iPerformance, Híbrid, Berlina, Prèmium, BMW, Proves Cotxes
Els conceptes Híbrid i prèmium conviuen en el BMW 330e iPerformance
Els conceptes Híbrid i prèmium conviuen en el BMW 330e iPerformance | Ferran Rosàs
El BMW 330e ens permet conviure amb el millor de dos mons, que semblen, per ara, oposats. Gaudir d'una berlina prèmium amb tota la seva capacitat per fer grans recorreguts a màxim confort i alhora, de l'economia d'ús d'un utilitari elèctric en els nostres trajectes diaris. A l'espera de què els elèctrics purs ens ofereixin autonomies properes als 500 km, els híbrids endollables semblen el compromís més raonable entre mobilitat elèctrica i usabilitat real.

La clau d'aquest 330e rau en el fet que, a més d'un motor de quatre cilindres de gasolina i 2 litres de cilindrada, compta amb un segon motor elèctric de 88 Cv que Podem recarregar a un endoll domèstic estàndard. Si el deixem carregant durant la nit, en només 6 hores, la bateria de ions de liti ens permetrà Gaudir de 50 km d'autonomia elèctrica, segons la marca, nosaltres n'hem aconseguit fer 38. Si disposem d'un carregador Wallbox instal·lat a casa el temps de càrrega disminueix a la meitat.
 

El 330e ens ofereix fins a 50 Km d'autonomia 100% elèctrica Foto: F.Boada


Aquest hibrid endollable, pot circular en mode 100% elèctric a una velocitat màxima de fins a 125 km / h. La seva resposta a l'accelerador és enèrgica i és difícil d'explicar la sensació de confort que transmet en rodar en mode 100% elèctric.

Per descomptat, el motor elèctric, pot treballar conjuntament amb el 2 litres sobrealimentat de 184 CV de potència. Quan tots dos propulsors treballen de manera conjunta, l'elèctric aportarà fins a 250 Nm de parell en funció de la demanda de l'accelerador. La potència total quan tots dos propulsors sumen esforços arriba fins als 252 CV, amb un parell màxim de 420 Nm. Una xifra perfectament homologable a la de un 6 cilindres en línia de la marca. En conseqüència, el BMW 330e és capça d'accelerar de 0 a 100 km / h en només 6,1 s i arribar a una velocitat punta de 225 km/h.
 

Tots dos propulsors es troben sota el capó davanter Foto: F.Boada


El sistema d'hibridació del 330e presenta un esquema que farà feliços als més puristes de la marca, contràriament a molts altres híbrids (com el mateix BMW i8) treballa enviant la potència dels dos propulsors exclusivament sobre l'eix posterior.

A l'interior d'aquest 330e, poques diferencies hi trobem amb la resta de versions del Sèrie 3. Un interior construït amb bons materials i un nivell d'acabat força alt. La principal diferència està en un polsador situat al costat de la palanca del canvi, que ens permet seleccionar entre els tres modes de funcionament del sistema Híbrid: Auto eDrive, Max eDrive i Save Battery.

El primer gestiona de manera automàtica el funcionament de tots dos propulsors, permetent arribar fins als 80 km / h en mode elèctric. El mode Max eDrive fa que el nostre 330e es mogui únicament amb l'energia procedent de la bateria i només funciona si la càrrega de la bateria és suficient; en aquesta modalitat, la velocitat màxima sense emetre emissions s'amplia fins als 120 km / h. Finalment, el mode Save Battery manté la càrrega de la bateria al 50%, si és inferior, utilitza el motor de combustió per recarregar-la, és molt útil si volem conservar la càrrega restant pel darrer tram urbà del nostre trajecte.
 

La gestió dels diferents modes de gestió de l'energia és molt senzilla Foto: F.Boada


Pel que fa a les dimensions interiors, res ha canviat. Segueix sent un vehicle perfecte per allotjar a quatre ocupants amb total comoditat. El maleter presenta un desavantatge enfront de la resta de la gamma, ja que la presència de la bateria redueix la Capacitat del maleter en 110 litres -de 480 a 370-, així com la del dipòsit de combustible, que compta ara amb una capacitat de 41 litres, enfront dels 60 habituals.

Sobre la carretera el 330e tampoc presenta diferències de conducció respecte a qualsevol altra Sèrie 3 amb canvi automàtic. De fet, el motor elèctric es troba pràcticament integrat a la caixa de canvis Steptronic, utilitzant aquest també les 8 relacions del canvi quan el propulsor de combustió està apagat. Les seves qualitats dinàmiques són doncs molt similars a la d'un 330i per agilitat de reaccions i empenta del motor.
 

De fora estant res diferencia el 330 Híbrid dels seus germans de gamma Foto: F.Boada


La seva trepitjada sobre la carretera transmet un gran aplom i seguretat. Pel seu tacte de direcció, frens i amortidors res fa pensar que no portis un Sèrie 3 amb tots els ets i uts, fins hi tot li pots trobar un punt esportiu conduint-lo. El confort que ofereix als seus ocupants és molt elevat, tant pel que fa a les configuracions de les suspensions com pel que fa a sonoritat. El 330e mostra en tot moment una suavitat de marxa digne d'elogi. A més, com hem esmentat abans circular sense vibracions i sorolls provinents del motor ens transmet una sensació de confort molt elevada.

El consum mitjà homologat del BMW 330e és de tan sols 1,9 l / 100 km. El consum real dependrà molt del tipus de recorregut i de la nostra delicadesa amb el peu dret. Tot i que també és cert que no cal ser especialment curós amb l'accelerador per evitar l'encesa del motor de combustió. En el nostre recorregut de prova per al centre de la ciutat i vies ràpides dels voltants, en un trajecte de menys de 15 km i amb trànsit dens, el consum mitjà indicat a l'ordinador de viatge ha estat d'uns extraordinaris 1,5 l / 100 km.
 

L'ambient interior és el propi d'una berlina prèmium Foto: F.Boada


En un recorregut més llarg incloent-hi 50 km de carretera, on el motor de benzina ha tingut més demanda el consum ha pujat fins a uns encara molt notables 4,7 litres als 100. I a la que hem intentat extreure les prestacions dels 252 cv doncs el 330e s'ha plantat en uns consums propers als 8 litres.

[wc_testimonial by="F.Boada" url="" position="left"]En definitiva, el BMW 330e és una interessant compra per tot aquell qui no vulgui renunciar al refinament d'una berlina prèmium i pugui treure profit en els seus trajectes diaris que no superin l'autonomia elèctrica, gaudint llavors de consums de combustible nuls o molt propers a zero. Qui combini aquests trajectes urbans amb reconeguts més llargs, els caps de setmana per exemple, podrà combinar aquesta virtut amb el goig de conduir tot un BMW Seriè 3 amb les prestacions i confort que se li suposen a la berlina bavaresa.

A més, és clar d'aprofitar-se d'altres avantatges lligats a la seva condició d'híbrid endollable: possible accés a àrees urbanes restringides al trànsit, aparcament gratuït a la zona blava, excepció de l'impost de circulació, descomptes a peatges o la circulació pels carrils BUS-Vao fins i tot amb un únic ocupant.[/wc_testimonial]

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Josep Chaume
El nou model 2021 de la gran moto d'Honda corregeix petits detalls que no havien agradat als seus fidels usuaris en l'evolució presentada el 2018
Gamma Ford Fiesta 2022
Gamma Ford Fiesta 2022 | Ford
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
Ferran Boada
BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
Ferran Boada
BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive | F.Boada
Ferran Boada
El SUV gran de la gamma SEAT, de fins a 7 places, suma a la seva oferta l'acabat FR que aporta un toc esportiu a unes capacitats ruteres de primer ordre, i tampoc li fa por deixar l'asfalt enrere
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi