Proves Cotxes

Opel Astra 2016, arguments de líder

Provem el compacte de Rüsselsheim i analitzem les claus del seu èxit

| 18/06/2016 a les 10:58h
Arxivat a: Proves Cotxes, Astra, Opel Astra, Compacte, Opel
Opel Astra 2016, el líder de vendes i cotxe de l'any a Europa
Opel Astra 2016, el líder de vendes i cotxe de l'any a Europa | Ferrann Vital
Pocs cotxes presenten tants canvis intergeneracionals com els que ha fet Opel amb l'Astra. Conscients de la necessitat de fer un cotxe competitiu pel Segment C europeu (el dels vehicles compactes, on els darrers anys el Volkswagen Golf havia governat amb mà de ferro) Opel ha fet de la cinquena generació de l'Astra el vehicle més competitiu que mai ha presentat al segment. De fet, el nou Astra és una mica més petit i baix (4'37 de llargada i 1'49 d'alçada) i lleuger (un descens de vora 200 quilos a la bàscula) que la generació precedent.
 

Un Astra més lleuger, més petit i més estalviador que la generació anterior Foto: Ferran Vital


Tot i la reducció de les seves dimensions, aquesta nova generació presenta una habitabilitat superior i un maleter força aprofitable de 370 litres, cosa que parla molt positivament de la tasca realitzada pels dissenyadors i enginyers de Rüsselsheim en col·laboració amb la matriu General Motors.
 

La lína del nou Astra segueix l'ADN propi de la marca Foto: Ferran Vital


Estèticament, aquest nou Astra presenta línies que conserven l'ADN del disseny d'Opel, com les motllures i nervadures laterals o la calandra i els grups òptics davanters, amb elements més trencadors i innovadors, com per exemple els fars posteriors i la inserció del Pilar C amb el maleter.
 

Els grups òptics davanters reben tecnologia LED (opcional) Foto: Ferran Vital


El flamant compacte d'Opel presenta  quatre nivells d'equipament: “Expression”, “Selective”, “Dynamic” i “Excellence”. En tots ells equipa de sèrie el sistema d'ajuda a l'arrencada en pendent, el volant regulable en alçada i profunditat i l'aire condicionat.

En el nivell «Selective», que és el equipava la nostra unitat de prova, incorpora de sèrie el programador de velocitat, els alçavidres posteriors elèctrics, l'ordinador de viatge, els fars davanters antiboira, els comandaments al volant per a la ràdio, el sistema multimèdia IntelliLink 4.0 i les llantes d'aliatge de 16 polsades. Els fars amb tecnologia LED són un extra opcional, que encareix 850 euros la factura final, com els seients amb memòria, elèctrics i amb funció de massatge.  
 

Interiors elegants i funcionals Foto: Ferran Vital


Un motor frugal però eficient
 
La nostra unitat de prova equipa el motor dièsel 1.6 CDTI que eroga 110 cavalls de potència enviats a les rodes davanteres, que correspon a la versió d’accés de les mecàniques dièsel que Opel ofereix per aquesta generació de l'Astra (hi ha una mecànica dièsel que extreu 136 cavalls del mateix bloc motor).
 
El propulsor es mostra pràctic i sobri en tot moment, oferint un bon parell a partir de les 1750 revolucions i que es mostra segur i eficient a la zona mitja del tacòmetre, ja que s'estira poc més enllà de les 3.000 rpm. Suposa doncs una franja prou àmplia per poder extreure la potència necessària en la majoria de situacions de circulació, tan en cicles urbans (semàfors, retencions) com en carreteres ràpides (avançaments, incorporacions).
 

El funcionament del nou Astra és més que acceptable Foto: Ferran Vital


El nivell de soroll i rumorositat del motor CDTi és equiparable al de la resta del seu segment. Si bé no destaca per ser el motor més silenciós del mercat, dins l'habitacle la seva rumorosistat no és massa perceptible i el funcionament no és excessivament aspre. Sense arribar a la finesa d'un motor de benzina, aquest motor torinès (desenvolupat per VM Motori) estrenat al 2014 ens ha semblat més fi i dòcil que els seus predecessors.
 
El motor s'associa amb una caixa de canvis manual de sis velocitats que ens ha semblat molt precisa i que ofereix un gran maridatge amb el propulsor. El seu tacte, una pèl mecànic i els recorreguts curts de la palanca, associats a certa duresa del pedal d'embragatge fan que la relació del vehicle amb el conductor esdevingui més satisfactòria. Bé és cert que al disposar de sis velocitats, les marxes esdevinguin un pèl llargues i calgui treballar de forma recorrent amb el canvi si volem extreure la major quantitat de parell disponible, però afavoreix de forma evident la possibilitat de mantenir els consums del cotxe controlats i continguts, fins i tot en cicles urbans. En aquest sentit, tot i que el nostre vehicle homologa un consum de poc més de quatre litres en cicles mixtos, nosaltres hem obtingut una mitjana de cinc litres i mig, una xifra que tot i distar de les oficials, ens sembla més que notable.
 

La seva línia no enganya: el nou Astra és més àgil i directe Foto: Ferran Vital


L'Astra més divertit
 
Fins l'anterior generació, probablement ningú assenyalaria als Astra com un cotxe especialment divertit (versions prestacionals al marge, evidentment). Però la tasca d'enginyeria realitzada amb aquesta nova generació, que podríem resumir en la disminució de 200 quilos de pes, direcció més directa, certa rigidesa torsional del xassís i resposta dels amortidors i un centre de gravetat més baix fan que aquesta nova generació de l'Astra ofereixi més sensacions al volant que la mitjana del seu segment.
 
Aquest nou Astra es mostra força més efectiu que la generació anterior a l'hora d'afrontar el comportament dinàmic. Sense arribar a ser un cotxe passional ni prestacional (no és ni de bon tros la seva intenció ni el seu objectiu) l'Astra es mostra com un cotxe àgil a l'hora d'afrontar trams revirats o efectuar avançaments gràcies a la lleugeresa del conjunt, la resposta del motor i el tacte del volant, l'embragatge i la palanca de canvis. A més, l'Astra ofereix l'equilibri, i l'estabilitat necessària per afrontar viatges per autopista o autovia amb uns cànons de consums, habitabilitat i comoditat superiors a la mitjana del seu segment.
 

El nou Astra ens ha convençut amb els seus arguments Foto: Ferran Vital

[wc_testimonial by="F.Vital" url="" position="left"]En definitiva, el nou Astra ens ha demostrat per quins arguments ha estat escollit cotxe de l’any a Europa i és líder de vendes al mercat de l’estat espanyol. Un vehicle ben fet, racional i estalviador, dotat d’un disseny atractiu i que permet certes sensacions al volant, a un preu competitiu. Una recepta d’èxit.[/wc_testimonial]

PVP unitat provada: 20.238€ (sense extres), 21.088 € (amb els fars LED).

Fotos i revelatge digital: Ferran Vital
 

COMENTARIS

Dièsel?
Schwarzenegger, 21/06/2016 a les 11:37
+1
-0
Com es pot tenir la cara de promocionar automòbils dièsel desprès del que tothom sap de la toxicitat i perillositat per a la salut humana -sobretot en entorns urbans- de les emissions dels motors dièsel, informe de la OMS i escàndol de Volkswagen inclosos?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04 | Silence
La companyia també presenta el primer bescanviador de bateries d'Europa que aconsegueix eliminar el temps de recàrrega, i rebaixa un 40% el cost d'adquisició del vehicle | També estrena nova seu i nova identitat corporativa.
Peugeot 508  Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered | Peugeot
Amb una potència de 360 CV i unes emissions de tan sols 46 g/Km de CO₂, les xifres del 508 PEUGEOT Sport Engineered exploten al màxim la seva mecànica híbrida endollable.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil | Marc Calvo
Marc Calvo
El coupé insígnia de BMW que ens sorprendrà en tots els sentits
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
Ferran Rosàs
Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe