Curses llegendàries

VÍDEO Tourist Trophy Illa de Man

Si hi ha una cursa mítica en el món de les motos, aquesta és, sense cap mena de dubte, el Tourist Trophy de l'Illa de Man

| 31/05/2016 a les 12:00h
Arxivat a: Histories del Motor, Curses, Motos, Histories del Motor, Tourist Trophy Illa de Man


Oblideu-vos de qualsevol gran premi de MotoGp. Si hi ha una cursa mítica en el món de les motos, aquesta és, sense cap mena de dubte, el Tourist Trophy de l'Illa de Man. Cap cursa pot acostar-se ni de lluny a la que fou la carrera més prestigiosa del món i també la més perillosa. Bé, la més perillosa encara ho és.

Tot va començar un 28 de maig de 1907, quan vint bojos de les motos van dissenyar un recorregut de 10 voltes a un circuit de 15 milles i 1.470 iardes (uns 25 quilòmetres i mig). El guanyador d'aquesta primera edició en la categoria d'un cilindre (i alhora guanyador absolut) fou Charlie Collier, qui pilotant una Matchless va realitzar el recorregut en 4 hores, 8 minuts i 8 segons, a una velocitat mitjana de 38,2 mph (uns 61 km/h). A partir de 1911 s'adopta el recorregut actual de 37,40 milles.

En aquells temps, les carreres de motos estaven prohibides a Anglaterra, però Man, situada al Mar d'Irlanda, a la costa oest de Gran Bretanya, tenia estatut de nació i la seva legislació era independent. Un fet que permetia a l'illa eludir els límits de velocitat.

El TT de l'Illa de Man va formar part del Mundial de Motociclisme des de 1949 fins a 1976, moment en què va ser eliminat del calendari precisament per la seva perillositat i l'elevat nombre de pilots que hi perdien la vida. Perquè, amb el pas del temps, algunes parts del traçat que eren autèntics camins de cavalls es van asfaltar, però el recorregut era el mateix, mentre que la potència de les motos i la seva velocitat no parava d'augmentar.
 

Joey Dunlop. El rei de l'illa de Man. Foto: Viquipèdia


A dia d'avui els pilots segueixen anant a la màxima velocitat possible per un "circuit" sense escapatòries, passant a centímetres de cases, fanals i voreres amb l'única protecció de quatre bales de palla. El rècord establert per John McGuinness l'any passat fou de 7 minuts i 3.567 segons a una mitja de 213.562 km/h.

Noms com Mike "The Bike" Hailwood vencedor del TT en catorze ocasions, Agostini en deu o Joey Dunlop en vint vegades han fet universal el nom del TT de l'illa de Man i la seva pròpia llegenda.

60.000 motards es donen cita cada any a l'illa (35.000 Hab.) per veure i sobretot viure l'ambient únic del TT. Més enllà de veure una cursa única amb pilots excepcionals jugant-se la vida cada metre, es tracta de viure la moto des de la màxima passió, amb l'ambient encara mig bohemi, mig aventurer dels primers pilots. A Joey Dunlop te'l podies trobar al Pub inflant-se de cervesa poques hores abans de pujar a la moto i tornar a guanyar el TT.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo | Volvo Cars
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides