PROVES COTXES

Nissan Juke dCi 110 CV Tekna

Abans de la presentació del Juke 2017, posem a prova el model actual, que fins ara ha marcat la pauta dins el segment B dels SUV.

| 09/10/2016 a les 19:58h
Arxivat a: Proves Cotxes, crossover, SUV B, SUV, dCi, Juke, Nissan, Prova, dièsel
Nissan Juke
Nissan Juke | Ferran Rosàs
Nissan va ser una de les primeres marques en oferir una gamma complerta de SUVs i tot terrenys, per totes butxaques i necessitats. Avui ens centrem en el més petit, el Juke.

A l'any 2011, l'aspecte trencador del crossover nipó va començar a deixar-se veure per les nostres carreteres. Un model peculiar i precursor d'una curiosa tendència: el comprador o compradora de SUV de segment B (derivats de petits compactes) vol una estètica extravagant i futurista. El van seguir el Citroën C4 Cactus, el Fiat 500X, el Renault Captur o el Ssangyong Tivoli.

Nissan Juke Foto: Ferran Rosàs


Per fer front a l'ofensiva dels rivals, Nissan va revisar el Juke i en va llançar un rentat de cara al 2015, amb múltiples opcions de personalització, però sense canvis molt destacats. Si una cosa funciona, cal canviar-la?

La unitat que Nissan ens ha cedit no és altra que el Juke dCi 110 CV amb acabat Tekna. Es tracta del model més alt de gamma, que casa molt bé amb la ja atrevida estètica japonesa. La gent que m'hi ha vist al volant tenia dos tipus d'impressió al respecte. O agrada molt, o gens. Si bé és cert que personalment em sento més atret pels vehicles d'aparença tradicional, reconec encertada l'opció de Nissan d'arriscar a l'hora de descobrir al gran públic un segment "nou", el SUV derivat de plataformes B. El fabricant japonès ha fet treballar de valent a marques rivals per trencar esquemes de disseny i estar a l'altura, a més de presentar uns interiors amb sensació de qualitat treballada sense comprometre gaire el preu final.

El blanc perlat opcional (470 euros) combina molt bé amb el pack exterior Negre Tokio amb diversos embellidors inclosos i les llandes de 18 polzades amb detalls Blanc Londres (395 euros), que aporten un tret diferencial.
 

Llandes de 18 polzades en Blanc Londres Foto: Ferran Rosàs


Saltem dins. Des de la posició del conductor podem apreciar una gran feina. Bons acabats, cuir, en definitiva, sensacions agradables. Per molt que portis un derivat de segment B, els japonesos volen que t'hi sentis d'allò més bé. Tot i ser encara perfectament funcionals, la pega és que molts controls avui en dia queden superats, tant tecnològicament com en disseny. A Nissan ja deuen tenir coses pensades pel nou model previst pel 2017. L'exemple més evident és la pantalla d'infoentreteniment. Tot i tenir visió esquemàtica d'obstacles a l'hora d'aparcar, càmeres, navegador i tota la pesca, li falta definició i mida. Però, ep! Ve de sèrie en aquest model.
 

Interior Nissan Juke Foto: Ferran Rosàs


Els seients són confortables i l'alçada de conducció és perfecta per a compradors o compradores que ja han passat l'edat d'anar amb el cul a terra. La tapisseria de pell i els seients calefactats vénen de sèrie amb l'acabat Tekna.

Si ens movem cap a les places posteriors, els bons acabats i la comoditat del cuir segueixen regnant, però la mida de la porta i les petites finestres fan que el passatger tingui una sensació una mica claustrofòbica. No em malinterpreteu, s'hi viatja bé i fins i tot una persona d'1,90 metres d'alçada s'hi pot trobar còmoda. El problema és que des de fora fa la impressió que ha de ser més espaiós.
 

Places posteriors del Nissan Juke Foto: Ferran Rosàs


Nissan se n'ha adonat i per alguna imatge que circula a Internet del Juke del 2017, es pot apreciar com les portes i finestres posteriors semblen més grans.

El maleter, de 354 litres té dues alçades, amb una safata separadora. Són gairebé 100 litres més que el Nissan Micra, però 30 menys que el Pulsar, de segment C. Més lluny queden encara els 430 del Qashqai. La majoria dels SUV de segment B es mouen entre els 350 i 360 litres, per tant, queda dins la mitjana.
 

Maleter del Nissan Juke Foto: Ferran Rosàs


Premem el botó Start/Stop i encenem el motor dièsel de 1.461 centímetres cúbics. Aquest propulsor homologa 110 cavalls i 260 newtons metre de parell. Un bon motor dièsel, sense més. Ni destaca ni decep. I el consum mitjà que Nissan anuncia és de 4,1 litres als 100 quilòmetres. Com sempre que un vehicle es posa en condicions reals, el consum acaba sent superior, però no va pujar més amunt dels 5 litres. El que sí que em va sorprendre va ser el tacte del canvi. Només recollir la unitat de premsa, engranar fins a tercera, arribar a una rotonda i reduir, me'n vaig enamorar. Un recorregut curtet i el fet de tenir la palanca en una posició força elevada, el fan un canvi molt còmode i agradable. Aquesta transmissió manual de 6 velocitats envia la potència a les rodes frontals. La tracció a les quatre rodes només està disponible amb els motors de 190 i 214 cavalls de benzina.
 

Nissan Juke en carretera Foto: Abril Borrell


El comportament en carretera és bo i es pot gaudir molt d'una via revirada a ritme tranquil. Si volem un comportament més esportiu, probablement no hem escollit el vehicle adequat, ja que la característica comuna d'aquest segment és l'espai lliure a terra i un tarat de suspensió més tou, per si ens volem escapar a rutes sense asfaltar. La nostra unitat però, amb les llandes més grosses a les que pot optar el Juke, gaudeix d'un aplom admirable, tot i la suspensió tova.
 

Nissan Juke Foto: Abril Borrell


L'electrònica permet 3 modes de conducció: normal, esport i eco. Es nota molt el canvi de configuració en la duresa del volant i la resposta de l'accelerador, cosa que trobo bona, a l'instant el cotxe modifica la resposta de forma perceptible. Per accedir als modes s'ha de prémer un botó que els alterna amb la pantalla del climatitzador. Podria ser més accessible, ja que si necessites potència per fer un avançament, no s'hi val a badar remenant botons.

El detall que he comentat, les rodes, em van fer dubtar de l'efectivitat sobre pista, lluny de l'asfalt. El neumàtic era ben bé de carretera. I cal puntualitzar que no porta cap sistema que ajudi a la conducció off road. Ni la suspensió es fa més tova, ni hi ha altres mapes de potència ni opcions de tracció. És evident que no hi ha cap problema per circular per pistes llises de terra, la suspensió va absorbint les irregularitats del terreny, però no les tenia totes si la pista es complicava.
 

Nissan Juke Foto: Abril Borrell


Vaig decidir doncs, aventurar-lo a una ruta amb gran desnivell positiu, amb grava solta i parts amb single, superfícies grosses de llosa. Pendent de possibles llocs on girar cua si les coses es complicaven i depenent només del joc amb accelerador i embragament per superar els obstacles, vaig fer que el Juke arribés fins al final de la ruta marcada. Em vaig quedar gratament sorprès.
 

Nissan Juke en plena escalada Foto: Ferran Rosàs


Si l'únic que has de fer fora de pista és una excursioneta de tant en tant, el Juke et demostra que amb alçada lliure a terra, suspensió una mica més tova i llandes i neumàtics de tall esportiu és possible. I si la cosa es complica, també en sortiràs (si no plou o la teva excursió consisteix a travessar dunes).
 

Nissan Juke Foto: Ferran Rosàs


El preu base del Juke Tekna dCi 110 CV és de 20.400 euros i ve molt equipat. De fet, a part del sostre practicable (850 euros), la resta d'extres són de personalització. Els plàstics interiors, embellidors i llandes es poden pintar en una gran varietat de colors. A la web de Nissan, podeu passar una bona estona amb el seu configurador 3D provant combinacions. 

L'estètica del crossover nipó no m'havia convençut, però la seva efectivitat fora de l'asfalt i el confort a l'interior sí que ho van fer. Si el model del 2017 segueix les línies del nou Micra i millora l'accessibilitat de les places posteriors, Nissan les té totes per reeditar un supervendes.

[wc_testimonial by="F.Rosàs" url="" position="left"]A diferència del company Ferran Boada, a mi m'agraden els SUV, però no sóc fan d'estètiques tan atrevides. L'aparença del crossover nipó no m'havia convençut, però la seva efectivitat fora de l'asfalt i el confort a l'interior sí. Si el model del 2017 segueix les línies del nou Micra i millora l'accessibilitat de les places posteriors, Nissan les té totes per reeditar un supervendes.[/wc_testimonial]

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida