Novetats Cotxes

Nou Kia Optima GT

El Kia més potent equipa un motor dos litres de 245 Cv

Disponible en carrosseria berlina 4 portes i familiar

| 02/09/2016 a les 18:55h
Arxivat a: Novetats Motor, Kia, Optima, GT, Berlina, Familiar, Novetats Cotxes
KIA presenta la versió més prestacional de l'Optima, el GT.
KIA presenta la versió més prestacional de l'Optima, el GT. | KIA
El nou Optima GT, l'automòbil més potent que Kia ha desenvolupat per a Europa, estarà a la venda al continent el quart trimestre del 2016 amb les carrosseries berlina de quatre portes i Sportswagon.

Amb un disseny exterior i interior de marcat caràcter esportiu, un potent motor de gasolina turboalimentat i amb unes qualitats dinàmiques millorades, l'Optima GT ha estat posat a punt al circuit de Nürburgring per respondre a les expectatives dinàmiques dels clients europeus. El GT és producte de l'esforç coordinat dels centres d'R + D europeu i global de Kia: el de Rüsselsheim, Alemanya, i el de Namyang, Corea.



Les modificacions exteriors inclouen, noves preses d'aire, para-xocs davanter i posterior de nou disseny, noves llandes d'alumini de 18 polzades, que allotgen pinces de fre de color vermell i discos ventilats grans, així com motllures laterals i tiradors de les portes de crom setinat. El GT té un nou acabat negre brillant en els estreps. A la part del darrere, l'Optima presenta un emblema especial GT i un nou difusor amb doble sortida d'escapament en els seus extrems.

Per dins, destaquen els nous seients esportius de cuir. Els davanters que tenen gravat el logotip GT, i ofereixen uns suports laterals més grans per a proporcionar una millor subjecció del cos. Una instrumentació exclusiva realça encara més la imatge esportiva d'aquesta versió, amb un manòmetre digital del turbo i un indicador del parell motor generat en cada moment.
 

El KIA més potent s'oferta en dues carrosseries. Berlina 4 portes i SportsWagon Foto: KIA


El KIA Optima GT està propulsat pel nou motor de Kia T-GDI (Turbocharged Gasoline Direct Injection) de 2,0 l. Aquest motor enterament d'alumini produeix 245 CV a 6.000 rpm i un parell màxim de 353 Nm entre 1.350 i 4.000 rpm.

L'Optima GT és capaç d'arribar a 8,2 l/100 km de consum i unes emissions de CO2 de 191 g / km (cicle europeu combinat NEDC) i pot accelerar de 0 a 100 km/h en 7,4 s (el Sportswagon, en 7,6 s). Una velocitat màxima de 240 km/h (Sportswagon, 232 km/h) fa del GT el Kia més ràpid produït per a Europa.

Les modificacions en la suspensió del Optima GT estan concebudes per augmentar l'agilitat i millorar el control de la carrosseria en circular a alta velocitat per corba, alhora que aconsegueix un bon confort de suspensió en ús diari, a l'altura del caràcter de "Gran Turisme".

Comparat amb altres versions del Optima, l'alçada de carrosseria del GT s'ha rebaixat 10 mm (queda en 125 mm) i es beneficia d'uns amortidors significativament més durs, davant i darrere. La duresa de les molles augmenta un 11% davant (de 2,7-3 kgf) i un 10% darrere (de 4-4,4 kg-f). Una major rigidesa a la barra estabilitzadora davantera i en els casquets darrere augmenten encara més l'agilitat i produeixen una resposta immediata al gir del volant.
 

El nou difusor inferior i la doble sortida d'escapament són específics de l'acabat GT Foto: KIA


El Control Electrònic de la Suspensió (ECS), de sèrie en l'Optima GT, ha obert la porta als enginyers de Kia per crear uns ajustos exclusius en la suspensió completament independent. L'ECS permet establir la duresa dels amortidors de forma independent per a cada roda. El sistema consta de vàlvules internes en cada un d'ells, sensors d'acceleració G a la unitat de control ECU i dos sensors d'acceleració G a les rodes davanteres. L'ECS detecta els moviments de la direcció, la posició de l'accelerador i monitoritza les condicions de la carretera per adaptar la suspensió bé a un tacte ferm i esportiu o bé a un confort més gran. El conductor pot triar entre els Sport, Normal i Eco, als quals s'adapten també la duresa de la suspensió.

El Optima GT està equipat de sèrie amb frens grans, amb discos ventilats que creixen fins a 330 mm de diàmetre davant (+30 mm) i 314 mm darrere (+30 mm), que a més són ventilats en lloc de massissos. Aquests frens han estat desenvolupats per millorar el tacte del pedal i la capacitat de refrigeració, de manera que resisteixen l'aparició del sobreescalfament quan es realitzen repetidament frenades fortes.

Els usuaris tenen accés a les últimes tecnologies d'infotainment, l'Optima GT és dels primers models de Kia amb Android Auto ™ i Apple CarPlay ™. El GT està equipat amb els sistemes Kia Connected Services proporcionat per TomTomTM, amb actualitzacions de trànsit en temps real, alertes de càmeres de velocitat, recerques locals i previsions meteorològiques. Tots dos sistemes s'operen des de la interfície HMI (human-machine interface) amb pantalla tàctil de 8,0 ".
 

Nou sistema d'info-entreteniment i pantalla de 8 polzades Foto: KIA


El sistema de infotainment amb pantalla tàctil està aparellat a un potent equip de so Harman Kardon Premium Sound, de 590 W amb 10 altaveus en la versió berlina i, al Sportswagon, una versió del mateix sistema amb 490 W i vuit altaveus. Tots dos consten d'un amplificador extern i un subwoofer, així com la tecnologia de restauració de so Clari-FiTM MP3. 

El Optima GT segueix sent una opció pràctica per als compradors, amb una capacitat del maleter de 510 l en la berlina i 552 l en el GT Sportswagon (fins a 1.686 l si s'abat la segona fila de seients) i respatller del darrere dividit. La versió Sportswagon està equipada de sèrie amb la porta automàtica porta del darrere "mans lliures" i un compartiment per a la coberta flexible sota el pis del maleter.

Cada Optima, inclòs el GT, està disponible amb una sèrie de sistemes avançats d'assistència a la conducció de la divisió DRIVE WISE de Kia, creats per evitar una col·lisió o disminuir els seus efectes. Entre ells estan en control de creuer adaptatiu (ASCC), sistema d'assistència de frenada d'emergència (AEB), sistema d'assistència de manteniment de carril (LKAS), automatisme de canvi de llums (HBA), sistema de reconeixement de senyals de trànsit , sistema de detecció d'angle mort (BSD) i alerta de trànsit del darrere (RCTA).

El KIA Optima GT estarà a la venda a Europa en el quart trimestre del 2016, amb la garantia exclusiva de Kia de 7 anys o 150.000 km de sèrie.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack | Porsche
Màxim rendimient, sense cridar l'atenció | El 911 GT3 Touring prescindeix de l'aleró posterior fix gde mida XXL del GT3, i el substitueix per un aleró ocult que desplega de mode automàtic a alta velocitat
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
La variant amb la carroseria familiar tipus "Bread Van" és també el més ràpid de tots els signats per John Cooper Works