Conducció Autònoma

Una aplicació on-line del MIT et fa triar qui hauria de morir si un cotxe autònom fallés

Els cotxes autònoms hauran de prendre decisions morals i algú les haurà de programar

| 03/10/2016 a les 18:18h
Arxivat a: Histories del Motor, Moral, MIT, Tecnologia, Conducció Autònoma
Imatge de l'aplicació
Imatge de l'aplicació | MIT
Com més ens acostem en fer realitat la tecnologia dels automòbils totalment autònoms, més preguntes ens surten al pas i alguna a la que tocarà donar resposta és força macabra: Si un cotxe autònom es troba en una situació d'accident fatal, com es decideix qui mor? Doncs bé, aquesta activitat, ens fa veure el difícil que serà de programar aquestes decisions.

La "Màquina Moral" és una, diguem-li activitat, on-line que han creat a l'Institut de Tecnologia de Massachusetts i que enfronta als visitants del web amb 13 escenaris diferents. Ell que se'ns demana és que siguem nosaltres que juguem a Déu i triem qui ha de morir si el cotxe autònom tingués una avaria sobtada al sistema de frenada.

Aquests escenaris ens obliguen a triar entre homes i dones, nens i ancians, els que estan en forma i els que pateixen de sobrepès, els animals i els éssers humans, els delinqüents i els que tenen l'historial net, així com entre professionals qualificats i gent de les classes més baixes. Sovint, aquests diferents personatges es mostren barrejats i requereix escollir el mal menor en funció del nostre criteri particular. També hi ha un element a considerar ... Respectar la llei o romandre a la dreta.

Aquest "simulador" del MIT encara no demana a l'usuari de decidir entre la seva pròpia vida i les vides dels altres, però aquesta també és una decisió que haurà de prendre el nostre cotxe. En tot cas i si pensem en el nostre futur vehicle autònom com un robot. Sembla que ho tindrà difícil per obeir les lleis de la robòtica formulades per Isaac Asimov :

1.- Un robot no pot fer mal a un ésser humà o, per inacció, permetre que un ésser humà prengui mal.
2 .- Un robot ha d'obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei.
3 .- Un robot ha de protegir la seva pròpia existència en la mesura que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona llei.

COMENTARIS

Qui ha de morir? queda clar, per segons qui.
Anònim, 04/10/2016 a les 20:50
+0
-0
Els masclistes i les feministes dirien que el cotxe no ha d'atropellar les dones.

No us confongueu. El masclista no és qui maltracta o mata dones. Això és un delinqüent-assassí. El masclisme és-era una tradició que tant tenien homes com dones en que a la dona se li dona el rol d'estar a casa i a l'home el rol de fer les feines dures i portar la família.
El masclisme considerava la dona més feble emocionalment i per tant més fràgil i més necessitada de protecció. El masclisme deia que era pitjor matar a una dona que a un home. Heu sentit allò del barco que s'enfonsa i diuen "las mujeres y los niños primero"? o "han mor tanta gent, entre ells tantes dones i nens"?. Ara ja no es diu perquè queda molt masclista, però...

Per això parlo de masclistes i feministes. Idèntics en aquest cas.
Autodestrucció
Anònim, 05/10/2016 a les 00:10
+0
-0
Jo optaria directament per no fabricar vehicles autonoms, però en cas de fer-se i tenir que decidir en els casos esmentats, optaria per instalar un sistema d'autodestrucció automatica, on les uniques morts fosin les dels seus ocupants.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals