Conducció Autònoma

Una aplicació on-line del MIT et fa triar qui hauria de morir si un cotxe autònom fallés

Els cotxes autònoms hauran de prendre decisions morals i algú les haurà de programar

| 03/10/2016 a les 18:18h
Arxivat a: Histories del Motor, Moral, MIT, Tecnologia, Conducció Autònoma
Imatge de l'aplicació
Imatge de l'aplicació | MIT
Com més ens acostem en fer realitat la tecnologia dels automòbils totalment autònoms, més preguntes ens surten al pas i alguna a la que tocarà donar resposta és força macabra: Si un cotxe autònom es troba en una situació d'accident fatal, com es decideix qui mor? Doncs bé, aquesta activitat, ens fa veure el difícil que serà de programar aquestes decisions.

La "Màquina Moral" és una, diguem-li activitat, on-line que han creat a l'Institut de Tecnologia de Massachusetts i que enfronta als visitants del web amb 13 escenaris diferents. Ell que se'ns demana és que siguem nosaltres que juguem a Déu i triem qui ha de morir si el cotxe autònom tingués una avaria sobtada al sistema de frenada.

Aquests escenaris ens obliguen a triar entre homes i dones, nens i ancians, els que estan en forma i els que pateixen de sobrepès, els animals i els éssers humans, els delinqüents i els que tenen l'historial net, així com entre professionals qualificats i gent de les classes més baixes. Sovint, aquests diferents personatges es mostren barrejats i requereix escollir el mal menor en funció del nostre criteri particular. També hi ha un element a considerar ... Respectar la llei o romandre a la dreta.

Aquest "simulador" del MIT encara no demana a l'usuari de decidir entre la seva pròpia vida i les vides dels altres, però aquesta també és una decisió que haurà de prendre el nostre cotxe. En tot cas i si pensem en el nostre futur vehicle autònom com un robot. Sembla que ho tindrà difícil per obeir les lleis de la robòtica formulades per Isaac Asimov :

1.- Un robot no pot fer mal a un ésser humà o, per inacció, permetre que un ésser humà prengui mal.
2 .- Un robot ha d'obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei.
3 .- Un robot ha de protegir la seva pròpia existència en la mesura que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona llei.

COMENTARIS

Qui ha de morir? queda clar, per segons qui.
Anònim, 04/10/2016 a les 20:50
+0
-0
Els masclistes i les feministes dirien que el cotxe no ha d'atropellar les dones.

No us confongueu. El masclista no és qui maltracta o mata dones. Això és un delinqüent-assassí. El masclisme és-era una tradició que tant tenien homes com dones en que a la dona se li dona el rol d'estar a casa i a l'home el rol de fer les feines dures i portar la família.
El masclisme considerava la dona més feble emocionalment i per tant més fràgil i més necessitada de protecció. El masclisme deia que era pitjor matar a una dona que a un home. Heu sentit allò del barco que s'enfonsa i diuen "las mujeres y los niños primero"? o "han mor tanta gent, entre ells tantes dones i nens"?. Ara ja no es diu perquè queda molt masclista, però...

Per això parlo de masclistes i feministes. Idèntics en aquest cas.
Autodestrucció
Anònim, 05/10/2016 a les 00:10
+0
-0
Jo optaria directament per no fabricar vehicles autonoms, però en cas de fer-se i tenir que decidir en els casos esmentats, optaria per instalar un sistema d'autodestrucció automatica, on les uniques morts fosin les dels seus ocupants.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA