INNOVACIÓ

Nissan presenta un elèctric amb pila de bioetanol: 600 km d'autonomia

La marca d'origen japonès no s'atura i continua a la recerca del cotxe elèctric definitiu

El centre técnic de Nissan a Barcelona equipa un Leaf amb una bateria de 48 Kwh

| 06/08/2016 a les 16:39h
Arxivat a: Novetats Motor, Elèctric, bioetanol, innovació, elèctric, Nissan
Nissan elèctric amb pila de combustible
Nissan elèctric amb pila de combustible | Nissan
Nissan ha presentat a Brasil el primer prototip de vehicle impulsat per piles de combustible d'òxid sòlid (SOFC, per les seves sigles en anglès) que s'alimenta amb energia elèctrica provinent de bioetanol. El nou sistema compta amb una «pila de combustible de bioetanol» amb un generador elèctric SOFC que aprofita la reacció de l'oxigen amb diversos combustibles, com l'etanol i el gas natural, per generar electricitat d'alt rendiment.

El prototip amb pila de combustible de bioetanol és un vehicle comercial lleuger 100% elèctric amb font d'energia SOFC. La bateria de 24 kWh utilitza 100% etanol, la qual cosa li atorga una autonomia de més de 600 km. Nissan continuarà realitzant proves amb el prototip en les carreteres de Brasil.

El President i CEO de Nissan, Carlos Ghosn, ha declarat: «La pila de combustible de bioetanol facilita el transport ecològic i crea oportunitats per a la producció energètica local, alhora que sosté la infraestructura actual. En el futur, la pila de combustible de bioetanol serà encara més fàcil d'usar. L'aigua barrejada amb etanol és més fàcil i més segura d'usar que la majoria de la resta de combustibles. Atès que no és necessari crear noves infraestructures, ofereix moltes possibilitats per impulsar el creixement del mercat».
 

Proves del nou model Foto: Nissan

 

Nissan va donar a conèixer el procés de recerca i desenvolupament de la pila de combustible de bioetanol el passat mes de juny en Yokohama. El sistema de propulsió és net, extraordinàriament eficaç, de fàcil alimentació i funciona al 100% amb etanol o l'aigua barrejada amb etanol. Les seves emissions sense carboni són tan neutres com l'aire ambienti, per la qual cosa formaran part del cicle de carboni natural. A més, la pila de combustible de bioetanol proporciona l'acceleració i la conducció silenciosa pròpies d'un vehicle elèctric, juntament amb baixos costos de manteniment, així com l'autonomia d'un vehicle a gasolina.

Els combustibles de bioetanol es produeixen principalment amb canya de sucre i blat de moro, collites fàcils d'aconseguir a Amèrica del Nord i del Sud, els països del qual disposen d'una infraestructura àmpliament desenvolupada. Gràcies a la disponibilitat de l'etanol i el reduït grau de combustió de la mescla d'etanol-aigua, el sistema no depèn excessivament ni es veu restringit per la infraestructura actual de recàrrega i, per tant, la introducció al mercat resulta senzilla. És possible que en el futur els usuaris puguin anar a comprar el combustible en les tendes de barri.

Nissan segueix treballant per aconseguir una societat d'emissions zero i zero víctimes per als cotxes, i continua promovent la intel·ligència i l'electrificació dels vehicles. La promesa de la marca Nissan, "Innovation that Excites", ve de la mà de "Nissan Intelligent Mobility", que se centra en com s'alimenten els cotxes, com es condueixen i com s'integren en la societat a través d'una experiència de conducció més plaent. La pila de combustible de bioetanol farà realitat el concepte de "Nissan Intelligent Power", promovent una major eficiència i electrificació dels cotxes i el plaure de la conducció, juntament amb els VE com el "Nissan LEAF", la Nissan "i-NV200" i "i-Power", que està equipat amb un mecanisme que inclou un motor de gran capacitat i un generador elèctric. Nissan seguirà oferint valor als seus clients mitjançant la incorporació de sistemes que permeten l'extracció d'electricitat de diversos combustibles, a més d'afrontar els reptes de la infraestructura relacionats amb el subministrament elèctric en totes les regions del món.

CARACTERÍSTIQUES i-NV200

Capacitat de la bateria: 24 kWh
Font d'energia: electricitat, etanol
Capacitat del dipòsit: 30 litres
Potencia de sortida SOFC: 5 kW
Autonomia: 600 km.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida