Conducció Autònoma

Una aplicació on-line del MIT et fa triar qui hauria de morir si un cotxe autònom fallés

Els cotxes autònoms hauran de prendre decisions morals i algú les haurà de programar

| 03/10/2016 a les 18:18h
Arxivat a: Histories del Motor, Moral, MIT, Tecnologia, Conducció Autònoma
Imatge de l'aplicació
Imatge de l'aplicació | MIT
Com més ens acostem en fer realitat la tecnologia dels automòbils totalment autònoms, més preguntes ens surten al pas i alguna a la que tocarà donar resposta és força macabra: Si un cotxe autònom es troba en una situació d'accident fatal, com es decideix qui mor? Doncs bé, aquesta activitat, ens fa veure el difícil que serà de programar aquestes decisions.

La "Màquina Moral" és una, diguem-li activitat, on-line que han creat a l'Institut de Tecnologia de Massachusetts i que enfronta als visitants del web amb 13 escenaris diferents. Ell que se'ns demana és que siguem nosaltres que juguem a Déu i triem qui ha de morir si el cotxe autònom tingués una avaria sobtada al sistema de frenada.

Aquests escenaris ens obliguen a triar entre homes i dones, nens i ancians, els que estan en forma i els que pateixen de sobrepès, els animals i els éssers humans, els delinqüents i els que tenen l'historial net, així com entre professionals qualificats i gent de les classes més baixes. Sovint, aquests diferents personatges es mostren barrejats i requereix escollir el mal menor en funció del nostre criteri particular. També hi ha un element a considerar ... Respectar la llei o romandre a la dreta.

Aquest "simulador" del MIT encara no demana a l'usuari de decidir entre la seva pròpia vida i les vides dels altres, però aquesta també és una decisió que haurà de prendre el nostre cotxe. En tot cas i si pensem en el nostre futur vehicle autònom com un robot. Sembla que ho tindrà difícil per obeir les lleis de la robòtica formulades per Isaac Asimov :

1.- Un robot no pot fer mal a un ésser humà o, per inacció, permetre que un ésser humà prengui mal.
2 .- Un robot ha d'obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei.
3 .- Un robot ha de protegir la seva pròpia existència en la mesura que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona llei.

COMENTARIS

Qui ha de morir? queda clar, per segons qui.
Anònim, 04/10/2016 a les 20:50
+0
-0
Els masclistes i les feministes dirien que el cotxe no ha d'atropellar les dones.

No us confongueu. El masclista no és qui maltracta o mata dones. Això és un delinqüent-assassí. El masclisme és-era una tradició que tant tenien homes com dones en que a la dona se li dona el rol d'estar a casa i a l'home el rol de fer les feines dures i portar la família.
El masclisme considerava la dona més feble emocionalment i per tant més fràgil i més necessitada de protecció. El masclisme deia que era pitjor matar a una dona que a un home. Heu sentit allò del barco que s'enfonsa i diuen "las mujeres y los niños primero"? o "han mor tanta gent, entre ells tantes dones i nens"?. Ara ja no es diu perquè queda molt masclista, però...

Per això parlo de masclistes i feministes. Idèntics en aquest cas.
Autodestrucció
Anònim, 05/10/2016 a les 00:10
+0
-0
Jo optaria directament per no fabricar vehicles autonoms, però en cas de fer-se i tenir que decidir en els casos esmentats, optaria per instalar un sistema d'autodestrucció automatica, on les uniques morts fosin les dels seus ocupants.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format | F.Boada
Gaudir de tota una R d'iniciació i amb cognom mític és possible gràcies a la Ninja 125
El McLaren d'Alonso durant la nefasta qualificació
El McLaren d'Alonso durant la nefasta qualificació | McLaren
Joan Regí
Una llarga sèrie de desastroses decisions, dignes d'un film de comèdia, deixen a Alonso i McLaren fora de les 500 Milles d'Indianapolis | Oriol Servià, classificat per a la cursa, a punt de quedar-se sense plaça en una història rocambolesca
BMW X5 i X7 M50i: nous motors per competir amb els SUV més prestacionals
BMW X5 i X7 M50i: nous motors per competir amb els SUV més prestacionals | BMW
Joan Regí
BMW aposta per un renovat V8 de 530 CV i el paquet esportiu M per rivalitzar amb models com l'Audi Q8, l'Alfa Romeo Stelvio o el Mercedes GLE, entre d'altres
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA