CONTACTE

Kia Soul: SUV o monovolum? Definitivament familiar.

D'aspecte simpàtic i modern el Kia Soul està a mig camí de dos conceptes d'èxit

| 30/10/2016 a les 11:35h
Arxivat a: Proves Cotxes, KIA, Soul, Monovolum, Suv, familiar, Proves Cotxes
Imatge il·lustrativa
D'aspecte simpàtic i modern, el Kia Soul acumula uns quants anys d'experiència al nostre mercat. La primera generació potser no va acabar d'encaixar, per la seva estètica i perquè el comprador segurament encara optava per opcions poc arriscades. Amb la seva renovació i la moda dels SUV en ple auge, el Kia Soul ha trobat el seu lloc, que no és altre que satisfer als clients indecisos entre un SUV i un monovolum. Gent que reconeix que no farà escapades offroad, però que necessita espai, habitabilitat i que les coses es facin fàcil i bé.

L'aparença del model anterior era estrambòtica, i no per això es veia ben acabada. Amb la unitat que tenim entre mans, la segona generació, comercialitzada des del 2014, passa el contrari. L'aspecte no és tant trencador però per contra, es veu molt millor acabat.
 

Kia Soul Foto: Ferran Rosàs


El Soul se m'ha aparegut com un cotxe de batalla. Un cotxe preparat per vèncer el dia a dia i en mirar-lo, fàcilment l'imaginava amb dues cadiretes per nens, para-sols de Bob Esponja i Rayo McQueen i peluixos. I és què se'l veu un cotxe pensat per famílies, per pares i mares, però també per gent gran, que busca una bona posició, força alçada i correcte per no haver d'ajupir-se en entrar i sortir.
 

Kia Soul Foto: Ferran Rosàs


Els nens, a les places posteriors hi viatjaran molt bé, però a les places de davant els acabats i els materials fan, com m'agrada dir quan em trobo aquest tipus de vehicles, valer el que s'ha pagat per ell. Quan fem aquest tipus de prova no tenim la certesa que la fiabilitat del vehicle duri intacte tants quilòmetres com la de la competència o viceversa, però ja de bon inici si es veu un interior treballat i el plàstic s'utilitza amb estil, veiem que tot i pagar poc, podem rebre un producte que no sembla auster.
 
Als comandaments tot es troba fàcil i preparat pel dia a dia, ràpidament configurable. L'única cosa que m'ha ballat ha estat el seient del conductor, que he trobat incòmode en el primer dels dos trajectes que he pogut fer en aquest contacte. Al segon i després d'invertir uns cinc minuts buscant la posició adequada sembla que la cosa millora. És important mirar aquest aspecte quan es busca un vehicle nou. No jutgeu d'incòmode un cotxe fins que no s'hagi explorat tota configuració possible. Segurament, com que no sé si és un SUV o un monovolum, no m'acabava de decidir com d'elevat anar.
 

Kia Soul Foto: Ferran Rosàs


El maleter té un portó bastant elevat i d'entrada gaudeix de 238 litres de capacitat. Justos comparant amb altres opcions de compra, però si s'usa l'espai que hi ha sota la safata separadora, el volum puja a 354 litres, cosa que ja el fa més competitiu. És qüestió de deixar la safata i els separadors a casa quan necessiteu aquest espai extra. La modularitat del maleter és una opció útil per allotjar les petites càrregues urbanes diàries sense que ballin molt.
 

Kia Soul Foto: Ferran Rosàs


Els motors que ofereix Kia actualment per aquest Soul són un gasolina de 1.6 GDI de 132 cavalls i un dièsel 1.6 CRDi de 136 cavalls, aquest últim disponible a més amb caixa de canvis automàtica. Els consums homologats van de 4,4 a 6,3 litres als 100 quilòmetres. També hi ha l'opció d'escollir el Soul EV, elèctric. Un vehicle molt interessant i dels millors en autonomia, al que tenim ganes de posar a prova.

Pel que fa a preus, Kia està fent descomptes de 3.651 euros en totes les versions del Soul. Per tant podeu adquirir-ne un des de 14.064 euros, que corresponen a la versió Concept GDI de 132 cavalls. Una molt bona oportunitat per tenir un cotxe espaiós i un motor potent pagant ben poc. Si el voleu automàtic, ple d'equipament i amb el Pack SUV, no us arribareu a gastar ni 23.000 euros. A més, pels més porucs, Kia s'assegura que pugueu gaudir de 7 anys de garantia.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
Set places en una carrosseria de 4,96 metres de longitud, 658 litres de maleter i eficient sistema de propulsió híbrid elèctric de 4a generació amb 248 CV i tracció total elèctrica AWD-i.
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment