Novetats Cotxes

Nou Opel Ampera-e

El nou compacte elèctric d'Opel ens promet no haver de patir per la seva autonomia i alhora fer-nos gaudir amb unes prestacions més que destacables

| 14/09/2016 a les 18:11h
Arxivat a: Novetats Motor, Opel, Ampera-e, Saló de Paris, Mobilitat Elèctrica, Compacte, Novetats Cotxes
L'Opel Ampera-e farà la seva primera presentació al públic al proper Saló del Automòbil de Paris.
L'Opel Ampera-e farà la seva primera presentació al públic al proper Saló del Automòbil de Paris. | Opel
El nou cotxe elèctric d'Opel promet superar la barrera dels 400 quilòmetres amb un marge considerable sense necessitat de recàrrega (l'autonomia en conducció purament elèctrica basada en el cicle NEDC és superior als 400 quilòmetres, dades provisionals).

Naturalment, la màxima autonomia en utilització real diària oferirà resultats que diferiran lleugerament de les dades NEDC. A la pràctica, l'autonomia es veu afectada per factors com les característiques del recorregut, les condicions climatològiques, l'estil de conducció i la càrrega addicional. No obstant això, amb tots aquests factors, sembla que l'Ampera-e podrà recórrer sense problemes més de 300 kms fins i tot en condicions quotidianes d'utilització.
 

Opel anuncia més de 300 km d'autonomia i una potencia de 204 Cv. per l'Ampera-e Foto: Opel

 
Amb els seus de 4,14 metres de llarg, ofereix espai per a cinc ocupants i un volum de maleter de 381 litres, aquest generós espai s'ha fet aconseguit per la intel·ligent col·locació dels 10 mòduls de bateries. Tot el paquet està col·locat a terra i ajustat al contorn del vehicle. D'aquesta forma no es desaprofita espai. La bateria, que consisteix en 288 cèl·lules de ions de liti amb una capacitat de 60 kWh, ha estat desenvolupada en col·laboració amb l'empresa LG Chem.
 

Les potents bateries estan repartides per tot el terra i dapatades al seu contorn Foto: Opel


Com tots els cotxes elèctrics, l'Opel Ampera-e sorprèn amb una acceleració equiparable a la de molts esportius. El parell màxim de 360 Nm és el responsable del temperament electritzant del nou model. El compacte elèctric d'Opel accelera de 0 a 50 km / h en només 3,2 segons i recupera de 80 a 120 km / h en 4,5 segons, el que és especialment important per avançar. (Xifres preliminars). La velocitat màxima està limitada electrònicament a 150 km / h. La potència del motor elèctric és equivalent a 204 CV / 150 kW.

Però, l'Ampera-e té molt més a oferir: el nou cotxe elèctric d'Opel permet circular de forma relaxada, sense vibracions i pràcticament sense soroll, mentre es recarreguen les bateries en en moviment. El conductor només ha d'aixecar el peu de l'accelerador en la posició normal "Drive" i l'Ampera-e recuperarà energia automàticament.
 

L'Ampera-e gaudeix d'una habitabilitat interior i capacitat de maleter homologables a les d'un bon compacte Foto: Opel


L'efecte de fre motor s'incrementa quan el conductor selecciona la posició "Low", augmentant també la recuperació d'energia. A més, el conductor pot seleccionar la posició "Regen on Demand" per obtenir la màxima recuperació d'energia a través d'un comandament darrere del volant. El parell de retenció és tan alt en les maneres "Low" i "Regen on Demand" que no cal trepitjar el pedal del fre per aturar completament el vehicle en trànsit normal.

D'aquesta manera, l'Ampera-e es pot controlar amb tota seguretat a través de l'accelerador (conducció amb un sol pedal). Òbviament el pedal de fre ha de ser utilitzat en cas d'emergència. Les simulacions inicials amb el vehicle mostren que el conductor pot incrementar l'autonomia fins a un 5% fent "conducció amb un sol pedal" amb la màxima recuperació en trànsit urbà comparat amb la conducció en mode "Drive".
 

COMENTARIS

Opel
Anònim, 16/09/2016 a les 10:19
+0
-0
Ampera, Ampoma, Ampruna, Amplàtan, Amprèssec, Amfiga...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
No per ser ric s'ha d'abandonar la consciència ecològica: confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica
Gamma Ford Fiesta 2022
Gamma Ford Fiesta 2022 | Ford
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Josep Chaume
El nou model 2021 de la gran moto d'Honda corregeix petits detalls que no havien agradat als seus fidels usuaris en l'evolució presentada el 2018
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
Ferran Boada
BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive | F.Boada
Ferran Boada
El SUV gran de la gamma SEAT, de fins a 7 places, suma a la seva oferta l'acabat FR que aporta un toc esportiu a unes capacitats ruteres de primer ordre, i tampoc li fa por deixar l'asfalt enrere
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi